تاریخ انتشار : یکشنبه 15 آبان 1401 - 7:19
کد خبر : 116048

اسب یا اسلحه؟

اسب یا اسلحه؟

آرمان شرق-گروه بین الملل:واشنگتن اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهد کره شمالی مخفیانه برای روسیه تعداد قابل توجهی گلوله‌های توپخانه‌ای برای جنگش در اوکراین تامین می کند و در تلاش است تا این محموله‌ها را با انتقال آنها به کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا پنهان کند. گزارشی که با آن چه اندیشکده نورث منتشر کرده حداقل در جغرافیا در تضاد است.

آرمان امروز: پس از حمله روسیه به اوکراین پیش بینی می شد که این جنگ ابعاد بین المللی زیادی خواهد داشت و پای سایر کشورها نیز به شکلی به این جنگ باز می شود. جنگی که بعید به نظر می رسد در کوتاه مدت رنگ پایان به خود ببیند و شاید پای کشورهای دیگر را نیز به خود باز کند. در همین راستا اندیشکده نورث نوشته است که تحرکات مشکوکی میان کره شمالی و روسیه رصد شده است. بر همین اساس طی چند سال گذشته این نخستین بار است که شاهد حرکت قطاری در مسیر کره شمالی به روسیه بوده‌ایم، اگرچه سرویس دامپزشکی روسیه روز چهارشنبه گزارش داده بود که قطاری حامل چند راس اسب وارد کره شمالی شده است.
رهبر کره شمالی به عنوان یک سوارکار اسب مشتاق شناخته می‌شود. داده‌های گمرکی روسیه نشان می‌دهند که کره شمالی در سال‌های گذشته هزاران دلار برای خرید اسب‌های اصیل از روسیه هزینه کرده است. در این میان مشخصا غیرممکن است که از روی تصاویر ماهواره ای بتوان متوجه هدف اصلی این قطار شد و به این مساله پی برد که حامل اسب است یا اسلحه اما این تردد در بحبوحه گزارشات فروش تسلیحات از کره شمالی به روسیه و انتظار کلی از سرگیری تجارت میان این دو کشور صورت گرفت.
کره شمالی در فوریه ۲۰۲۰ در بحبوحه پاندمی کرونا پل دوستی کره – روسیه را که تنها خط ارتباط زمینی میان این دو کشور است را مسدود کرد.
در گزارش اندیشکده نورث آمده است، ساعت ۱۰:۲۴ صبح روز جمعه به وقت محلی یک قطار باری با واگن‌های محصور در طرف مرز کره شمالی مشاهده شد و همین قطار ساعت ۱۳:۱۰ به وقت محلی در روسیه پشت یک لوکوموتیو در ۲۰۰ متری انتهای پل راه‌آهن مشاهده شد.
حدود ساعت ۱۴:۲۹ دقیقه به وقت محلی این لوکوموتیو و واگن‌هایش در ایستگاه خاسان روسیه تقریبا در دو کیلومتری مرز مشاهده شدند و سه واگن سرپوشیده یا احتمالا کانتینر در مسیر مجاور این قطاره تازه وارد شده، پارک شده بودند.
با این وجود کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد، واشنگتن اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهد کره شمالی مخفیانه برای روسیه تعداد قابل توجهی گلوله‌های توپخانه‌ای برای جنگش در اوکراین تامین می کند و در تلاش است تا این محموله‌ها را با انتقال آنها به کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا پنهان کند. گزارشی که با آن چه اندیشکده نورث منتشر کرده حداقل در جغرافیا در تضاد است. در همین راستا کره شمالی در سپتامبر اعلام کرده بود که هرگز برای روسیه تسلیحات یا مهمات تامین نکرده است و هیچ برنامه‌ای برای انجام این کار نیز ندارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.