تاریخ انتشار : دوشنبه 28 آذر 1401 - 18:52
کد خبر : 119470

تکمیل گفتگوهای ایران با اتحادیه‌ اروپا در اردن با حضور بورل و مورا

تکمیل گفتگوهای ایران با اتحادیه‌ اروپا در اردن با حضور بورل و مورا

آرمان شرق-گروه بین الملل:وزیر امور خارجه با بیان اینکه همزمان به سفرش به اردن مسئول سیاست خارجه اروپا نیز در امان حضور می‌یابد، گفت: تماس‌ها و گفتگوهای همکاران آقای باقری با آقای مورا و تماس های من و آقای بورل به طور جدی در جریان است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه همزمان به سفرش به اردن مسئول سیاست خارجه اروپا نیز در امان حضور می‌یابد، گفت: تماس‌ها و گفتگوهای همکاران آقای باقری با آقای مورا و تماس های من و آقای بورل به طور جدی در جریان است.

به گزارش «انتخاب»؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه سومین مجمع گفت‌وگوی تهران در نشست خبری گفت: محور اصلی نشست امان موضوع کمک به روند سیاسی در عراق است در عین حال با استفاده از این فرصت در خصوص چالش‌های منطقه‌ای و بین المللی روسای کشورهای منطقه که دعوت شده‌اند، گفتگو خواهیم کرد، جمهوری اسلامی ایران نیز دیدگاه‌های خود را بیان خواهند کرد.

وزیر خارجه با بیان اینکه ایران معتقد است که نشست دوم عراق می‌تواند در فضای برون رفت از چالش‌ها گامی رو به جلو باشد، اظهار داشت: پیام اصلی و مهم این نشست باید بر همکاری‌های منطقه‌ای بدون مداخله بیگانگان متمرکز شود.ما همواره از گفتگو و همکاری با کشورهای منطقه و از جمله حوزه خلیج فارس استقبال کرده ایم.

وی با بیان اینکه گفتگوهای ما با عربستان قطع شده، اظهار داشت: گفتگوهای ما با عربستان سعودی گفتگو در مسیر دیپلماسی رسمی است، آمادگی داریم هر زمان که طرف سعودی آماده باشد نسبت به بازگشت روابط به حالت طبیعی و بازگشایی سفارتخانه‌ها اقدام کنیم، این طرفی سعودی است که باید تصمیم بگیرد چگونه رویکرد سازنده در قبال جمهوری اسلامی ایران را دنبال کند.

امیر عبداللهیان تصریح کرد: قرار است آقای بورل و مورا همزمان با ورود ما به اردن سفر کنند، تماس‌ها و گفتگوهای همکاران آقای باقری با آقای مورا و تماس های من و آقای بورل به طور جدی در جریان است.

وی تاکید کرد: اردن فرصت مناسبی است که ما بتوانیم این گفت‌وگوها را تکمیل کنیم امیدوار هستم که با توجه به رویکرد آمریکایی‌ها در سه ماه گذشته شاهد تغییر رویکرد و واقع‌بینانه رفتار کردن طرف آمریکایی باشیم.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.