تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 6:53
کد خبر : 140091

امروز شطرنج ایران طلایی می شود

امروز شطرنج ایران طلایی می شود

آرمان شرق-گروه ورزش:حالا پرهام و دیگر بازیکنان باید در چهار دیدار دیگر که مهمترین آن امروز و در دور ششم برابر ویتنام برگزار خواهد شد به پیروزی برسند تا تیم ملی ایران به طلای بازی ها برسد، طلای ۲۴ عیار و خالص تر از الماس.

امروز شطرنج ایران طلایی می شود

فردا به بچه های شطرنج ایران الماس تعارف می کنند

به گزارش “ورزش سه “، سه نبرد مهم و حیاتی ایران در رقابت‌های بازی‌های آسیایی برابر سه تیم بزرگ چین ، هندوستان و ازبکستان برای اندیشمندان ایرانی دو برد و یک تساوی به همراه داشت تا ایران نه تنها در صدر جدول رده بندی بماند ، بلکه در یک قدمی رسیدن به مدال طلای این رقابت‌ها قرار بگیرد.

بعد از شکست تیم چین یکی از قدرت‌های برتر دنیا  که با سه تساوی و برد پرهام مقصودلو کاپیتان ایران همراه بود، ملی پوشان کشورمان در برابر ازبکستان قهرمان المپیاد جهانی شطرنج با سه تساوی و برد ارزشمند محمد امین طباطبایی به پیروزی رسیدند تا تمام نگاه‌ها به مصاف ایران و هندوستان باشد. هندی‌ها که دررده بندی جهانی تیم دوم جهان هستند با بهترین ترکیب خود به مصاف ایران آمدند ، چهار سوپر استاد بزرگ هندی با درجه متوسط ۲۷۳۲ برابر ایرانی قرار گرفتند که پرهام مقصودلو را با درجه ۲۷۰۷ به عنوان سوپر استاد بزرگ بر روی میز یک دارد و بقیه بازیکنان استاد بزرگ شطرنج هستند. 

1935044
پرهام و گوکش در حال انجام حرکات آغاز بازی،  نبردی که در دل تاریخ ماند و یکی از بردهای بزرگ مقصودلو است

ایران برای رسیدن به طلای این مسابقات به حداقل یک تساوی در این نبرد سخت و دشوار احتیاج داشت تا با تمرکز بیشتر در چهار دیدار دیگر به مصاف رقبایی برود که ویتنام سخت‌ترین آنها هستند و با برتری برابر آنها به مدال ارزشمند طلا در این رقابت‌ها که به جرات در حد تورنمنت‌های بزرگ جهانی است برسد.

این نبرد سخت و فراموش‌نشدنی با تساوی پویا ایدنی شطرنج باز با اخلاق خوزستانی مقابل ویدیت نفر بیست‌و‌هشتم رده بندی برترین شطرنج‌بازان جهان برای ایران شروع شد. بعد از تساوی پویا وضعیت در سه میز دیگر برای ایران مناسب ارزیابی می گردید و انجین ها برای بردیا و طباطبایی وضعیت تساوی را پیش بینی می کردند و وضعیت پرهام را نسبت به گوکش نفر هشتم رده بندی جهان کمی بهتر تفسیر می کردند.

در ادامه بردیا داشنور قهرمان ایران و شطرنج باز تهرانی تیم ملی در میز چهار مقابل هاریکریشنا نفر بیست‌و‌ششم رده بندی برترین شطرنج‌بازان جهان مساوی کرد تا تمامی نگاه‌ها به  دو میز  یک و دو باشد . جایی که محمد‌ امین طباطبایی در اواخر بازی و در حالی که وضعیت را با مهره سیاه متعادل کرده بود، در تنگی‌ وقت بد و بدتر شد تا بالاخره برابر رقیب با نام و نشان خود شکست را بپذیرد.

1935043
عکس تیمی ملی پوشان بعد از کسب تساوی ارزشمند برابر هند در کنار دیگر همراهان ایرانی
 در محل بازی‌ها

حالا تمام امید تیم ملی شطرنج ایران به پرهام بود، پرهام که برابر گوکش از شروع بازی با مهره سفید دست بالا را داشت و در اواخر بازی نتوانسته بود از وضعیت خود برد را محاسبه کند بعد از باخت محمد امین در جلد واقعی خودش فرو رفت. پرهام که به دلیل جنگندگی اش لقب گلادیاتور را در گرگان محل زادگاهش به او داده‌اند ،در حالی که در تنگی زمان گوکش انجین‌ها وضعیت بازی را مساوی می دیدند، سرسختی خودش را دوباره به تصویر کشید تا گوکش نفر هشتم حال حاضر رده بندی جهان را به اشتباه وا دارد و بازی را از او ببرد.

1935045
لحظه برد بزرگ کاپیتان پرهام برابر گوکش

بردی که نشان داد کاپیتان جوان  و با تجربه ما چرا بازی را در حالی که وضعیت کاملا مساوی بود ادامه داد، او که می دید وضعیت محمد امین به شکست منجر خواهد شد، برای برد ایران به آب و آتش زد و مزد جسارتش را گرفت . جسارتی که می تواند یکی از بهترین طلاهای بازی‌های آسیایی را در حضور بهترین‌های جهان برای ایران به ارمغان بیاورد. 

حالا پرهام و دیگر بازیکنان باید در چهار دیدار دیگر که مهمترین آن امروز و در دور ششم برابر ویتنام برگزار خواهد شد به پیروزی برسند تا تیم ملی ایران به طلای بازی ها برسد، طلای ۲۴ عیار و خالص تر از الماس.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.