پرسپولیس نیوز: عضو هیئت مدیره پرسپولیس گفت: موقع انتخابات به پرسپولیس و پیشکسوتان و هوادارانش رو می آورند اما موقع حمایت از پرسپولیس این تیم مظلوم‌ترین تیم ایران است.

حسین خبیری در گفت‌وگویی درباره اعتراض بازیکنان پرسپولیس به مشکلات مالی پرسپولیس، اظهار داشت: ما همه یک خانواده و تیم هستیم و سمت ما و سمت آنها فرقی ندارد. بازیکنان و کادر فنی بهترین نتایج را کسب و شاهکار کردند و باید درود به شرف آنها بفرستم و به آنها باید تبریک بگویم چون بهترین نتایج را کسب کردند و قهرمان سه گانه شدند و شاهکار کردند و اگر مطالبه‌ای دارند بحق است و دل چند میلیون هوادار را شاد کردند.

وی افزود: باشگاه‌های فوتبال از چند منابع مالی برخوردار هستند که در بخش حامیان مالی با تلاش مدیرعامل بهترین اسپانسر را جذب کردیم و رقم خیلی خوبی داد. چند حامی مالی فرعی داشتیم و منابع خوبی جذب کردیم و در این زمینه مشکلی نداشتیم. اما شرکت ها و ارگان هایی هستند که بودجه مشخص برای آنها تعریف شده و از باشگاه ها حمایت مالی می کنند باشگاه هایی که یا صنعتی هستند یا فولادی یا معدنی و به جز معدود باشگاه های خصوصی بقیه باشگاه ها از این امتیاز برخوردار هستند و اشکالی هم ندارد اما سوال ما این است چرا نمایندگان قانون گذاشتند پرداخت بودجه به پرسپولیس ممنوع است . چه فرقی بین پرسپولیس و تیم سپاهان و ذوب آهن است؟ پیکان ، مس و…؟

خبیری ادامه داد: می نمی دانیم متولی باشگاه کیست و چه کسی باید از ما حمایت کند؟ ما چقدر باید با اسپانسر درآمدزایی کنیم؟ ۲۰۰ میلیارد، ۳۰۰ میلیارد، ظرفیت پرسپولیس برای جذب اسپانسر همین مقدار است ولی آیا بقیه هزینه های خود را باید چه کار کنیم؟ چرا ما نباید متولی داشته باشیم؟ ما زیرمجموعه وزارت ورزش هستیم اما مجلس قانون تصویب کرده حق ندارد در ورزش قهرمانی هزینه کند. چرا فولاد مبارکه می تواند هزینه کند؟ مگر زیر نظر وزارت صنعت نیست؟ فولاد خوزستان چرا می تواند هزینه کند؟ ولی به پرسپولیس که می رسد این حق از آن سلب شده.

وی ادامه داد: خصوصی سازی هم که درست انجام نشده . ما الان ۳۵۰ میلیارد به حسابمان آمده اما ۶۰۰ میلیارد بدهی از گذشته داشتیم. همین الان که حساب باشگاه را چند روز پیش باز کردند امروز دوباره تامین اجتماعی به خاطر بدهی سال های ۹۰ تا ۹۵ آن را بست. مالیات از سال ۷۵ تا الان حساب ما را بسته درحالی که نزدیک ۳۰ میلیارد مالیات آن را پرداخت کردیم.

خبیری خاطرنشان کرد: ما نزدیک به ۲۰۰ میلیارد پول بورسمان در حساب مانده اما به سپرده خود دست نزدیم و بلوکه شده است به خاطر شکایت هایی که شده است. ما با بیش از ۲۰ تا ۳۰ میلیون هوادار باید ردیف بودجه و متولی داشته باشیم. موقع انتخابات به پرسپولیس و پیشکسوتان و هوادارانش رو می آورند اما موقع حمایت از پرسپولیس این تیم مظلوم‌ترین تیم ایران است. من باید از حق هواداران پرسپولیس دفاع کنم نه برای خوشایند کسی حرف بزنم. قانون گذار به باشگاه هایی امتیاز داده که سالی ۷۰۰-۸۰۰ میلیارد و حتی هزار میلیارد بودجه برای آنها تعیین کرده اما پرسپولیس چنین حقی ندارد.

وی افزود: از تبلیغات محیطی و حق پخش چه چیزی عاید ما می‌شود. ما می‌گوییم چرا حق پخش را به ما نمی‌دهند. صداوسیما برنامه تولید می کند که مردم سرگرم باشند پرسپولیس هفته ای یک ساعت و نیم مردم را سرگرم می کند اما حق پخش را نیم دهند. دست و پای باشگاه را بسته اند و بازیکن حق دارد گلایه کند و ما حرف‌های بازیکنان را قبول داریم. صدرصد از قرارداد بازیکنان پرداخت شده است اما آپشن هم حق بازیکنی است که قهرمان شده است. برای فصل جدید هم پرداختی انجام نشده است.

وی گفت: ما دو جام گرفتید سازمان لیگ به جز جام هیچ چیز به ما نداده است. کجای دنیا دیدید که به تیم قهرمان پاداش ندهند این پاداش حق بازیکنان است. هیچ پرداختی به ما ندارند و وقتی می خواهیم قرارداد ثبت کنیم می‌گویند که به فدراسیون بدهکارید. منایع مالی پول در حساب ما هست اما حساب ما بسته است، طلبکاران حقیقی شاید حق داشته باشند پولشان را بگیرند اما از ارگان های دولتی خواهش می کنم حساب باشگاه را نبندند. در نهایت این وعده را به بازیکنان می دهم در چند روز آینده اتفاقات خوبی می افتد.