تاریخ انتشار : دوشنبه 2 بهمن 1402 - 9:02
کد خبر : 147409

گشایش نخست انتخاباتی با مهر شورای نگهبان

گشایش نخست انتخاباتی با مهر شورای نگهبان

آرمان شرق-گروه سیاست:تا امروز بیش از هزار نفر از کسانی که اعتراض خود را در مرحله ثبت اعتراضات ثبت کرده بودند، صلاحیت‌شان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است. این افراد کسانی هستند که در مراحل قبل یا صلاحیت‌شان رد شده بود یا اینکه مورد احراز قرار نگرفته بودند. زمان زیادی تا پایان رسیدگی شورای نگهبان به اعتراضات باقی مانده‌ است و ان شاءالله در صورتی که افراد تایید صلاحیت شده، به تعداد قابل توجهی رسید

گشایش نخست انتخاباتی با مهر شورای نگهبان

تایید صلاحیت یک هزار نفر از معترضان به رد صلاحیت

 

آرمان امروز، گروه سیاسی: در حالی که قطار انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیم و امید و انتقادات و اعتراضات فراوان وارد ایستگاه شورای نگهبان شد همه گمان می‌کردند که تعداد رد صلاحیت شدگان افزایش پیدا خواهد کرد. در ساعات پایانی روز گذشته سخنگوی شورای نگهبان خبر داد که تعداد تایید صلاحیت شده‌ها بیش از هزار نفر خواهد بود.  گفتنی است که جواب بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان قرار بود اواخر ماه جاری اعلام شود که گویا ‌«هادی طحان نظیف»، سخنگوی شورای نگهبان ظهر یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ در نشستی خبری که در محوطه ساختمان این شورا برگزار شد، گفت: «چند روزی است که از مهلت رسیدگی شورای نگهبان به شکایات داوطلبانی که به تایید نظم صلاحیت‌شان اعتراضی داشتند سپری شده است.

تا امروز بیش از هزار نفر از کسانی که اعتراض خود را در مرحله ثبت اعتراضات ثبت کرده بودند، صلاحیت‌شان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است. این افراد کسانی هستند که در مراحل قبل یا صلاحیت‌شان رد شده بود یا اینکه مورد احراز قرار نگرفته بودند. زمان زیادی تا پایان رسیدگی شورای نگهبان به اعتراضات باقی مانده‌ است و ان شاءالله در صورتی که افراد تایید صلاحیت شده، به تعداد قابل توجهی رسید این موضوع به اطلاع مردم می‌رسد. اسامی تأیید صلاحیت شدگان جدید تا ساعات دیگر از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می‌شود.»

هدف ایجاد مجلس کارآمد است

«کمال‌الدین پیرموذن»، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «آرمان امروز» با اعلام تایید صلاحیت خود در حوزه انتخابیه اردبیل برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌گوید: «صبح روز گذشته در تماسی اعلام کردند که هم من و هم نفرات دیگر که در اردوگاه اصلاح‌طلبان و اعتدالیون حضور دارند با تایید شورای نگهبان وارد میدان انتخاباتی خواهیم شد. توجه داشته باشید که با توجه به فرمایشات رهبر معظم و فرزانه انقلاب جنبه رقابتی انتخابات با تایید صلاحیت‌ها، که خبر دارم به چهره‌هایی مشهور در جریان اعتدالگرایی و اصلاح‌طلبان نیز رسیده است، بهبود خواهد یافت. امیدواریم در یک رقابت سالم با دیگر جریان‌ها، مجلسی کارآمد را تشکیل دهیم که در واقع هدف اصلی و وظیفه ذاتی ما در کنار گرم کردن تنور انتخابات رسیدگی به چالش‌های شهروندان است.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.