تاریخ انتشار : شنبه 14 دی 1398 - 15:27
کد خبر : 57071

«شهید سپهبد سلیمانی» در صدر اخبار سیاسی امروز

«شهید سپهبد سلیمانی» در صدر اخبار سیاسی امروز

آرمان شرق:امروز هم مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا اخبار مرتبط با شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را بیش از دیگر اخبار دیدند و خواندند. به گزارش  آرمان شرق و به نقل از ایسنا، خبر سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به بیان روایتی از پیام‌ آمریکا به ایران پس از شهادت سپهبد

آرمان شرق:امروز هم مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا اخبار مرتبط با شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را بیش از دیگر اخبار دیدند و خواندند.

به گزارش  آرمان شرق و به نقل از ایسنا، خبر سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به بیان روایتی از پیام‌ آمریکا به ایران پس از شهادت سپهبد سلیمانی پرداخته است اولین خبر پربازدید امروز بود.

سردار فدوی در بخشی از این روایت گفته است: آمریکایی ها صبح جمعه به روش دیپلماسی و غیره متوسل شدند و حتی گفتند اگر می‌خواهید انتقام بگیرد، متناسب با کاری که ما کردیم، انتقام بگیرید؛ در حالی که آنها نمی‌توانند چیزی را تعیین کنند. عملیاتی که آمریکایی‌ها انجام دادند اینگونه نیست که از توانمندی نظامی و تکنولوژی خاصی برخوردار باشد و عملیات آنها از نظر نظامی ارزش چندانی ندارد، ما هم می‌توانیم پهپادمان را بفرستیم و هر هدف متحرکی را با موشک‌های لیزری مورد هدف قرار دهیم.

*یکی از مخاطبان که خود را فرزند شهید معرفی کرده، در کامنتی برای این خبر نوشته است: شهید سلیمانی از اسطوره های جوانان و پا به سن گذاشته های بسیجی خط ولایت مطلقه فقیه بوده است.

خبر بعدی اظهار نظر مجید تخت روانچی، نماینده کشورمان در سازمان ملل در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان بود که در پاسخ به این سوال که آیا ایران، آمریکا را مستقیم هدف قرار خواهد داد؟ گفته است: من در جایگاه آن نیستم که جزئیات برنامه‌ی انتقام‌مان را افشا کنم. آمریکا یکی از فرماندهان ارشد ما را  هدف قرار داده است. این مسئله با تعهدات بین‌المللی آمریکا تناقض دارد. آن‌ها از حریم هوایی یک کشور ثالث استفاده کرده‌اند و نخست‌وزیر آن کشور نیز این اقدام‌شان را محکوم کرده است پس آمریکا باید انتظار هرگونه پاسخی را داشته باشد.

*مخاطبی هم با انتشار کامنتی برای این خبر، تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی در شهرهای مختلف عراق را بزرگترین شلیک به کاخ سفید عنوان کرد.

گزارش ایسنا با عنوان «سردار مقاومت، فرمانده وحدت» یکی دیگر از اخباری بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

خبر بعدی حضور صبح امروز حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رییس‌جمهور در منزل شهید سپهبد قاسم سلیمانی و دیدار با خانواده ایشان بود که وی در بخشی از این دیدار با بیان اینکه جای خالی سردار سلیمانی به راحتی پر نمی‌شود چراکه او نه تنها یک فرمانده جنگی و طراح عملیات های بزرگ بود بلکه یک سیاستمدار و استراتژیست بی نظیر و با استعدادی بود.

در همین ارتباط مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل، تأکید کرد: این اقدام بسیار تحریک‌آمیز آمریکا با هدف افزایش تنش منطقه به سطح غیرقابل کنترل صورت گرفته و آشکار است که آمریکا باید مسئولیت کامل تمام عواقب آن را نیز بپذیرد. در عین حال، شورای امنیت باید به مسئولیت خود عمل کرده و با توجه به پیامدهای وخیم این ماجراجویی نظامی و خطرناک آمریکا بر صلح و امنیت بین‌المللی، این اقدام جنایتکارانه غیر قانونی را محکوم کند.

*این خبر هم از اخبار پربازدید ایسنا بود که یک مخاطب با ابراز تعجب خود از این مطلب نوشت: آمریکا باید مسئولیت کامل تمام عواقب اقدامات تحریک‌آمیزش را بپذیرد. قطعا می پذیرد!

دیگر اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا به شرح زیر بودند.

پس از آنکه رئیس‌جمهور آمریکا دستور حمله به سردار قاسم سلیمانی، فرمانده ارشد سپاه ایران را صادر کرد، اعضای کنگره آمریکا قانونی را برای بلوکه کردن منابع مالی هرگونه اقدام نظامی علیه ایران ارائه دادند.

همچنین یک وکیل دادگستری و  عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در یادداشتی به بررسی موضوع ترور سردار سلیمانی از دیدگاه حقوق بین الملل پرداخت و تاکید کرد: در پرتو مبانی حقوق بشر بین المللی هم حتی با وجود اینکه ایالات متحده، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به عنوان یک گروه تروریستی اعلام کرده بود، ضرورت و توجیهات حمله به سردار سلیمانی با دستور رییس جمهور امریکا نقض فاحش حق حیات است و در ضمن، تعرض مستقیم به منافع جمهوری اسلامی ایران و تمامیت ارضی عراق تلقی می شود.

ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد هم از انتقال پیکر سردار سلیمانی و همرزمانش پس از تشییع در کاظمین به بغداد خبر داد.

محسن رضایی، دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام  نیز در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو، گفت:اسرائیل فکر نکند که خودش را پنهان کرده؛ زیرا انگشت ایران به سمت اسرائیل نیز نشانه رفته است.

در همین رابطه وزیر امور خارجه آمریکا پس از ترور قاسم سلیمانی، گفت‌وگویی با نخست‌وزیر دولت اقلیم کردستان در خصوص کاهش تنش‌ها در منطقه داشت و با انتشار توییتی در این رابطه نوشت: در گفت‌وگوی خودم با مسرور بارزانی، در خصوص اقدام دفاعی روز گذشته‌ و تعهدمان برای کاهش تنش‌ها در منطقه صحبت کردیم. من از وی برای شراکت تغییرناپذیرش تشکر کردم. ما بر سر لزوم تدوام همکاری‌های نزدیک توافق کردیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.