تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1402 - 12:29
کد خبر : 147035

بهترین کارخانه های تولیدکننده ورق سیاه در ایران کدامند؟

بهترین کارخانه های تولیدکننده ورق سیاه در ایران کدامند؟

بهترین کارخانه های تولیدکننده ورق سیاه در ایران کدامند؟ بهترین کارخانه های تولیدکننده ورق سیاه در ایران کدامند؟ بهترین کارخانه تولیدکننده ورق سیاه را بسته به نوع محصول، کیفیت، ابعاد تولیدی، سایز و قیمت نهایی می سنجند. کارخانه های فولاد مبارکه، اکسین اهواز، کاویان ، گیلان جزو بهترین کارخانه های تولید ورق سیاه هستند که

بهترین کارخانه های تولیدکننده ورق سیاه در ایران کدامند؟

بهترین کارخانه های تولیدکننده ورق سیاه در ایران کدامند؟

بهترین کارخانه تولیدکننده ورق سیاه را بسته به نوع محصول، کیفیت، ابعاد تولیدی، سایز و قیمت نهایی می سنجند. کارخانه های فولاد مبارکه، اکسین اهواز، کاویان ، گیلان جزو بهترین کارخانه های تولید ورق سیاه هستند که حتی صادرات نیز دارند. قیمت ورق سیاه اکسین را می توان جزء ارزان ترن قیمت و قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه را گران ترین قیمت در بازار دانست که هر دو کیفیت مطلوبی دارند.

ورق سیاه چگونه تولید می شود؟

در کارخانه‌های تولیدکننده ورق سیاه، از روش نورد گرم برای ساخت آن استفاده می‌کنند که با توجه به فرایند حرارت‌دهی با دمای بالا، سطح رویی این نوع ورق حالتی کدر و مات دارد.

برای انجام این فرایند در ابتدا تختال را در کوره‌های مخصوصی با دمای بالای ۹۰۰ درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهند که باعث ایجاد پوسته اکسیدی بر روی سطح خارجی تختال می‌شود.

در بهترین کارخانه های تولیدکننده ورق سیاه برای کاهش دمای تختال، عملیات پوسته‌شویی انجام می‌شود و بعد از این فرایند با عبوردادن قطعات فولادی در بین غلتک‌ها آنها را به ضخامت و ابعاد مورد نظر تبدیل می‌کنند.

درواقع قفسه‌های تعبیه‌شده در مرحله نورد خشن می‌تواند ضخامت تختال را تا ۷۵ درصد کاهش دهد و از این طریق بر عرض ورق‌های تولیدی می‌افزاید که تاثیر زیادی نیز در تعیین کیفیت ورق سیاه دارد. مرحله دیگر مربوط به جعبه‌های کلاف است.

در جعبه‌های کلاف نیز هدف اصلی، تغییر طول، همگن‌سازی دما، شکستن پوسته‌های ایجادشده و به‌طور کلی ایجاد خواص مکانیکی ورق سیاه است که آن را برای نورد نهایی آماده می‌کند.

در قسمت مربوط به نورد نهایی نیز ۵ تا ۷ قفسه وجود دارد که ورق با سرعتی در حدود ۱۰ تا ۲۰ متر بر ثانیه از میان آنها عبور می‌کند و ضخامت آن به ۱ تا ۴ میلی‌متر کاهش می‌یابد.

در نهایت نیز لازم است تا فرایند خنک‌کاری بر روی ورق انجام شود که هدف از آن، کاهش دما از ۸۵۰ درجه سانتی‌گراد به چیزی در حدود ۵۸۰درجه سانتی‌گراد است تا بتوان ورق‌ها را به حالت کلاف درآورد.

چه کارخانه هایی ورق سیاه تولید می کنند؟

در ایران چندین کارخانه در زمینه صنعت ساخت ورق‌های سیاه با گریدهای مختلف در حال فعالیت هستند که می‌توانند نیاز کشور به این محصول کاربردی را به‌خوبی برآورده کنند. تعدادی از کارخانه های تولیدکننده ورق سیاه در ایران به شرح زیر است:

  • فولاد مبارکه اصفهان: این کارخانه که در استان اصفهان قرا ر دارد، به‌عنوان بزرگ‌ترین مجتمع فولادی کشور نیز شناخته می‌شود و ورق‌های سیاه را با ضخامت بین ۱.۲ تا ۱.۶ میلی‌متر و با بالاترین کیفیت روانه بازار می‌کند. شماره تماس این کارخانه، ۰۳۱۵۲۷۳۲۲۰۰ است.

  • فولاد کاویان: یکی دیگر از بهترین کارخانه های تولیدکننده ورق سیاه در ایران که نمونه‌هایی با ضخامت ۸ تا ۲۰ میلی‌متر را عرضه می‌کند، فولاد کاویان نام دارد که در استان خوزستان و در سال ۱۳۶۴ به بهره‌برداری رسید. شماره تماس این شرکت ۰۶۱۳۳۳۱۱۰۰۱ است.

  • مجتمع فولاد گیلان: این شرکت که متعلق به بخش خصوصی است که حداکثر وزن کلاف‌های تولیدی آن ۲۰ تن و در ضخامت‌های ۲ تا ۴۰ میلی‌متر است. برای ارتباط با این مجتمع می‌توانید با شماره ۰۱۳۳۱۸۸۳۰۱۷ تماس بگیرید.

  • فولاد اکسین: این شرکت که در استان خوزستان قرار دارد، ورق‌های سیاه را تا عرض ۵۴۰ سانتی‌متر و با ضخامت ۴ تا ۴۰ میلی‌متر و بالاتر به بازار عرضه می‌کند که برای تماس با این مجموعه باید ۰۶۱۳۲۹۰۹۱۲۰-۲۱ را شماره‌گیری کنید.

