تاریخ انتشار : دوشنبه 3 خرداد 1400 - 12:04
کد خبر : 69323

نتیجه تایید صلاحیت داوطلبان انتخاباتی چه زمانی اعلام می‌شود؟

نتیجه تایید صلاحیت داوطلبان انتخاباتی چه زمانی اعلام می‌شود؟

ارمان شرق- نتیجه تایید صلاحیت داوطلبان سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری قرار است فردا توسط وزارت کشور اعلام شود. در این میان بازار گمانه‌زنی ها و شایعات در این روزها به اوج خودش رسیده است.

نتیجه تایید صلاحیت داوطلبان سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری قرار است فردا توسط وزارت کشور اعلام شود. در این میان بازار گمانه‌زنی ها و شایعات در این روزها به اوج خودش رسیده است.

اعتمادآنلاین| فردا و با اتمام کار بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، گمانه زنی‌ها، پیش‌بینی‌ها و شایعات مختلف درباره نامزدها به پایان می رسد. کار بررسی صلاحیت ها بعد از استفاده از فرصت ۵ روزه اول، به ۵ روزه قانونی دوم هم کشیده شده و در آستانه اتمام این مهلت، در کنار فعالیت‌های نامزدها و ستادها و حامیان آنها عمدتاً در رسانه‌ها و فضای مجازی، گمانه‌زنی‌ها و پخش شایعات هم به اوج خود رسیده است. این در حالی است که پیش از این عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورا هرگونه خبرسازی درباره تأیید یا عدم تأیید نامزدها قبل از پایان کار شورای نگهبان را تکذیب کرده بود.

به گزارش روزنامه ایران، با این حال در ادامه خبرسازی‌های روزهای گذشته، دیروز هم برخی رسانه‌ها مدعی شدند که طولانی شدن بررسی صلاحیت‌ها به خاطر اختلاف نظرهایی در باره یکی دو داوطلب شناخته شده‌تر انتخابات بوده است. به گزارش ایرنا، در تازه‌ترین این شایعات، کانال‌های خبری و حساب‌های توییتری از رد صلاحیت یکی از چهره‌های مطرح داوطلب به دلیل حضور فرزندش در یکی از کشورهای غربی خبر دادند.

یکی از نمایندگان مجلس هم از ارسال مدارک تخلف و احراز جرم داوطلب دیگری به شورای نگهبان به منظور رد صلاحیت وی سخن گفت. رسانه دیگری از رد صلاحیت داوطلب دیگری به دلیل وخامت شرایط جسمی او خبر داد و بعضی‌ها هم نسبت به جایگاه و مسئولیت مهم یکی از نامزدها و ورود او به رقابت انتخابات با حفظ سمت ابهاماتی مطرح کرده‌اند.

با این حال فردا آخرین جلسه اعضای شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری
برگزار می‌شود.

این را عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورا در گفت‌و‌گو با شبکه خبر اعلام کرد. او با بیان اینکه دوشنبه و سه‌شنبه جلسات شورا برای بررسی صلاحیت‌ها ادامه می‌یابد، گفت که اسامی نامزدهای تأیید شده سه‌شنبه به وزارت کشور اعلام می‌شود. وی ادامه داد: همچنان کار ما ادامه دارد و لازم است که گزارش‌های کارشناسی بیشتری را ملاحظه کنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.