تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 آبان 1402 - 22:08
کد خبر : 143031

رونالدو، پرسپولیس را متحد می‌کند!

رونالدو، پرسپولیس را متحد می‌کند!

آرمان شرق-گروه ورزش:بنابراین در روزهای آینده باید منتظر ماند و دید که باشگاه پرسپولیس و بازیکنان این تیم چه واکنشی به یک‌دیگر خواهند داشت و چگونه به تعادل و صلح خواهند رسید. احتمالا تقابل با رونالدو و انتظارات هواداران، تنها چیزی است که آن‌ها را به یک‌دیگر نزدیک خواهد کرد.

رونالدو، پرسپولیس را متحد می‌کند!

رونالدو، پرسپولیس را متحد می‌کند!

به گزارش “ورزش سه”، یک روز بعد از نامه جنجالی و سرگشاده بازیکنان پرسپولیس، تمرین این تیم پشت درهای بسته و در حالتی خاص برگزار شد. نکته مهم اینکه برگزاری این تمرین کاملا تحت‌تاثیر اتفاقات تمرین روز گذشته قرار داشت و هواداران پرسپولیس نیز از صبح امروز پیگیر اخبار پیرامون پایان اعتصاب سرخپوشان بودند.

روز گذشته در حالی که مدیررسانه پرسپولیس از هواداران این تیم دعوت کرد تا برای تماشای تمرین ساعت ۱۱:۳۰ در ورزشگاه کاظمی باشند اما باوجود حضور خبرنگاران، بازیکنان جلسه چهار ساعته‌ای را در رختکن برگزار کرده و در نهایت نیز حاضر به تمرین نشدند تا مشخص شود نسبت به جریمه ده درصدی اعتراض دارند.

پرسپولیس ۱۰ روز بعد در بازی مرگ و زندگی به مصاف النصر خواهد رفت.

اما این پایان کار نبود و ساعتی بعد در نامه‌ای که در اختیار “ورزش سه” قرار گرفت، بازیکنان پرسپولیس گلایه تند و باورنکردنی را نسبت به مدیریت باشگاه مطرح کردند و با کلیدواژه‌هایی چون «دشمن»، «بهانه‌جو» و «ناتوان» به رضا درویش حمله کردند و حتی از او خواستند که اگر توانایی حل مشکلات را ندارد، از عرصه کنار برود.

البته این اولین‌باری نبود که بازیکنان پرسپولیس علیه هیئت‌مدیره و مدیرعامل باشگاه موضع‌گیری کردند اما شاید نخستین‌باری بود که با این ادبیات و لحن متفاوت به تیم مدیریتی باشگاه حمله و حتی از عدم برگزاری اردو و جذب اسپانسر هم گلایه کردند تا فصل جدیدی در ارتباط علنی بین بازیکن و باشگاه را باز کنند.

البته خواندن این نامه طولانی شاید از حوصله بسیاری از هواداران پرسپولیس خارج باشد اما بد نیست نگاهی به مهم‌ترین نکات آن بیاندازید:

از سوی باشگاه پاداشی برای سه قهرمانی‌ در نظر گرفته نشد که هیچ، حتی به‌خود زحمت ندادند با حضور در رختکن، چه بعد از قهرمانی و چه در تمرینات پیش‌فصل، یک خسته نباشید به اعضای تیم بگویند.

ما از مدیرعاملی که بعد از کسب سه‌گانه، بارها در رسانه‌ها مصاحبه کرد که ای کاش قهرمان نمی‌شدیم (!) دیگر توقع هیچ احترام و رفتار درستی نداریم. شما که از پرداخت آپشن‌های ساده قرارداد اعضای تیم عاجزید، چطور خودتان را مناسب جایگاه مدیریت باشگاه بزرگ پرسپولیس می‌دانید؟

مدیریت باشگاه در تمرینات پیش‌فصل چندین‌بار وعده داد که آپشن‌های قراردادها حتما تا قبل از شروع لیگ پرداخت می‌شود. وعده‌ای که متاسفانه فقط در حد دروغ بود. دست آخر بعد از آن‌همه دروغ و با تأخیر فراوان، فقط ۵۰ درصد آپشن‌های قراردادها پرداخت شد! در ابتدای فصل قرار بود برای آماده‌سازی بهتر به اردوی خارجی برویم که ضعف مدیریتی این‌جا هم گریبان تیم را گرفت.

چرا باشگاهی مثل پرسپولیس نباید چند اسپانسر و حامی مالی قوی داشته باشد؟ چرا با‌وجود گذشت ۹ هفته از لیگ، هیچ برنامه‌ای برای استفاده از فضای پشت پیراهن و سایر بسترهای تبلیغاتی نیست؟

ما سه روز در تاجیکستان بودیم، اما به‌خاطر برنامه‌ریزی غلط باشگاه و برنامه فشرده بازی‌های داخلی و آسیایی، دو شب استراحت و خواب را از دست دادیم، چرا که ساعت پروازها در بدترین زمان ممکن بود.

