تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مهر 1402 - 9:18
کد خبر : 140909

قلعه‌نویی قطر را شش تایی می‌کند؟

قلعه‌نویی قطر را شش تایی می‌کند؟

آرمان شرق-گروه ورزش:باتوجه به آمادگی و حضور طارمی و آزمون در اردن و حضور در ترکیب ثابت تیم ملی برای جدال با قطر باید دید آیا این دو می‌توانند تعداد گل‌های‌شان را بیشتر کنند و به رکورد دایی برسند یا خیر.  اما این بازی به لحاظ بازیکن تغییر چندانی نسبت به آخرین دوره مربیگری کی‌روش نداشته و بازیکنان تقریبا همان‌هایی هستند که مربی پرتغالی به آنها اعتماد می‌کرد. فقط از نظر شکل فنی این تیم‌ ملی هجومی‌تر از گذشته کار کرده که در خط دفاع هم گاهی آسیب‌پذیر ظاهر شده است.

قلعه‌نویی قطر را شش تایی می‌کند؟

«اعتماد»: تیم‌ ملی فوتبال کشورمان در فینال مسابقات چهار جانبه اردن امروز دوشنبه به مصاف تیم ملی قطر می‌رود. یوزهای ایرانی در نخستین بازی به مصاف میزبان رفته بودند و با نتیجه سه بر یک حریف خود را شکست دادند و در آن‌ سو عنابی‌پوشان تحت هدایت کارلوس‌ کی‌روش در ضربات پنالتی از سد عراق گذشتند تا یک نبرد جالب و خاطره‌‌انگیز برای فوتبال‌دوستان کشورمان شکل بگیرد.  خاطره‌انگیز از این‌ جهت که قبل از حضور دوباره ‌قلعه‌نویی روی نیمکت ایران این کارلوس کی‌روش بود که هدایت ملی‌پوشان کشورمان را برعهده ‌داشت. از آخرین باری که این مربی تحت قرارداد با فدراسیون کشورمان بود حدود یک‌سال می‌گذرد. هشتم آبان سال قبل در بازی با امریکا و در کشور قطر ایران مقابل امریکا شکست خورد و کی‌روش هم رفت. شکستی‌ که منجر به عدم صعودمان به مرحله بعدی بازی‌ها شد تا حسرت حضور در مرحله حذفی بازی‌های جام‌ جهانی به دل‌مان بماند.  کی‌روش پس از آن بازی و در یک حضور غیرمنتظره سر از قطر درآورد تا در همسایگی جنوب کشورمان باقی بماند و حالا در بیست و چهارمین جدال فوتبالی قطر با ایران روی نیمکت میزبان سال قبل جام جهانی وظیفه کوچینگ این تیم را برعهده داشته باشد‌ .  دو تیم قطر و ایران پیش از این ۲۳ بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که سهم کشورمان ۱۵ برد است. تعداد بردهای قطر هم مدت‌هاست که روی عدد ۳ مانده است! هر پنج مصاف آخر تقابل این دو تیم با برد به سود کشورمان به پایان رسیده است و حالا امیر قلعه‌نویی این فرصت را دارد تا با پیروزی برابر حریف ضمن قهرمانی در این مسابقات تعداد بردهای متوالی تیم ملی را  به عدد ۶  برساند.
علی دایی با به ثمر رساندن ۴ گل بهترین گلزن ایران در مقابل قطر به حساب می‌آید و علیرضا نیکبخت هم ۳ بار دروازه حریف را باز کرده است. در بین اعضای کنونی تیم ملی هم طارمی و آزمون و حاج‌صفی هر کدام ۲ بار و جهانبخش هم ‌یک‌ بار دروازه ‌حریف را باز کردند . تمام بازیکنانی که جزو ستاره‌های مورد علاقه کی‌روش بودند و حالا تقابل مجددشان با رییس می‌تواند جالب  باشد.
باتوجه به آمادگی و حضور طارمی و آزمون در اردن و حضور در ترکیب ثابت تیم ملی برای جدال با قطر باید دید آیا این دو می‌توانند تعداد گل‌های‌شان را بیشتر کنند و به رکورد دایی برسند یا خیر.  اما این بازی به لحاظ بازیکن تغییر چندانی نسبت به آخرین دوره مربیگری کی‌روش نداشته و بازیکنان تقریبا همان‌هایی هستند که مربی پرتغالی به آنها اعتماد می‌کرد. فقط از نظر شکل فنی این تیم‌ ملی هجومی‌تر از گذشته کار کرده که در خط دفاع هم گاهی آسیب‌پذیر ظاهر شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.