  • شرکت نورد و تولید قطعات فولاد (فنورد): این مجموعه قدیمی‌ترین کارخانه تولیدی ورق سیاه در سطح کشور است که در سال ۱۳۴۷ در جاده قدیم کرج افتتاح شد. ظرفیت ساخت این شرکت در حدود ۱۴ هزار تن در سال برآورد می‌شود که برای تماس می‌توانید از شماره ۰۲۱۸۸۳۴۹۷۵۵۶۴ استفاده کنید.

استانداردهای تولید ورق سیاه

انواع مختلف ورق‌های سیاه کاربردهای فراوانی در زمینه ساختمان‌سازی، صنعت خودرو، کشتی‌سازی، تولید تانکر و مخازن مختلف دارد که باعث می‌شود تا بهترین کارخانه های تولید کننده ورق سیاه استانداردهایی را برای این محصول در نظر بگیرند.

انواع گریدهای این محصول شاملST37 و ST52 است که از نظر ویژگی‌ها و نوع کاربرد با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند و با در نظر گرفتن صنایع مورد استفاده، این موارد به‌عنوان استاندارد معرفی می‌شوند.

به این صورت که اگر قرار باشد براساس نوع کاربرد، این نوع ورق را مورد استفاده قرار داد و استانداردهای خاصی برای آنها در نظر گرفت شامل نمونه‌های صنعتی ST52، A516-GR و A283 است و برای مدل‌های معمولی از استاندارد ST37 استفاده می‌کنند.

در زمان تولید نیز استانداردهایی در سطح جهانی به‌کار گرفته می‌شود که در بهترین کارخانه های تولیدکننده ورق سیاه در داخل کشور نیز مد نظر قرار می‌گیرد و مهم‌ترین موارد عبارت‌اند از:

  • DIN 17100

  • EN 10027-1

  • EN S235JR

  • ASTM

تفاوت قیمت ورق سیاه کارخانه های مختلف

باید این را در نظر داشته باشید که تعیین قیمت نهایی برای ورق سیاه تولیدی در کارخانه‌های مختلف، متناسب با نوع محصول، کیفیت، عرض و ضخامت خواهد بود.

از همین رو زمانی که به‌دنبال بررسی قیمت ورق سیاه از میان بهترین کارخانه‌های تولیدکننده باشید باید در ابتدا نوع نیاز خود را مشخص کنید و در ادامه با توجه به اینکه هر شرکت چه محصولی را عرضه می‌کند نسبت به خرید اقدام کنید.

برای این منظور بهتر است بدانید که فولاد مبارکه اصفهان که یکی از بهترین کارخانه های تولیدکننده ورق سیاه است، نمونه‌هایی با ضخامت ۲ تا ۱۵ میلی‌متر را با بالاترین کیفیت به بازار عرضه می‌کند.

از سوی دیگر فولاد اکسین در ساخت محصولاتی با ضخامت‌های بالاتر از ۴۰ میلی‌متر تبحر دارد. ورق سیاه اکسین در حالت شیت فابریک در ضخامت های ۱۰، ۱۲ف ۱۵، ۲۰، ۲۵، ۳۰، ۳۵، ۴۰، ۴۵، ۵۰، ۶۰، ۷۰، ۸۰، ۹۰ و ۱۰۰ میلیمتر تولید می شود. البته با توجه به این که این ورق حالت شیت دارد، در ابعاد ۲ در ۶ و یا ۲ در طول متغیر به فروش می رسد. کاخارنه اکسین تنها کارخانه ای است که ورق سیاه را در عرض ۲ متر به فروش می رساند. کاربرد گسترده و ویژگی های ممتاز به همراه ابعاد مناسب عوامل موثر بر لیست قیمت روز ورق سیاه اکسین اهواز است. از این رو به صورت روزانه قیمت ورق اکسین از سمت کارخانه اعلام می گردد. با این حال قیمت اعلام شده از سمت کارخانه، به مراتب کمتر از بازار است.

نحوه خرید ورق سیاه از کارخانه

درصورتی‌که قصد دارید تا مستقیم از کارخانه‌های تولیدی، ورق مورد نیاز خود را بخرید، می‌توانید به نمایندگی‌های معتبر این مجموعه‌ها مراجعه کنید یا از طریق شماره‌های تماس با آنها در ارتباط باشید.

در رابطه با خرید مستقیم از بهترین کارخانه‌های تولیدکننده ورق سیاه در کشور، لازم است به میزان مسافت دقت کنید، زیرا این مسئله می‌تواند در تعیین هزینه‌های حمل‌ونقل تاثیر زیادی داشته باشد.

جمع‌بندی

انتخاب بهترین کارخانه های تولیدکننده ورق سیاه با توجه به میزان کیفیت و نوع محصولی است که توسط این مجموعه‌‌ها به بازار عرضه می‌شود. در کشور ما فولاد مبارکه اصفهان، کاویان، اکسین، گیلان در دسته بهترین واحدهای تولیدی این نوع ورق به‌شمار می‌روند. با توجه به تمامی نکات بر شمرده شده، برای خرید ورق سیاه از کارخانه های مورد نظر و مقایسه میزان نوسانات قیمتی رخ داده برای هر محصول، می بایست دیتای قوی داشته باشید. برای این کار صفحه اخبار لحظه ای آهن آلات، از سایت آهن ملل (ارائه دهنده قیمت روز آهن آلاتنوسانات قیمتی روز هر محصول به خصوص ورق سیاه را به صورت لحظه ای و آنلاین در اختیار کاربران قرار می دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.