ایران سه رنگ می‌شود

دنیای اقتصاد : هفته دوازدهم لیگ برتر از پنج‌شنبه آغاز شده و امروز با برگزاری ۴ دیدار به پایان می‌رسد. هر سه مدعی بزرگ یعنی استقلال، پرسپولیس و سپاهان هم به میدان می‌روند تا رقابت در بالای جدول به اوج حساسیت خود برسد. البته که قبل از بازی‌ها این حواشی است که اعتبار آنها را مشخص می‌کند.

پسا ساکت

از ساعت ۱۵ امروز دو بازی به صورت همزمان برگزار می‌شود. نساجی و فولاد دو همسایه انتهای جدولی لیگ در نبردی حیاتی در قائمشهر به مصاف یکدیگر می‌روند و سپاهان هم میزبان مس رفسنجان است. زردپوشان اصفهانی به عنوان تنها نماینده ایران که توانست از گروهش در لیگ قهرمانان صعود کند، برای مدعی ماندن باید به پیروزی در لیگ برتر ادامه دهد. البته اگر ۴ امتیاز از این تیم کسر نمی‌شد، آنها همین حالا هم با ۳ بازی کمتر نسبت به تراکتور ۲۱ امتیازی، با یک امتیاز بالاتر از این تیم در جدول قرار می‌گرفتند، اما حواشی مدیریتی این تیم را زمین‌گیر کرد. حالا هم که محمدرضا ساکت، مدیرعامل پرحاشیه سپاهان که وزنه مهمی در قدرت این باشگاه محسوب می‌شد، جای خود را به منوچهر نیکفر داده است. انگیزه مس هم در روزهای بی‌پولی‌اش، پایان روند شکست در دو هفته اخیر است.

   سایه آشتی

یحیی گل محمدی در پرسپولیس روزهای پرفشاری را تحمل کرده و این روزها احتمالا از همه آن دوران سخت‌تر است. حذف ناباورانه از لیگ قهرمانان آسیا در کنار عدم کسب پیروزی در ۳ دیدار اخیر لیگ برتری، پرسپولیس را وارد یک بحران بزرگ کرده که البته نقش همه ارکان باشگاه از مدیریت گرفته تا کادرفنی و بازیکنان در آن غیرقابل انکار است. ۳۰ دقیقه پس از آغاز دیدار سپاهان، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان هوادار و سرمربی استقلالی‌اش است که در این فصل بد هم نتیجه نگرفته است. یحیی می‌داند که اگر امروز هم از کسب برد عاجز بماند، تیمش با پایین‌ترین روحیه ممکن پای به دربی آخر هفته می‌گذارد. البته آشتی‌کنان چند روز قبل او با رضا درویش حتی اگر ظاهری هم باشد، می‌تواند سرخ‌ها را همدل کند، اما اینکه در روز غیبت شهاب زاهدی آقای سرمربی نبیل باهویی را حتی از لیست ۱۸ نفره هم خط می‌زند، نشان می‌دهد که وی همچنان شمشیر را برای مهاجم سوئدی که خرید مدیریت باشگاه بوده، از رو بسته است.

  یک بازگشت

آخرین بازی هفته از ساعت ۱۷:۴۵ در فولاد آره‌نا برگزار می‌شود. جایی که جواد نکونام به اهواز بازمی‌گردد تا برابر تیم سابقش به میدان برود. آن‌هم در قامت سرمربی صدرنشین فعلی لیگ یعنی استقلال. سال گذشته اوضاع نکو در فولاد خوب نبود و شب بازی با الهلال هم تیم را ترک کرد و به ایران بازگشت، اما امسال او روزهای خوبی را در استقلالی که به نظر مدعی نمی‌رسید، سپری می‌کند. ولی فولاد با حضور در رده چهاردهم حتی با استخدام ایگناسیو مارتینز اسپانیایی هم نتوانسته به اوضاع بحرانی‌اش سر و سامان ببخشد. آبی‌پوشان تهرانی اکنون بهترین فرصت ممکن را دارند تا با برتری برابر این فولاد، با روحیه عالی و صدرنشینی مقتدرانه دربی را برگزار کنند. نکته جذابی که منتظر آن هستیم، نحوه استقبال هواداران اهوازی از نکونام است. نکو در این تیم روزهای خوبی را سپری کرد و با فولاد دو قهرمانی به دست آورد، اما نحوه جدایی‌اش، هواداران را دلخور کرد.