تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 بهمن 1402 - 9:04
کد خبر : 147801

ترکیب ایران مقابل سوریه/نمایش مقتدر اما متفکر

ترکیب ایران مقابل سوریه/نمایش مقتدر اما متفکر

آرمان شرق-گروه ورزش:این بازی از ساعت ۱۹:۳۰ و در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه با قضاوت «کیم جونگ هیوک» از کره جنوبی برگزار خواهد شد تا تکلیف آخرین تیم صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ مشخص شود. پیروز این بازی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار امروز چهارشنبه ۱۱ بهمن تیم‌های ملی بحرین و ژاپن می‌رود.

ترکیب ایران مقابل سوریه/نمایش مقتدر اما متفکر

ترکیب احتمالی ایران مقابل سوریه

به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ امشب در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه آخرین مسابقه مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا را مقابل تیم سوریه برگزار می‌کند که امیر قلعه‌نویی برای این مسابقه ۳ غایب شاخص دارد و نمی‌تواند از سید مجید حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان و صادق محرمی بهره ببرد تا در انتخاب ۱۱ نفرش چالش داشته باشد.

ملی‌پوشان ایران در سه مسابقه مرحله گروهی موفق شدند سه پیروزی متوالی مقابل فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات به دست بیاورند که امیدوار هستند امشب هم با وجود غیبت سه بازیکن شاخص و تاثیرگذار به برتری برابر سوریه برسند و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا شوند و امیر قلعه‌نویی نیز می‌خواهد با انتخاب بهترین نفرات، تیمش را وارد بازی کند.

علیرضا بیرانوند پس از انجام سه بازی در جام ملت‌های آسیا مهره ثابت ایران در مسابقه امشب مقابل سوریه است که انگیزه زیادی دارد تا بتواند دومین کلین‌شیت خود در این رقابت‌ها را به ثبت برساند و نمایش موثری ارائه کند.

1982313

روزبه چشمی در دو مسابقه مرحله گروهی جام ملت‌ها مقابل فلسطین و امارات فرصت بازی به دست نیاورد و به طور کامل نیمکت نشین بود، اما در دومین مسابقه برابر هنگ‌کنگ جایگاه ثابتی در ترکیب داشت که در خط میانی به میدان می‌رفت، اما از دقیقه ۶۵ که سید مجید حسینی مصدوم شد و شجاع خلیل‌زاده هم در فهرست نفرات حضور نداشت، به دفاع وسط آمد و در کنار محمدحسین کنعانی‌زادگان به میدان رفت، اما امشب در غیاب کنعانی محروم و حسینی مصدوم، احتمالاً به همراه شجاع در این پست بازی خواهند کرد.

شجاع خلیل‌زاده هم که در جام ملت‌ها دو بار برابر فلسطین و امارات به میدان رفته و یک مسابقه را به علت مصدومیت از دست داده، با وجود احساس درد طی روزهای گذشته پیش‌بینی می‌شود که امشب جزو ۱۱ نفر اصلی مقابل سوریه باشد و در کنار روزبه مقابل حملات حریف ایستادگی کنند.

صادق محرمی نمایش درخشانی در دو دیدار مقابل فلسطین و امارات داشت، اما آسیب دیدگی بدموقع او و پارگی رباط صلیبی کاری کرد تا جام ملت‌ها را از دست بدهد و رامین رضاییان دوباره به ترکیب برگردد. رامین که در یک دیدار برابر هنگ‌کنگ حضور در ترکیب را تجربه کرد و مقابل فلسطین و امارات به‌عنوان یار جانشین وارد زمین شد، بین مهره‌های اصلی برابر سوریه خواهد بود.

1983385

در سمت چپ خط دفاعی هم احتمالاً امیر قلعه‌نویی دوباره به احسان حاج‌صفی، کاپیتان خود اعتماد خواهد کرد و این بازیکن که در دو دیدار دور گروهی جایگاه ثابتی داشت و مقابل هنگ کنگ هم به‌عنوان یار جانشین به زمین رفت، از ابتدا به میدان برود.

