تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 - 7:35
کد خبر : 124463

خنده تلخ پسته به سفره عید

خنده تلخ پسته به سفره عید

آرمان شرق-گروه اقتصاد:در آخرین ماه سال و در حالیکه همه مردم خود را برای مراسم و نوروز آماده می کنند شاهد یکه تازی قیمت ها در اکثر بازارها هستیم اگرچه که این روند افزایشی باعث شده تا امسال بسیاری از مردم نتوانند آداب و سنن عید نوروز را به جا اورند .

خنده تلخ پسته به سفره عید

آرمان امروز: در آخرین ماه سال و در حالیکه همه مردم خود را برای مراسم و نوروز آماده می کنند شاهد یکه تازی قیمت ها در اکثر بازارها هستیم اگرچه که این روند افزایشی باعث شده تا امسال بسیاری از مردم نتوانند آداب و سنن عید نوروز را به جا اورند . در آخرین تغییرات قیمتی قیمت انواع آجیل با رشد تا دوبرابری مواجه شده به گونه ایکه هم اکنون قیمت هر کیلو پسته بسته به کیفیت از ۸۰۰ تا بیش از یک میلیون تومان قیمت خورده است با این توصیف مشخص نیست کارمندان و کارگرانی که عیدی آنها بین ۵ تا ۷ هزار تومان است چکونه باید نیازهای خود را برای عید امسال تامین کنند . حال با این وضعیت مشخص نیست اقای رئیسی و البته تیم اقتصادی دولت چگونه پذیرای تصمیماتی  نیستند که به افزایش قیمت  کالاها منجر می شود ، نیستند . این روزها زمزمه گرانی این محصول خوش رنگ و لعاب در آستانه عید نوروز به گوش میرسد. در این رابطه گشتی در بازار آجیل شب عید نمایانگر آن است که امسال هم مردم نباید در سفره عید خود چشم انتظار آجیل و تنقلات مرسوم باشندبر اساس بررسی های انجام شده قیمت هر کیلوگرم آجیل مخلوط ۵۰۰ هزار تومان و قیمت آجیل چهار مغز شامل مغز پسته، مغز بادام درختی درشت، مغز فندق و بادام هندی کیلویی ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده که بسته به کیفیت تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز می رسد . البته تخمه و سایر تنقلات هم با همین شیب تند با رشد قیمت مواجه بوده اند به گونه ایکه این فراورده نیز از ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در مغازه های مختلف شهر به فروش می رسد قیمت آجیل و خشکبار ارائه شده تقریبی بوده و ممکن است در مناطق مختلف در بازار تهران حداکثر تا بیش از ۵۰ درصد در نوسان باشد باشد.  نکته حائز اهمیت قیمت آجیل شیرین یا همان آجچیل چهارشنبه سوری است که با وجود کمتربودن مغزهای گران بازهم از ۵۰۰ هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان در نوسان است . در این رابطه چند سال پیش هم قیمت پسته شب عید تحت تاثیر افزایش صادرات و رشد قیمت دلار با روند صعودی مواجه شد که در ان زمان اکثر مردم با نخریدن پسته و تنقلات شب عید دست اندرکاران بازار ر مجبور به عقب نشینی کردند حال باید منتظر شد و دید امسال که مردم چاره ای جز حذف آجیل شب عید ندارند بازهم متولیان بازار مجبور به عقب نشینی و کاهش قیمت ها خواهند شد . یا ازهم با بهانه تراشی و نداختن تقصیرها گردن دلالان سعی در فـرار از مسئولی خواهندداشت.

توجه داشته باشید که قیمت های ارائه شده مربوط به قیمت آجیل عرضه شده در بازار میوه و تره بار شهرداری تهران بوده و قطعا از قیمت آجیل در مغازه ها و سطح شهر پایینتر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.