تاریخ انتشار : جمعه 1 دی 1402 - 20:09
کد خبر : 145356

پای هوش مصنوعی به انتخابات باز می شود

پای هوش مصنوعی به انتخابات باز می شود

آرمان شرق-گروه جامعه:گوگل آلفابت اعلام کرد که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۲۴، انواع درخواست‌های مربوط به انتخابات محدود می‌‌شوند و افراد می‌توانند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی پاسخ بسیاری از سوالات ساده و پیچیده خود را دریافت کنند.

پای هوش مصنوعی به انتخابات باز می شود

هوش مصنوعی به سوالات انتخاباتی پاسخ می‌دهد

الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با استفاده از تحلیل داده‌ها، سوالات و خلاصه‌سازی اطلاعات، قادرند به صورت خودکار و سریع به پرسش‌های کاربران در مورد انتخابات پاسخ دهند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، گوگل آلفابت اعلام کرد که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۲۴، انواع درخواست‌های مربوط به انتخابات محدود می‌‌شوند و افراد می‌توانند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی پاسخ بسیاری از سوالات ساده و پیچیده خود را دریافت کنند.

این شرکت اعلام کرد که این محدودیت‌ها قرار است تا اوایل سال ۲۰۲۴ اعمال شوند.

الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با استفاده از تحلیل داده‌ها، تحلیل سوالات و خلاصه سازی اطلاعات، قادرند به صورت خودکار و سریع به پرسش‌های کاربران در مورد انتخابات پاسخ دهند.

به غیر از ایالات متحده، انتظار می‌رود تعداد زیادی از انتخابات سال آینده میلادی از جمله انتخابات ملی هند نیز همین روند را طی کنند.

این غول فناوری اعلام کرد: انتخابات با تمرکز بیشتر بر نقشی که هوش مصنوعی ممکن است ایفا کند پیش می‌رود، الگوریتم ماشینی قادر به ارائه خدمات به رأی دهندگان و کمپین‌های مرتبط با این انتخابات است.

متا، مالک فیس‌بوک در ماه نوامبر گفته بود که کمپین‌های سیاسی و تبلیغ‌کنندگان در سایر زمینه‌های تحت نظارت را از استفاده از محصولات تبلیغاتی جدید هوش مصنوعی منع می‌کند.

تبلیغ کنندگان در متا همچنین باید مشخص کنند که چه زمانی از هوش مصنوعی یا سایر روش‌های دیجیتال برای تغییر یا ایجاد تبلیغات سیاسی، اجتماعی یا انتخاباتی در فیس بوک و اینستاگرام استفاده می‌شود.

از سوی دیگر، پلتفرم شبکه اجتماعی ایکس ایلان ماسک که توسط اتحادیه اروپا در حال بررسی است، در ماه آگوست اعلام کرد اجازه تبلیغات سیاسی نامزدها و احزاب سیاسی را می‌دهد. همچنین تیم ایمنی تبلیغات انتخابات را قبل از این رویداد گسترش می‌دهد.

همه تبلیغات سیاسی از سال ۲۰۱۹ در شبکه اجتماعی توییتر سابق ممنوع شده بودند.

دولت‌ها در سراسر جهان برای تنظیم مقررات هوش مصنوعی با توجه به تهدیداتی که این فناوری ایجاد می‌کند، مانند انتشار اطلاعات نادرست، ابراز نگرانی کرده‌اند؛ شرکت‌های بزرگ فناوری با قوانین جدید اتحادیه اروپا پیش می‌روند تا به وضوح بر روی پلتفرم‌های خود مشخص کنند چه کسی برای آن هزینه کرده است و چه مقدار و کدام انتخابات هدف قرار گرفته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.