تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402 - 0:30
کد خبر : 140797

وزیر ارشاد: دوره سلطه رسانه های غربی به پایان رسیده است

وزیر ارشاد: دوره سلطه رسانه های غربی به پایان رسیده است

آرمان شرق-گروه سیاست:در جریان اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی در قطر اعلام کردم و گفتم دوره سلطه رسانه های غربی به پایان رسیده است. این جمله را عینا در کنفرانسی که دو هفته پیش در مشهد مقدس به نام خبرنگار شهید شیرین ابوعاقله برگزار کردیم تکرار کردم و امروز شاهدیم دشمن هم حیثیت نظامی و سیاسی خود و هم به واسطه روشنگری‌های جریان خبری حیثیت اجتماعی و فرهنگی خود را از دست داده است.

وزیر ارشاد: دوره سلطه رسانه های غربی به پایان رسیده است

یادواره شهدای خبرنگار فلسطینی در نبرد غزه با عنوان «منادیان الاقصی» پیش  از ظهر امروز(شنبه ۲۲ مهر ماه) توسط جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به اینکه امروز رژیم صهیونیستی حیثیت نظامی، سیاسی و اجتماعی خود را به واسطه روشنگری‌های رسانه‌ای از دست داده است، گفت: امروز معادلات سیاسی، امنیتی، رسانه‌ای و خبری با هم تغییر کرده است. اگر تحولات امروز را چند دهه قبل کسی می‌خواست برای افکار  عمومی پیش‌بینی کند حتما متهم به توهم می‌شد. مگر امکانش هست رژیم تا بن دندان مسلح و وحشی که به هیچ قاعده اخلاقی، جهانی و انسانی وقعی نمی‌نهد و همه ابزارهای سیاسی و رسانه‌ای جهان را در اختیار دارد این گونه در مقابل فرزندان مقاومت زانو بزند؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: این اتفاق بزرگ آنقدر مهم و حیاتی است که به دلیل حجاب معاصرت، ما هنوز ابعاد مهم آن را درک نکرده‌ایم؛ در یک روز فرزندان مقاومت وارد اراضی اشغال شده شوند، صهیونیست‌ها را به درک واصل کنند، تعداد مهمی از سران و افراد نظامی آن را به اسارت در بیاورند و خفت صهیونیست‌ها را فریاد کنند. این موفقیت گوارای جبهه مقاومت باشد.

وی تصویر جعلی از قدرت صهیونیست‌ها را مخلوق رسانه‌ها و ترس عوامل سازش دانست و اظهار داشت:  در جنگ شش روزه، یک شب رژیم صهیونیستی همه فرودگاه‌هایی که هواپیماهای نظامی آماده رزم کشورهای متخاصم در آنجا مستقر بودند را با خاک یکسان کرد و ۲۵۰ فروند از هواپیماهای کشورهای عربی را از بین برد. بلافاصله وارد درگیری شدند و صحرای با عظمت سینا در آستانه سقوط کامل بود و بلندی‌های جولان فتح شد. همان رهبرانی که پرچم مبارزه با صهیونیست‌ها را داشتند مجبور به عقب‌نشینی شدند که این عقب‌نشینی بعدها سازش‌های خفت باری را به دنبال داشت.

اسماعیلی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران و آنچه امام راحل عظیم الشان ما در دفاع همه جانبه از قدس و آرمان فلسطین بیان فرمودند به تدریج معادلات منطقه را به هم ریخت. یک وقت، در انتفاضه اول در صفحه تلویزیون مشاهده می‌کردیم فرزندان و کودکان عزیز فلسطینی با سنگ به مبارزه با صهیونیست‌ها پرداختند و ما به همت و نگاه آنها تحسین و درود می‌فرستادیم. اما تصورش دشوار بود از آن مرحله سنگ و درگیری های خیابانی محدود به این قدرت نظامی بالای جبهه مقاومت برسیم و  شکست های پشت سر همی که صهیونیست ها تحمل کردند. صهیونیست هایی که به فرزندان خود آموزش می دادند سرزمین موعود ما بیت المقدس و فلسطین نیست که از نیل تا فرات است، امروز توسط فرزندان مقاومت در فلسطین به لانه‌های خودشان خزیده اند.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها شمارش معکوس برای نابودی را خودشان آغاز کرده‌اند، گفت: آغاز موضوع تلخ اشغال سرزمین های فلسطینی از تأسیس دولت جعلی در ۱۹۴۸ است. اشغال ۳۰ سال قبل از آن شروع شده بود و سابقه بیش از ۱۰۰ ساله دارد. همین تروریست‌ها، مزدوران و جنگ‌طلبان اروپایی در اثنای جنگ اول خواب تأسیس دولت جعلی را در سرزمین های مقدس داشتند تعبیر می کردند. با طرح قیمومیت بریتانیا، مهاجرت ایجاد کردند و از سرزمین های مختلف انسان‌ها را کشتند. عزالدین قسام قبل از ۱۹۴۸ بود و متعلق به دهه ۳۰ است که امروز این گردان‌ها با افتخار عنوان این شهید بزرگ را انتخاب کرده و افتخار آفرینی می کنند. در دهه ۳۰ عزالدین قسام با صهیونیست های اشغالگر و انگلیسی های حامی اینها درگیر بود. اینها ۳۰ سال زمینه سازی و کشتار و قتل انجام دادند تا در ۱۹۴۸ دولت جعلی را تأسیس کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: اتفاق تأسیس از بابت همه این دسیسه‌ها آنقدر سخت بود که دولت بریتانیا جرأت نکرد رای مثبت در شورای امنیت بدهد چون می‌دانست چه اتفاقی دارد می‌افتد. اینها با کشتار، قتل، تجاوز ، ۷۵ سال را طی کردند و امروز به مدد جبهه مقاومت، رژیم صهیونیستی در حضیض ذلت قرار دارد.

