تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402 - 19:51
کد خبر : 148408

قیمت دلار تا ۵۱ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند

قیمت دلار تا ۵۱ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند

آرمان شرق-گروه اقتصاد:مرتضی مرتضی افقه، اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی: معتقدم اگر در غزه آتش‌بس اعلام شود نرخ دلار تا ۵۱ هزار تومان هم کاهش پیدا می‌کند.، اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی: معتقدم اگر در غزه آتش‌بس اعلام شود نرخ دلار تا ۵۱ هزار تومان هم کاهش پیدا می‌کند.

قیمت دلار تا ۵۱ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند

قیمت دلار تا ۵۱ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند

یک اقتصاددان گفت: معتقدم اگر در غزه آتش‌بس اعلام شود نرخ دلار تا ۵۱ هزار تومان هم کاهش پیدا می‌کند.

مرتضی مرتضی افقه، اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی: معتقدم اگر در غزه آتش‌بس اعلام شود نرخ دلار تا ۵۱ هزار تومان هم کاهش پیدا می‌کند.، اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی: معتقدم اگر در غزه آتش‌بس اعلام شود نرخ دلار تا ۵۱ هزار تومان هم کاهش پیدا می‌کند.

افقه بیان داشت: در اقتصاد بحثی تحت عنوان اثرات چرخ دنده‌ای وجود دارد و افزایش نرخ دلار تاثیراتی بر روی سایر متغیر‌ها می‌گذارد، اما روند کاهش قیمت‌ها این اثرگذاری را ندارد چراکه با موضوع چسبندگی قیمت‌ها مواجه هستیم. به طور قطع بازار تا مدتی متاثر از رشد نرخ دلار، قیمت‌ها را رو به بالا حفظ می‌کند.

این اقتصاددان در پایان تاکید کرد: در حال حاضر رشد نرخ دلار اثر تورمی خود را در بازار گذاشته است و فعلا کاهش نرخ دلار تا ۵۵ هزار تومان اثری بر کاهش قیمت‌ها ندارد. اما در میان مدت اگر مطمئن شد کاهش نرخ دلار تثبیت شده، قیمت‌ها در بازار تعدیل می‌شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.