سعید عزت اللهی غیر از بازی برابر هنگ کنگ که به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمد، در دو دیدار دیگر مقابل فلسطین و امارات بین نفرات اصلی بود و حضور کامل در پست هافبک دفاعی داشت که قابل پیش‌بینی است در جدال با سوریه نیز همین شرایط را تجربه کند.

سامان قدوس که جزو معدود بازیکنان ثابت در هر سه دیدار دور گروهی جام ملت‌ها بود و دو پاس گل هم داد، طی روزهای گذشته کمی با احساس مصدومیت کارش را در تمرینات تیم ملی انجام می‌داد ولی حالا سرحال آماده است تا بتواند مقابل سوریه بدرخشد و مهره تاثیرگذاری برای ایران باشد.

یکی از معادلات اصلی تیم ملی انتخاب بازیکن در پست وینگر راست است که پیش‌بینی می‌شود امیر قلعه‌نویی پس از نمایش علیرضا جهانبخش و جایگاه ثابت او مقابل فلسطین و هنگ کنگ و بازی تعویضی برابر امارات، دوباره او را در ترکیب قرار بدهد و قلی‌زاده پس از یک بازی ثابت، روی نیمکت بنشیند.

1980782

مهدی قایدی هم که در سه دیدار قبلی جزو ۱۱ نفر اصلی بود و دوگل حساس به ثمر رساند و روی یک گل تاثیرگذاری داشت، قابل پیش‌بینی است که امشب هم جزو بازیکنان اصلی مقابل سوری‌ها باشد.

امیر قلعه نویی در آخرین بازی دور گروهی مقابل امارات برای نخستین بار در جام ملت‌ها سردار آزمون و مهدی طارمی را به طور همزمان در ترکیب قرار داد که این اتفاق با درخشش آنها همراه بود و هر دو بازیکن توانستند مثمر کار کنند که سردار پاس هر دو گل طارمی را داد و این نمایش فوق‌العاده کاری کرد تا احتمالا برابر سوریه هم آنها را در خط حمله ببینیم.

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال ایران در بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل تیم سوریه را این نفرات تشکیل می‌دهند:

علیرضا بیرانوند، روزبه چشمی، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون

چالش قلعه‌نویی در غیاب دو دفاع وسط

تیم ملی فوتبال ایران امشب در نخستین دیدار خود در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به مصاف سوریه می‌رود، این دیدار در حالی قرار است برگزار شود که تیم ملی فوتبال ایران چند مصدوم و محروم مهم در خط دفاعی دارد.

تیم ملی در اولین دیدار خود در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا، امروز _چهارشنبه، یازدهم بهمن_ به مصاف تیم ملی سوریه می‌رود. با وجود اینکه سوریه تیمی نیست که ایران برابر آن دچار مشکل شود، اما مصدومیت و محرومیت دو دفاع مرکزی اصلی تیم ملی ایران کمی قلعه‌نویی را دچار چالش کرده است و باید دید این مربی کهنه‌کار چگونه از پس این مشکل بی می‌آید.

خط دفاع؛ چالش اصلی تیم ملی

به گزارش ایمنا، تیم ملی ایران در حالی به مصاف سوریه می‌رود که محمد حسین کنعانی‌زادگان را به دلیل دواخطاره شدن و محرومیت از این بازی در اختیار ندارد. به غیر از او مجید حسینی، دیگر مدافع وسط تیم ملی نیز به دلیل مصدومیت به طور قطع بازی با سوریه را از دست داده است و بدین ترتیب در غیاب این دو بازیکن، حضور شجاع خلیل‌زاده در ترکیب اصلی تضمین می‌شود. زوج شجاع خلیل‌زاده چالش اصلی سرمربی تیم ملی است، اما طبق تجربه بازی‌های احتمال بازی کردن روزبه چشمی در خط دفاع بیش از سایر نفرات مثل سامان فلاح است. در سمت راست خط دفاع با توجه به مصدومیت شدید صادق محرمی، قطعاً رامین رضاییان به کار گرفته می‌شود و در سمت چپ نیز شانس بازی احسان حاجی‌صفی بیش از میلاد محمدی است. درون دروازه نیز علیرضا بیرانوند مانند سه بازی قبلی حضور خواهد داشت و امیدوار است با بسته نگه‌داشتن دروازه‌اش در این دیدار، به تنهایی رکورددار کلین شیت برای ایران در تاریخ جام ملت‌های آسیا شود.

