تاریخ انتشار : جمعه 18 فروردین 1402 - 8:36
کد خبر : 127626

سایه عربستان بر بازار دلار و سکه ایران

سایه عربستان بر بازار دلار و سکه ایران

آرمان شرق-گروه اقتصاد:پس از توافق ایران و عربستان، برخی از فعالان اقتصادی از  احتمال عرضه بیشتر درهم و سفر مجدد سیاستگذاران پولی کشور به کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر دادند.

سایه عربستان بر بازار دلار و سکه ایران

سایه عربستان بر بازار دلار و سکه ایران /قیمت یورو صعودی شد

بازار ارز تهران دیروز پنجشنبه ۱۷ فروردین ماه با یک خبر سیاسی شروع به کار کرد. وزرای خارجه ایران و عربستان پس از ۷ سال قطع رابطه در پکن دیدار و گفتگو کردند. نتیجه این دیدار به صدور بیانیه تهران-ریاض منتهی شد.

اثر دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بازار دلار

بررسی های به عمل آمده از هسته مرکزی بازار ارز و سکه نشان می دهد که بازیگران ارزی از شب گذشته به استقبال این دیدار رفته بودند و فشار فروش زیاد شده بود.

در بازار همنرخ دلار طبق اعلام سایت ها و کانال ها مختلف نزولی شد.به عقیده فعالان اقتصادی و سیاسی، بهبود روابط ایران با عربستان روی بازار ارز و سکه سایه انداخت.

فعالان بازار معتقدند  که توسعه دیپلماسی، جاده باز‌کن تجارت است. در نتیجه با بهبود تجارت جریان ورود و خروج ارز تسهیل خواهد شد و انتظار کمبود منابع ارزی، کمرنگ خواهد شد.

گزارش تصویری دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان

پس از توافق ایران و عربستان، برخی از فعالان اقتصادی از  احتمال عرضه بیشتر درهم و سفر مجدد سیاستگذاران پولی کشور به کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر دادند.

گسترش تعاملات بین‌المللی در سایه توافق‌های صورت گرفته، با توجه به نقش محوری چین به عنوان دومین اقتصاد کشور، خبری است که معامله‌گران و فعالان اقتصادی نمی‌توانند به راحتی از آن عبور کنند.

در کنار توافق‌های صورت گرفته، مدیریت روابط با کشورهای مهم دیگر و کاهش ریسک‌های سیاسی می‌تواند مسیر خوش‌بینی اقتصادی را هموارتر کند.

در این شرایط، سیاستگذار نیز باید با بهره‌گیری از هدف‌گذاری مناسب و مدیریت جریان ارزی، از جزر و مد شدید و غیرقابل پیش‌بینی شدن شاخص‌های بازار جلوگیری کند و با روشن کردن چشم انداز های اقتصادی از این فرصت بهره مطلوب را ببرد.

در حقیقت پیش‌بینی‌پذیر بودن و ثبات بازارها، برای فعالان اقتصادی، دارای اهمیت دو چندانی است. بنابراین فرصت پیش آمده برای سیاستگذار ارزی، می‌تواند شرایطی را مهیا کند که بتواند با هدف‌گذاری جدید، بازار را شفاف‌تر و قابل پیش‌بینی‌تر از گذشته کند.

قیمت سکه امامی هم در سایت مذکور ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان است که نسبت به دیروز نزدیک به ۴۰۰ هزار تومان کاهش را نشان می دهد. قابل ذکر است که حباب سکه امامی ۷ میلیون و ۷۳۱ هزار تومان می باشد.

در مرکز مبادله ارز و طلای ایران قیمت ربع سکه امروز ۱۰ میلیون و ۵۶۸ هزار تومان بود./اقتصاد نیوز

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.