تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مهر 1397 - 19:11
کد خبر : 41452

حملات تند و شدید ترامپ به ایران در سخنرانی سازمان ملل

حملات تند و شدید ترامپ به ایران در سخنرانی سازمان ملل

آرمان شرق: سخنرانی رییس‌جمهوری آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تاخیر زیادی آغاز شد و همانطور که انتظار می‌رفت وی در این سخنرانی گزفه‌گویی‌های خود علیه ایران را تکرار کرد. به گزارش آرمان شرق به نقل از  ایلنا، سخنرانی «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد آغاز شد.

آرمان شرق: سخنرانی رییس‌جمهوری آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تاخیر زیادی آغاز شد و همانطور که انتظار می‌رفت وی در این سخنرانی گزفه‌گویی‌های خود علیه ایران را تکرار کرد.

به گزارش آرمان شرق به نقل از  ایلنا، سخنرانی «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد آغاز شد.

ترامپ که قرار بود به عنوان نفر دوم در این نشست سخنرانی کند، با تاخیر زیادی وارد مقر دائمی سازمان ملل در نیویورک شد.

ترامپ در آغاز سخنرانی گفت: «یکسال پیش برای اولین‌بار روبروی شما ایستادم و درباره تهدیداتی که متوجه جهان ما بود و انسانیت صحبت کردم. امروز من پیشرفت‌هایی که رخ داده را مطرح می‌کنم. در مدت دو سال، دولت من بیش از هر دولت دیگری در تاریخ آمریکا موفقیت داشته است.» (همراه با لبخند حضار)

وی ادامه داد: «اقتصاد اروپا شکوفا شده و سه ترلیون دلار به سرمایه ما اضافه شده است. بیکاری در کمترین حالت ممکن قرار داشته و بورس در بهترین حالت بازدهی است. کارگران آمریکایی و آفریقایی تبار سامان‌دهی شده‌اند و ۴ میلیون شغل جدید ایجاد شده که نیم میلیون آنها مربوط به صنایع تولیدی هستند.»

ترامپ با بیان اینکه ما در ادامه سیاست‌های خود شروع کریم به ساختن دیوار مرزی و امنیت مرزی را بهتر کردیم. بودجه نظامی را در حد رکورد تاریخی بهتر کردیم. برای سال آینده ۷۶۰ میلیون دلار این بودجه را افزایش دادیم. ارتش ما از هر زمان دیگر در تاریخ قوی‌تر شده است.

وی افزود: آمریکا از زمان ریاست جمهوری من قوی‌تر، امن‌تر و غنی‌تر شده است. از آمریکا و مردم آمریکا و مردم جهان دفاع می‌کنیم. این خبر خوبی برای شهروندان ما و همه مردم صلح دوست است.

رئیس‌جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: معتقدیم وقتی ملت‌ها به حقوق و منافع همدیگر احترام می‌گذارند کمک می‌کنند از امنیت و رفاه حفاظت کنند و بهتر می‌توانند با یکدیگر کار کنند. همه ما دارای تاریخ و فرهنگ متمایز خود هستیم و ارزش‌ها و تاریخ مشترک ما را به هم پیوند می‌دهد. برای همین آمریکا همواره به همکاری به جای سلطه جهانی اهمیت بیشتری می‌دهد.

وی ادامه داد: من به همه رهبران حاضر در سالن احترام می‌گذارم که از سنت‌های کشورهای خود پیروی می‌کنند به آنها نمی‌گوییم چطور زندگی کنید و چطور عبادت کنید. ما تنها می‌خواهیم که به حاکمیت ملی ما احترام بگذارید. روابط نزدیک و شراکت قوی با کشورهای حاضر در این سالن برقرار کردم و همواره خواستار تغییرات مثبت بودیم. امروز ما حمایت خیلی از کشورها را داریم.

وی افزود: با کره شمالی صحبت کردیم تا به جای دشمنی در این شبه‌جزیره به سمت صلح حرکت کنیم. در ماه ژوئن به سنگاپور سفر کردم تا با رهبر کره شمالی گفت‌وگو کنم و مکالمات مفیدی داشتیم و توافقی کردیم و معتقدیم که به نفع هر دو کشور است که به سمت خلع سلاح هسته ای حرکت کنیم. از زمان ملاقات شاهد تحولات دلگرم‌کننده‌ای بودیم که پیش از این قابل تصور نبود امروز دیگر موشک‌های آنها به جهات مختلف شلیک نمی‌شود. امروز غنی‌سازی در کره شمالی متوقف شده، از حالا برخی تاسیسات هسته‌ای‌شان را جمع می‌کنند. گروگان‌های ما آزاد شدند و بقایای قهرمانان به خاک افتاده ما به کشور بازگشته است. از کیم به خاطر شجاعتش تشکر می‌کنم کار زیادی باید انجام شود، تحریم هست تا زمانی که خلع سلاح هسته‌ای اتفاق بیفتد. از کشورهایی که در این زمینه همراهی کردند تشکر می‌کنم. حمایت حیاتی داشتیم و نیاز است برای این پیشرفت از کره جنوبی و چین و ژاپن تشکر کنم.

ترامپ با تاکید بر اینکه در خاورمیانه رویکرد جدید ما تغییرات تاریخی به ارمغان می‌آورد، گفت: در سفر به عربستان مرکزی جدید برای مبارزه با تروریسم پیش‌بینی کردند و مسئولیت بیشتری برای این کار بر عهده می‌گیرند. امارات، عربستان و قطر میلیاردها دلار برای کمک به سوریه و یمن قول کمک دادند.