جمع مهره‌های تاثیرگذار در خط هافبک جمع است

خط میانی تیم ملی ایران از چهار بازیکن تشکیل می‌شود که در بازی‌های قبل نیز به دفعات از آن‌ها استفاده شده است. سعید عزت اللهی به عنوان هافبک دفاعی و سامان قدوس به عنوان هافبک هجومی و طراح حملات تیم ملی در ترکیب اصلی حضور خواهند داشت و چپ و راست خط هافبک نیز به احتمال فراوان به ترتیب به مهدی قایدی و علیرضا جهانبخش سپرده خواهد شد. در سمت چپ محمد محبی و در سمت راست علی قلی‌زاده بازیکنانی هستند که شانس بازی دارند و ممکن است انتخاب بعدی قلعه‌نویی باشند.

بهترین زوج تهاجمی آسیا برابر سوریه

خط حمله تیم ملی ایران با حضور مهدی طارمی و سردار آزمون شاید خطرناک‌ترین خط حمله آسیا باشد. این دو مهاجم که هماهنگی ۱۰۰ درصدی با یکدیگر دارند در صورتی که اتفاق خاصی نیفتد برابر سوریه نیز در ترکیب اصلی حضور خواهند داشت تا برابر یکی از بهترین خطوط دفاعی جام چالش هیجان انگیزی را تجربه کنند. البته سردار آزمون با مصدومیت جزئی روبه‌رو است، اما با توجه به اینکه وی در تمرینات اصلی تیم ملی حضور دارد، به نظر نمی‌رسد برابر سوریه غایب باشد. کریم انصاری‌فرد و شهریار مغانلو دیگر انتخاب‌های قلعه نویی برای پست مهاجم نوک هستند.

ترکیب احتمالی تیم ملی برابر سوریه

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، روزبه چشمی، رامین رضاییان، احسان حاجی‌صفی، سعید عزت اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون

نمایش مقتدر اما متفکر

ایران - سوریه؛ جدال سنتی با شرایط متفاوت/ نمایش مقتدر اما متفکر

تیم ملی فوتبال ایران برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا هر چند حریف درجه اولی را پیش رو ندارد اما برای پیروزی برابر سوریه باید با تفکر و تمرکز به میدان برود تا غافلگیر نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران پس از کسب سه پیروزی در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به عنوان صدرنشین به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. ایران به زعم اکثر کارشناس فوتبال در آسیا به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در این دوره از مسابقات محسوب می‌شود.

شاگردان امیر قلعه نویی در این دوره از مسابقات تنها در بازی با هنگ کنگ دروازه خود را بسته نگه داشتند و تیم‌های فلسطین و امارات هرکدام یک بار موفق به باز کردن دروازه علیرضا بیرانوند شدند که نشان از ضعف خط دفاعی تیم ملی کشورمان می‌دهد.

در مقابل و در خط هجومی آمار خوبی داشته‌ایم و در سه بازی ۷ بار موفق به باز کردن دروازه حریفان شده‌ایم که مهدی طارمی و مهدی قایدی هر کدام با دو گل زده بهترین گلزنان ایران تا به اینجای کار هستند. همچنین سردار آزمون و سامان قدوس هر کدام دو پاس گل از خود به ثبت رسانده‌اند که در این زمینه از سایر بازیکنان عملکرد بهتری را داشته‌اند.

ملی‌پوشان کشورمان در حالی شامگاه چهارشنبه ۱۱ بهمن در مرحله یک هشتم نهایی رو در روی تیم ملی سوریه قرار می‌گیرند که این تیم هم توانسته عملکرد خوبی را در این دوره از مسابقات از خود به نمایش بگذارد و با صعود به مرحله حذفی یکی از اتفاقات تاریخی برای فوتبال سوریه رخ داد.

