«ایران‌‌‌متافو» افتتاح شد

دنیای اقتصاد: بیستمین دوره نمایشگاه بین‌المللی متالورژی (IranMetafo ۲۰۲۳) از تاریخ ۳ الی ۶ آذر ماه سال ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌‌‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی متافو در حالی ازآغاز به کار کرد که سهم عمده این نمایشگاه متعلق به صنعت آهن و فولاد است؛ این نمایشگاه با هدف بهره‌‌‌مندی حداکثری از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان برگزار می‌شود.

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی (ایران متافو) با محوریت فولاد، صنایع معدنی، فلزات غیرآهنی، مس، آلومینیوم، روی، ریخته‌‌‌گری، قالب‌‌‌سازی، ماشین‌‌‌کاری، آهنگری، نسوزها، گروه‌‌‌های صنعتی و عملیات حرارتی با حضور فعالان این حوزه از ایران و ۲۱ کشور خارجی است‌‌‌.

در حاشیه این افتتاحیه عبدالکریم جلالی مجری نمایشگاه ایران‌‌‌متافو عنوان کرد: با توجه به مزیت‌‌‌هایی که در حوزه معدن و صنایع معدنی داریم سبب شده که نمایشگاه متافو به عنوان یک‌‌‌ مزیت برای صنایع معدنی کشور به‌‌‌شمار رود. زمانی که نمایشگاه رونق داشته باشد می‌تواند به سایر صنایع خدمات برساند و سبب خدمت‌‌‌دهی به سایر صنایع باشد. جلالی با اشاره به جایگاه فلزات در ایران عنوان کرد: در صنایع مختلف جایگاه مختلف داریم، برای نمونه در تولید فولاد رتبه دهم جهان را به خود اختصاص داده‌‌‌ایم. یا در حوزه ریخته‌‌‌گری به اروپا صادرات داریم. در زمینه آهن‌‌‌آلات صادرات بسیاری به کشورهای همسایه داریم.

جلالی عنوان کرد: در نمایشگاه امسال ایران متافو کشورهایی از چین، هند، ترکیه، آلمان، امارات و ایتالیا و… حضور دارند.