هنوز که هنوز است باورمان نمی‌شود که به‌خاطر اولین باخت بعد از ۲۰ بازی داخلی باشگاه، تیم را ۱۰ درصد جریمه کرده باشد! به که بگوییم که هیئت مدیره‌ای داریم که نمی‌دانند جریمه اعضای تیم حتی اگر در قراردادشان آمده باشد هم غیرقانونی است؟!

چرا سال گذشته که در خانه به همین تیم باختیم تیم را جریمه نکردید؟ چون مطمئن بودید که قهرمان نمی‌شویم؟ چرا اینقدر راحت تیم را به حاشیه بردید؟ مطمئنید که شما دشمن پرسپولیس نیستید؟

مدیران باشگاه حتی از پرداخت یک پاداش ساده با مبلغ بسیار کم بعد از بردهای تیم عاجز بودند و بهانه آوردند که با پرداخت پاداش مخالفت شده! پس چطور باشگاه‌های دیگر چنین مشکلی ندارند؟!

نداشتن زمین تمرین دوم، قطع شدن چند‌باره غذای تیم، عدم تأمین به‌موقع لباس برای اعضای تیم و… مسائل دیگری است که در این ماه‌ها با آن روبه‌رو بوده‌ایم.

آیا خود را برای نشستن بر صندلی مدیریت بزرگ‌ترین باشگاه ایران مناسب می‌دانید؟ اگر نمی‌توانید، فضا را باز کنید تا یک مدیر دلسوز که از قهرمانی تیمش‌ ناراحت نشود و توان درآمدزایی داشته باشد، بیاید و به پرسپولیس کمک کند.

با این حال اما نکته مهم سکوت معنادار مدیریت باشگاه پرسپولیس در واکنش به اعتصاب و سپس نامه شدیداللحن بازیکنان این تیم بود که اساسا حضور رضا درویش روی صندلی مدیرعاملی را هدف گرفته بودند. درویش البته به‌شدت از این تصمیم بازیکنان خشمگین شد اما باتوجه به فضای موجود و فاصله اندک تا دیدار با النصر ترجیح داد که سکوت کرده و به حواشی دامن نزند.

1954973
یک روز بعد از اعتصاب و نامه جنجالی، تمرین تیم پرسپولیس با حضور تمام نفرات (غیر از ملی پوشان و خارجی‌ها) برگزار شد.

درویش که همچنان حمایت اکثریت هیئت‌مدیره را پشت سر خود دارد، سیاستگذاری رسانه‌ای باشگاه را نیز به شکلی تعیین کرد که در مورد اعتصاب و نامه فعلا هیچ واکنشی بیرون نیاید تا احتمالا در آینده به این موضوع رسیدگی کند.

بعد از ۴۸ ساعت جنجالی، حالا پرسپولیس تقریبا و حداقل در ظاهر به ساحل آرامش رسیده اما برای اطلاع از عمق تندی موجود در این نامه کافی است نگاهی به اعتراض هماهنگی قبلی (مصاحبه بعد از بازی تراکتور) بیاندازید تا ببینید حالا لحن اعتراض چقدر تغییر کرده و تا چه میزان رضا درویش مورد حمله و هجوم بازیکنان قرار گرفته است.

با این حال اکنون طرفین کاملا به‌دنبال یک راه صلح و آشتی هستند چرا که این درگیری‌ها چندان به مذاق هواداران پرسپولیس هم خوش نیامده و آن‌ها با بدبینی واکنش بازیکنان و بی‌عملی باشگاه را دنبال می‌کنند و به نظر می‌‌رسد طرفین باید به یک راه‌حل میانه برسند. از یک سو رضا درویش همچنان حمایت اکثریت هیئت‌مدیره را پشت سر خود دارد و از سوی دیگر این بازیکنان تمام سرمایه پرسپولیس برای این فصل دشوار هستند و طبیعتا و حداقل فعلا، زور یکی برای حذف یا زیر فشار قرار دادن دیگری نخواهد چربید (هرچند که احتمالا درویش در قبال بازیکنان چنین فکری هم نداشته باشد).

یحیی گل‌محمدی که قرار روز گذشته با خبرنگاران مصاحبه کند، بعد از اتفاقات اخیر سکوت کاملی در این مورد داشته است.

فراموش نکنید با تمام اختلافی که ممکن است در هیئت‌مدیره وجود داشته باشد، اعضای تیم مدیریتی باشگاه کاملا پشت درویش هستند و حتی ممکن است در روزهای آینده دیدگاه خود را به صورت علنی در این مورد ابراز کنند.

بنابراین در روزهای آینده باید منتظر ماند و دید که باشگاه پرسپولیس و بازیکنان این تیم چه واکنشی به یک‌دیگر خواهند داشت و چگونه به تعادل و صلح خواهند رسید. احتمالا تقابل با رونالدو و انتظارات هواداران، تنها چیزی است که آن‌ها را به یک‌دیگر نزدیک خواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.