ایران - سوریه؛ جدال سنتی با شرایط متفاوت/ نمایش مقتدر اما متفکر

غایبان دو تیم در این بازی

هکتور کوپر مربی سرشناس آرژانتینی هدایت تیم ملی سوریه را عهده دار است و در نشست خبری پیش از بازی، مصاف با ایران را یکی از سخت‌ترین دیدارهای سوریه در این مسابقات دانست. کوپر برای این بازی «عمر المیدانی» مدافع خود را در اختیار ندارد و از طرفی عمر خربین که گفته می‌شد احتمال دارد در دیدار با ایران غایب باشد به این بازی خواهد رسید و می‌تواند برای سوریه به میدان برود.

تیم ملی ایران هم که در مرحله گروهی و در خط دفاع با ضعف‌هایی مواجه بود، محمدحسین کنعانی زادگان را به دلیل محرومیت و سید مجید حسینی و صادق محرمی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و قلعه نویی باید از بازیکن دیگری در کنار شجاع خلیل زاده در قلب خط دفاع ایران استفاده کند.

برتری قاطع ایران در دیدارهای رو در رو

تیم‌های ملی ایران و سوریه تاکنون ۳۰ بار رو در روی هم قرار گرفته‌اند که ۱۸ پیروزی سهم ایران بوده و در ۱۱ دیدار بازی با نتیجه تساوی به پایان رسیده است؛ تنها پیروزی سوریه برابر ایران به سال ۱۳۵۲ و در مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۴ بر می‌گردد که آنها موفق شدند در ورزشگاه امجدیه با یک گل ایران را شکست دهند و اکنون بیش از ۵۰ سال است که سوری‌ها موفق به شکست ایران نشده‌اند و این موضوع باعث شده تا بازیکنان این تیم انگیزه بالایی برای پایان دادن به این رکورد منفی داشته باشند.

آخرین رویارویی دو تیم به دیدارهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باز می‌گردد که ایران در هر دو بازی به ترتیب و با نتایج یک بر صفر و سه بر صفر موفق به شکست حریف خود شد. ایران و سوریه تاکنون در جام ملت‌های آسیا به مصاف هم نرفته‌اند و این بازی نخستین تجربه دو تیم در تاریخ این مسابقات است. آخرین باری که سوریه توانست از ایران امتیاز بگیرد به مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بر می‌گردد که هر دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه تساوی خاتمه یافت.

ایران - سوریه؛ جدال سنتی با شرایط متفاوت/ نمایش مقتدر اما متفکر

سردار آزمون و بیرانوند به دنبال رکوردشکنی

در بین بازیکنان فعلی تیم ملی ایران، ۷ بازیکن سابقه گلزنی به سوریه را دارند که سردار آزمون با ۴ گل زده در صدر قرار دارد و پس از او مهدی طارمی با سه گل در رده دوم ایستاده است. همچنین آزمون این فرصت را دارد تا با گلزنی در دیدار با سوریه به تنهایی به بهترین گلزن تاریخ فوتبال ایران برابر این تیم تبدیل شود. علی دایی اسطوره فوتبال ایران هم توانسته بود در دوران حضورش در تیم ملی ۴ بار دروازه سوریه را باز کند.

در این بازی سردار آزمون که مشترکا با کریم باقری با ۵۰ گل زده در رده دوم برتری گلزنان تاریخ ملی ایران قرار گرفته‌اند، می‌تواند با گلزنی به تنهای رده دوم برترین گلزنان ملی را به نام خود اختصاص دهد؛ همچنین علیرضا بیرانوند اگر بتواند دروازه خود را در این بازی بسته نگه دارد از رکورد احمدرضا عابدزاده با ۶ کلین شیت در تاریخ بازی‌های ایران در جام ملت‌های آسیا عبور خواهد کرد و با ۷ کلین شیت به عنوان بهترین دروازه‌بان ایران در این مسابقات معرفی خواهد شد و نام خود را جاودانه خواهد کرد.

این بازی از ساعت ۱۹:۳۰ و در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه با قضاوت «کیم جونگ هیوک» از کره جنوبی برگزار خواهد شد تا تکلیف آخرین تیم صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ مشخص شود. پیروز این بازی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف برنده دیدار امروز چهارشنبه ۱۱ بهمن تیم‌های ملی بحرین و ژاپن می‌رود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.