تاریخ انتشار : جمعه 2 دی 1401 - 10:05
کد خبر : 119773

ارتش یک نفره خاتمه جنگ در اوکراین

ارتش یک نفره خاتمه جنگ در اوکراین

آرمان شرق-گروه بین الملل:اظهارات رئیس جمهوری فرانسه در حالی مطرح می شود که تقریبا هیچ یک از رهبران اروپایی او را در این مسیر همراهی نمی کنند و بعضا حتی او را متهم به خیانت به اتحادیه اروپا می کنند. امری که سبب شده تا امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه به ارتش یک نفره ای تبدیل شود تا با نگاهی میانه قصد دارد تا جنگ را در اوکراین خاتمه دهد.

ارتش یک نفره خاتمه جنگ در اوکراین

آرمان امروز- رضا پور حسین: امانوئل مکرون، رئیس ‌جمهوری فرانسه که از مدت ها قبل به تنهایی و با نگاهی میانه در تلاش است تا روند مذاکرات میان روسیه و اوکراین را هر چه سریع تر آغاز کند در جدیدترین صحبت‌های خود در این رابطه گفت، بحران اوکراین بی ‌شک از طریق مذاکرات مرتفع خواهد شد. غرب و ناتو باید تضمین ‌های امنیتی را نه تنها به کی‌یف بلکه به مسکو هم ارائه دهند تا صلحی بادوام ایجاد شود.
وی افزود: برای رسیدن به صلح باید گفت ‌و گوها آغاز شوند. اول از همه باید به اوکراین برای تمامیت ارضی و امنیت بلند مدتش تضمین‌هایی داده شود اما این تمام ماجرا نیست زیرا از طرفی روسیه هم به عنوان یک بازیگر در این معاهده صلح، به چنین تضمین‌‌هایی نیاز دارد.
رئیس‌جمهور فرانسه مساله تضمین‌ های امنیتی برای روسیه را برای چندمین بار است که مطرح می کند و بر این باور است که نزدیک شدن ناتو به روسیه و استقرار تسلیحات که تهدیدی برای مسکو است از نکات ضروری هستند که این ائتلاف نظامی باید آن ها را در نظر بگیرد و از اقدامات مشابه آن پرهیز کند.

در آن زمان، اظهارات امانوئل ماکرون با انتقادات فراوانی نه تنها از سوی کی‌یف بلکه از جانب برخی رهبران کشورهای اتحادیه اروپا از جمله لهستان، اسلواکی، بریتانیا و کشورهای حوزه بالتیک مواجه شد.
مکرون در تازه ‌ترین مصاحبه خود از منتقدان خواست تا توضیح دهند که چه جایگزینی به جای گفت ‌و گو و مذاکره با مسکو پیشنهاد می ‌دهند. مکرون خاطرنشان کرد: عدم انجام مذاکرات میان اوکراین و روسیه به منزله ایجاد یک جنگ تمام عیار است که کل اروپا را درگیر خواهد کرد.
این اظهارات رئیس جمهوری فرانسه در حالی مطرح می شود که تقریبا هیچ یک از رهبران اروپایی او را در این مسیر همراهی نمی کنند و بعضا حتی او را متهم به خیانت به اتحادیه اروپا می کنند. امری که سبب شده تا امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه به ارتش یک نفره ای تبدیل شود تا با نگاهی میانه قصد دارد تا جنگ را در اوکراین خاتمه دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.