ان‌شاءالله که کینه‌ای در کار نیست!

دنیای اقتصاد: تیم ملی فردا مهیای بازی حساس برابر ازبکستان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ می‌شود و باید با تمام قوا به مصاف حریف برود. هرچند همیشه و در همه دوره‌ها فراخواندن برخی بازیکنان و عدم دعوت از عده‌ای دیگر باعث ایجاد حواشی در اردوهای تیم‌های ملی شده که باید پیش از هر چیز با سلیقه سرمربی آن را توجیه کرد. فهرست فعلی تیم ملی پس از خط زدن چند جوان و جا گذاشتن آنها در تهران را فراموش کنید تا درباره یک مهره خاص صحبت کنیم. کسی که فصل قبل ستاره استقلال بود و امسال ستاره فرهاد مجیدی، اما انگار قرار نیست طعم ملی‌پوش شدن را بچشد.

بازهم با تکرار لزوم احترام به سلیقه سرمربی تیم ملی، یادآور می‌شویم که قرار نیست بابت عدم دعوت از برخی بازیکنان یا بیرون نشستن بعضی دیگر به امیر قلعه‌نویی افترا وارد شود، چرا که نتایج خود در آینده درستی تصمیمات را نشان می‌دهند. اکنون به بهانه درخشش مهدی قائدی در فوتبال امارات که شنبه شب با گلزنی وی الاتحاد کلبا توانست ۲بریک از سد شارجه عبور کند و به نیمه‌نهایی برسد، صحبت می‌کنیم. تیم ملی اکنون بازیکنان آماده‌ای را در ترکیب دارد، اما نه به آن صورت که به هیچ عنوان به قائدی حتی فرصت عرض‌اندام در تمرینات هم نرسد. درست است که برخی تصمیمات حرفه‌ای این ستاره بوشهری باعث شد تا او نتواند تمام پتانسیل عظیمی که از آن بهره می‌برد را نشان دهد، اما فراموش نکنید که حداقل با احتساب آمار، قائدی فصل گذشته بهترین بازیکن لیگ برتر بود.

او امسال هم برخلاف فصل اول حضورش در فوتبال امارات، روزهای خوبی را می‌گذراند و به جز نمایش دلپذیر اخیرش، در لیگ هم در ۷ مسابقه آمار ۴ گل و یک پاس گل را در تیم نه چندان آماده مجیدی به جا گذاشته است. پس آیا حق این بازیکن نیست که حداقل در دو اردوی متوالی حضور پیدا کند تا خودش را به کادرفنی پرتعداد تیم ملی تحمیل کند؟ یعنی قائدی از کریم انصاری‌فرد که در آستانه ۳۴ سالگی تنها یک گل در لیگ قبرس به ثمر رسانده هم ضعیف‌تر است؟ یا زمانی که علیرضا جهانبخش به دلیل مصدومیت از اردو کنار می‌رود هم وقت آن نیست که شماره ۱۰ سابق استقلال حتی به عنوان نفر تمرینی اضافه شود؟ برخی شایعات می‌گویند که دلیل اصلی بیرون ماندن قائدی، بازی کردن زیرنظر فرهاد مجیدی است. درواقع این وینگر تکنیکی جزئی از تیم امیر قلعه‌نویی در رقابت‌های کافا بود که قهرمانی را به دست آورد و حتی به میدان هم فرستاده شد. اما دقیقا یک ماه پس از این اتفاق که قائدی تصمیم گرفت تا شاگرد یکی از دشمنان قدیمی ژنرال – که کینه طرفین هم شهره خاص و عام است – شود، دیگر رنگ پیراهن تیم ملی را ندید. ما این فرضیه را تایید نمی‌کنیم، اما ‌ای کاش امیرخان طوری تصمیم نگیرد که این شایعه بعدا به حقیقت بپیوندد و دودش به چشم تیم ملی برود.