تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 خرداد 1400 - 9:24
کد خبر : 69507

قربانیان تصمیم شورای نگهبان!

قربانیان تصمیم شورای نگهبان!

ارمان شرق- ‌قربانیان کوچک این تصمیم، لاریجانی، پزشکیان، جهانگیری، تاج‌زاده و دیگر نامزد‌های واجد شرایطی هستند که به ناحق از مدار تصمیم‌سازی خارج شدند.افرادی که مصداق رجل سیاسی هستند و در این لیست نبودند، قربانیان آخر ماجرا هستند

محمدجواد حق شناس طی یادداشتی در شماره امروز اعتماد با عنوان ۴ قربانی تصمیم شورای نگهبان نوشت: تصمیم امروز شورای نگهبان که توسط سخنگویش اعلام شد چند قربانی بزرگ داشت. قربانی اولش خود نهاد انتخابات بود و اساسا مقوله انتخابات که بر چند مفروض پایه‌گذاری شده است و آن رقابت در انتخابات، پذیرش حق انتخاب آزاد توسط مردم، پذیرش حق انتخاب شدن و این اصل که مردم دارای خرد و قدرت تصمیم‌گیری بر اساس منافع خودشان هستند و درست و عاقلانه تصمیم می‌گیرند که در گام اول ماجرا، این موضوع قربانی شد.
‌قربانی بعدی این ماجرا، ته مانده اعتبار شورای نگهبان و خود نهادی که قانونگذار و قانون اساسی تمهیداتی اندیشیده بود که به عنوان نگهبان قانون اساسی و پاسدار شرع انتخاب شود و این نهاد را هم قربانی کردند و خود شورای نگهبان قربانی دوم ماجراست.

قربانی بزرگ خود آقای رییسی است؛ وی در نظرسنجی‌هایی که پیش از انتخابات انجام شده بود با فاصله نسبت به دیگران در جایگاه اول قرار داشتند و در این رویکرد نانوشته این شورا رییسی را هم قربانی کرد.
‌قربانیان کوچک این تصمیم، لاریجانی، پزشکیان، جهانگیری، تاج‌زاده و دیگر نامزد‌های واجد شرایطی هستند که به ناحق از مدار تصمیم‌سازی خارج شدند.
افرادی که مصداق رجل سیاسی هستند و در این لیست نبودند، قربانیان آخر ماجرا هستند و معتقدم این روز در تاریخ سیاسی حقوق اساسی کشور ایران به عنوان روز تلخ و سیاه نامگذاری شود.
جامی شکسته شده است، احتمال دارد با حکم رهبری انقلاب ترمیم شود، اما جام دیگر شکسته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.