تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402 - 10:58
کد خبر : 146896

پیام توقیف نفتکش نیکلاس

پیام توقیف نفتکش نیکلاس

 آرمان شرق-گروه بین الملل:هدف ایران از این اقدام مخابره این پیام به دنیاست که شرکت های بین المللی کشتیرانی اگر با آمریکا همکاری نمایند و منافع ایران را نادیده بگیرند، نمی توانند از تیر خشم و انتقام نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در امان بمانند و در زمان و مکان مناسب خیانت آنها پاسخ داده می شود.

پیام توقیف نفتکش نیکلاس

علیرضا تقوی نیا

علیرضا تقوی نیا

 

آرمان امروز : شرکت Empire navigation که یک شرکت حمل و نقل نفتی متعلق به یونان است ، در یک اقدام ناجوانمردانه و خلاف توافقات، سال گذشته محموله نفتی جمهوری اسلامی ایران را که توسط یکی از نفتکش های خود با نام سوئر راجان را در اختیار آمریکا قرار داد و آن محموله در بندر هیوستون تگزاس تخلیه شد. پس از این سرقت نفتی ، شرکت مزبور نام نفتکش را به نیکلاس تغییر داد و این شناور در روزهای گذشته نفت عراق را بارگیری کرده بود که امروز توسط ارتش جمهوری… اسلامی ایران و البته با حکم قضایی توقیف شد. در این خصوص چند نکته باید ذکر شود. ایران تسلط کامل بر خلیج فارس و دریای عمان دارد و هرگاه اراده کند می تواند در این آب ها بر اساس منافع خود اقدام نماید.

هدف ایران از این اقدام مخابره این پیام به دنیاست که شرکت های بین المللی کشتیرانی اگر با آمریکا همکاری نمایند و منافع ایران را نادیده بگیرند، نمی توانند از تیر خشم و انتقام نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در امان بمانند و در زمان و مکان مناسب خیانت آنها پاسخ داده می شود.

ارزش محموله نفتی این نفتکش ۷۵ میلیون دلار است که احتمالا به جای نفت سرقت شده ایران مصادره می گردد و نفتکش متخلف نیز به شرکت Empire navigation تحویل نمی شود و بعید نیست جمهوری اسلامی در آینده آن را به عنوان یک ناوبندر نظامی به کار گیرد. عملیات نیروهای ارتش جمهوری اسلامی نشان داد ایران می تواند بازدارندگی لازم را برای مصونیت یافتن محموله های تجاری خود را سرتاسر جهان ایجاد کند و کشورهایی که احیانا قصد اقدام خصمانه علیه کشتی های ایرانی داشته باشند، واقعه امروز را در نظر می گیرند و بعید نیست در رفتارهای احتمالی خود تجدیدنظر کنند.

ائتلاف دریایی آمریکا که قصد داشت در خلیج فارس و دریای عمان از آنچه که آنها اقدامات مخرب ایران می نامیدند جلوگیری کند ، نتوانست کار خاصی انجام دهد و ظاهرا برای توقیف هر کشتی تنها اراده سیاسی و دستور قضایی مقامات ایرانی کفایت می کند.  ایران به عمد این نفتکش را در خلیج فارس توقیف نکرد و در دریای عمان کنترل آن را به دست گرفت و همین نوع اقدام، پیام امنیت و ثبات شاخاب پارسی را به کشورهای حاشیه جنوبی این آبراه مخابره کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.