تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 شهریور 1397 - 10:16
کد خبر : 39600

گشایش اجلاس مجمع جهانی پارلمانی توسعه پایدار

گشایش اجلاس مجمع جهانی پارلمانی توسعه پایدار

آرمان شرق:اجلاس مجمع جهانی پارلمانی توسعه پایدار امروز- چهارشنبه – با حضور نمایندگان کشورهای مختلف جهان و هیاتی از مجلس شورای اسلامی ایران در جزیره بالی اندونزی گشایش یافت. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایرنا در نشست دو روزه مجمع جهانی پارلمانی توسعه پایدار رئیسان و نمایندگان مجالس ۴۷ کشور جهان، برخی از

آرمان شرق:اجلاس مجمع جهانی پارلمانی توسعه پایدار امروز- چهارشنبه – با حضور نمایندگان کشورهای مختلف جهان و هیاتی از مجلس شورای اسلامی ایران در جزیره بالی اندونزی گشایش یافت.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایرنا در نشست دو روزه مجمع جهانی پارلمانی توسعه پایدار رئیسان و نمایندگان مجالس ۴۷ کشور جهان، برخی از سازمانهای بین المللی و نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی حضور دارند.
نمایندگان مجالس کشورهای مختلف جهان و تعدادی از سازمانهای بین المللی در بالی اندونزی گرد هم آمده اند تا دستیابی به توسعه پایدار از منظر مصرف مسئولانه انرژی،آموزش کیفی به سوی صنعت سبز، مشارکت زنان و انرژی پایدار و نقش پارلمانها در دستیابی به انرژی ارزان و پایدار را مورد بحث و بررسی قرار دهند و تجارب خود را دراین زمینه به اشتراک گذارند.
دراین چارچوب هیاتی از مجلس شورای اسلامی به هدایت ‘نور محمد تربتی نژاد’ نماینده مردم گرگان و آق قلا و عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به همراه ‘علی حاجی محمدی’ از امور بین الملل مجلس و نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در اندونزی درنشست بالی حضور دارند.
‘ نور حیاتی’ رئیس کمیته همکاری های بین المجالس اندونزی در افتتاحیه این مراسم گفت:نقش اصلی نمایندگان مجلس ارتقای آگاهی جامعه از اهداف توسعه پایدار است.
خانم نور حیاتی اظهارداشت:تمام تصمیمات و خط مشی هایی که در این اجلاس اتخاذ می شود بدون همکاری مجالس کشورها به نتیجه مطلوب نمی رسد.
وی افزود:در سده اخیر،انرژی های فسیلی بی رقیب در عرصه انرژی ها بوده است و این سلطه بلامنازع می بایست با جایگزینی انرژی های نو و تجدید پذیر خاتمه یابد.
این نماینده مجلس اندونزی با برشمردن اهداف توسعه پایدار مرتبط با اجلاس ابراز امیدواری کرد که در این نشست خط مشی هایی مناسب توسط نمایندگان مجالس اتخاذ شود.
وی همچنین نقش مجالس ملی کشورها در تصویب قوانین سیاست گذاری و تخصیص اعتبارات مالی لازم و همچنین تقویت ارتباطات بین المجالس برای نیل به اهداف توسعه پایدار را مورد تاکید قرار داد.
‘نورحیاتی’ نقش برنامه ریزی پارلمان های کشورهای مختلف را در موفقیت برنامه های توسعه فراگیر ۲۰۳۰ مورد تاکید قرار داد و گفت که یک هدف مهم این برنامه پایان دادن به فقر، مبارزه با نابرابری و بی عدالتی و همچنین مقابله با تغییرات آب و هوایی است.
در نشست مجمع جهانی پارلمانی توسعه پایدار بیش از ۲۰۰ نماینده از مجالس کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران، اندونزی، بوتان، شیلی، فیجی، غنا، هند، زیمبابوه، کانادا، اکوادور، اردن، مکزیک، پرتغال، قطر، کره جنوبی، ترکیه، پاکستان، سیرالئون، بحرین و امارات متحده عربی حضور دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.