وی یادآور شد: همه این کشورها دنبال روش‌های گوناگون برای پایان جنگ یمن هستند. کشورهای منطقه باید برای آینده خود تصمیم بگیرند. برای همین با شورای همکاری خلیج، اردن و مصر همکاری می‌کنیم تا اتحاد استراتژیک منطقه‌ای را طراحی کنیم.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: به کمک نیروی نظامی ایالات متحده خوشبختم گزارش دهم قاتلان داعش بسیای از قلمروهای خود را از دست دادند. به همکاری برای مبارزه با داعش ادامه می‌دهیم. تراژدی سوریه همچنان ادامه دارد و قلب ما را می‌شکند باید کمک کنیم تنش در منطقه کم شود.

وی خاطرنشان کرد: از سازمان ملل تقاضا داریم پروسه صلح تقویت شود. اگر سلاح شیمیایی از سوی رژیم اسد استفاده شود پاسخ می‌دهیم. اردن و منطقه را تحسین می‌کنم که از آورگان سوریه پذیرایی کردند سخاوتمندانه‌ترین سیاست این است که آورگان اسکان داده شوند تا به کشورشان برگردند.

ترامپ گفت: هر راه حلی برای پایان بحران سوریه باید استراتژی داشته باشد تا رژیم بی‌رحم پاسخ خود را بگیرد.

وی مدعی شد: رهبران ایران دنبال مرگ و نابودی هستند. به مرزها و حاکمیت کشورها احترام نمی‌گذارند. منابع کشور خود را غارت می‌کنند تا آشوب را در خاورمیانه گسترش دهند. مردم ایران خشمگین هستند. مسئولانشان میلیاردها دلار اختلاس کردند و از منابع مردم غارت کردند تا جیب خود را پر کنند و در منطقه جنگ راه بیندازند و مردم ایران بهای سنگینی برای این سیاست توسعه‌طلبی پرداختند.

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد: از تصمیم من استقبال شد که از توافق خارج شدم و تحریم‌ها را علیه ایران برقرار کردم. برجام موهبتی بادآورده برای رهبران ایران بود. بودجه نظامی ایران ۴۰ درصد افزایش یافت و از این بودجه برای سرکوب مردم و تامین مالی تروریسم و حضور درسوریه و یمن استفاده شد.

وی گفت: آمریکا کمپین فشار اقتصادی علیه ایران راه انداخته تا منابع مالی ایران را برای پیش‌برد سیاست خود قطع کند. تحریم‌های جدید از ۵ نوامبر برقرار می‌شود و تحریم‌های جدیدی پس از آن می‌آید.

ترامپ در ادامه گزافه‌گویی خود مدعی شد: فروش نفت ایران را هدف قرار می‌دهیم. اجازه نمی‌دهیم خطرناک‌ترین اسلحه‌ها در اختیار حامیان تروریست ها قرار گیرد. از همه کشورها و متحدان آمریکا می‌خواهم که ایران را منزوی کنید و مردم ایران را حمایت کنید.

وی خاطرنشان کرد: ما با خروج از آن توافق در دو مرحله کار برای مقابله با این اقدامات ناامن کننده را آغاز کردیم و مکانیسم‌هایی را برای توقف فروش نفت (ایران) ایجاد کردیم. ایالات متحده نمی‌تواند اجازه دهد که یک کشور حامی تروریسم به اقدامت خود برای ناامن کردن جهان ادامه دهد. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم کسانی که مرگ بر آمریکا را فریاد می‌زنند و به دنبال نابودی اسرائیل هستند، هر کاری که می‌خواهند بکنند.

رییس‌جمهوری آمریکا گفت: «تما زندانی ایدئولوژی‌های شکست خورده نیستیم. ما معتقدیم که تجارت باید عادلانه و قاطعانه باشد. آمریکا اجازه نمی‌دهد از آن سوء استفاده شود. برای سالها اجازه دادیم بدون محدودیت کالاهای خارجی وارد بزرگترین اقتصاد جهان بشوند. کشور‌هایی که به سازمان تجارت جهانی ملحق شدند اصول این سازمان را تقض می‌کنند و کشور‌هایی مانند آمریکا که به این قوانین وفادار بودند، در مقابل آنها متضرر می‌شوند.»

ترامپ در ادامه با اشاره به خارج شدن آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل، اضافه کرد: «دادگاه بین‌المللی لاهه موجه نبوده و محاکمه‌های آن عادلانه نیست و آمریکا احکام آن را اجرایی نخواهد کرد.»

وی افزود آمریکا به بزرگترین تولید کننده انرژی جهان تبدیل شده وآمادگی دارد نفت و ذغال سنگ خود را به جهان صادر کند.

رییس‌جمهوری آمریکا مدعی شد: «اوپک به دوشیدن کشور‌های جهان ادامه می‌دهد. ما از آنها می‌خواهیم به افزایش قیمت‌ها پایان داده و قیمت‌ها را کاهش دهند. ما دیگر این قیمت‌های بالا را تحمل نخواهیم کرد. از ساخت خط لوله گازی بالتیک توسط لهستان حمایت می‌کنیم چراکه وابستگی به روسیه را در زمینه تامین انرژی کاهش می‌دهد.»

وی با اشاره به بحران مهاجران در جهان، گفت: «مهاجرت نباید توسط یک بدنه جهانی که پاسخگوی مشکلات مردم ما نیست،‌اداره شود. تنها راه حل بحران پناهجویان فراهم کردن شرایطی است که پناهجویان کشور خود را ترک نکنند.»

ترامپ با اشاره به ونزوئلا، گفت که سوسیالیم و کمنیسم در هرجا که اجرا شده تنها فساد و فقر ایجاد کرده و همه کشور‌های جهان باید با سوسیالیم مبارزه کنند.

در حال تکمیل….

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.