تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 - 0:26
کد خبر : 125649

چهارشنبه سوری «نابخردانه» است /«نوروز اسلامی»!

چهارشنبه سوری «نابخردانه» است /«نوروز اسلامی»!

آرمان شرق-گروه سیاست:ما با نوروز مخالف نیستیم و نخواهیم بود. متنها نوروز اسلامی، نوروزی که با مقلب القلوب و الابصار همراه باشد. سنت‌های خوب نوروزی مثل تمیز کردن خانه‌، شهر، صله رحم، کینه زدایی از دل و … را پاس می‌داریم منتها به همه به خصوص جوانان می‌گوییم که دنبال شادی بخردانه باشند. شادی که عقل بگوید بارک الله، چهارشنبه سوری که می‌توان آن را چهارشنبه سوزی نیز نامید از اقدامات نابخردانه است

چهارشنبه سوری «نابخردانه» است /«نوروز اسلامی»!

آیت‌الله خاتمی: «چهارشنبه سوری» از اقدامات «نابخردانه» است / مخالف نوروز نیستیم، اما «نوروز اسلامی»، نوروزی که ...

ایسنا نوشت:خطیب موقت نماز جمعه گفت: متاسفانه در به وقوع پیوستن این واقعیت تلخ یعنی مسموم شدن دانش آموزان هیچ تردیدی نیست … جرم شایعه افکنان در این رابطه نیز جرم سنگینی است. کسانی که در رسانه‌ها متدینین را متهم به این کار کرده‌اند و شایعه افکنی کرده‌اند جرم سنگینی را انجام داده‌اند … از قوه قضائیه می‌خواهیم با شایعه افکنان در این زمینه که در فضای مجازی و مکتوب شایعه افکنی می‌کنند با قاطعیت برخورد کند.

آیت الله سید احمد خاتمی در نماز جمعه تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به در پیش بودن نوروز و چهارشنبه سوری تصریح کرد: ما با شادی مردم نه تنها مخالف نیستیم، بلکه نظام اسلامی در پی ایجاد شادی مناسب برای همه مردم است. ما با نوروز مخالف نیستیم و نخواهیم بود. متنها نوروز اسلامی، نوروزی که با مقلب القلوب و الابصار همراه باشد. سنت‌های خوب نوروزی مثل تمیز کردن خانه‌، شهر، صله رحم، کینه زدایی از دل و … را پاس می‌داریم منتها به همه به خصوص جوانان می‌گوییم که دنبال شادی بخردانه باشند. شادی که عقل بگوید بارک الله، چهارشنبه سوری که می‌توان آن را چهارشنبه سوزی نیز نامید از اقدامات نابخردانه است و می‌بینید که هنوز چهارشنبه سوری نیامده ولی تعدادی از نوجوانان و جوانان بخاطر حوادث ناشی از این موضوع آسیب دیده‌اند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به فرا رسیدن سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز شهید در اسفند ماه اظهار کرد: ما مدیون شهدا هستیم. مردم و مسئولان نگاه تکریمی به شهدا و خانواده‌های شهدا دارند و این نگاه باید ادامه پیدا کند. امام فرمودند شهدا نور چشم‌های ما هستند.

وی تاکید کرد: از بازماندگان شهدا نیز می‌خواهیم حریم پدرهای خود را آنچنان که تا الان نگهداشته‌اند نگهدارند و رفتارشان فاخر باشد و آنها باید بدانند پدرشان ناظر رفتارهایشان هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.