وی یادآور شد: در جریان اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی در قطر اعلام کردم و گفتم دوره سلطه رسانه های غربی به پایان رسیده است. این جمله را عینا در کنفرانسی که دو هفته پیش در مشهد مقدس به نام خبرنگار شهید شیرین ابوعاقله برگزار کردیم تکرار کردم و امروز شاهدیم دشمن هم حیثیت نظامی و سیاسی خود و هم به واسطه روشنگری‌های جریان خبری حیثیت اجتماعی و فرهنگی خود را از دست داده است. در یکی از کشورهای غربی یکی از نهادهای معتبر نظرسنجی برگزار کرده بود که در خود کشورهای غربی و آمریکا درصد بالایی امروز مدافع حقوق فلسطینی ها شده اند. این افشاگری ها خود را نشان می دهد.

اسماعیلی ادامه داد: در جمهوری اسلامی، با جامعه رسانه و رسانه‌ها با همه گرایش های سیاسی متنوع که وجود دارد، خدمت شما نمایندگان مقاومت فلسطینی اعلام می کنیم در کنار شما هستیم. جامعه ایرانی داغدار کودکان شماست. ما هم با دیدن این تصاویر کودکان ۱۰ روزه، هفت روزه و یک ساله با شما بغض و گریه می کنیم اما ما پای این آرمان ایستاده ایم. انقلاب اسلامی و امام انقلاب پای آرمان رهایی فلسطین ایستاده‌اند. روزی این پرچم را بالا بردیم که خیلی ها ناامید شده بودند.

وی افزود: امروز که در وسط این میدان هستیم و اثرات توکل و ایستادگی را شاهدیم، حضور ملائکه الهی را در کنار فرزندان مقاومت می بینیم و به آن می بالیم و افتخار می کنیم. ان شاء الله روز نصرت نزدیک است. امت اسلامی به زودی نماز باشکوه وحدت را به امامت امام المسلمین در بیت المقدس عزیز برپا خواهد کرد. ان شاء الله اجتماع بزرگ مسلمین به زودی در سرزمین مقدس و بیت المقدس برقرار خواهد شد.

همایش یادواره شهدای خبرنگاران فلسطینی

سیدمجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین نیز در این مراسم، اظهارداشت: مهمترین ویژگی این عملیات اصل غافلگیری بود، در شرایطی که تمرکز دشمن بر ایران بود و مشغول کرانه باختری شد و با فشار بر دولت‌های کرانه باختری تلاش داشت آنها را مشغول عادی سازی روابط کند، در سرزمین‌های اشغالی بیش از ۳۰۰ هزار نفر علیه رژیم ملعون تظاهرات کردند. صهیونیست‌ها فکر می‌کردند فنس‌هایی که کشیدند مانع از عملیات علیه آنها خواهد شد. آنها فکر می کنند که توانمندند در حالی که قلب‌های پاره پاره‌اند.

وی افزود: فرماندهی مقاومت منفعل نیست، طرح، برنامه و عملیات در کف مقاومت است. صحنه از دست مقاومت خارج نشده است. این بار دیگر توسط کسی قابل جبران نیست و جامعه صهیونیست‌ها در آستانه احتضار است. ناکارآمدی همه سرویس‌های امنیتی غرب اعلام شده است و زلزله امنیتی، سیاسی و اجتماعی در تمام ارکان رژیم صهیونیستی افتاده و تا زمان سقوط این رژیم ادامه خواهد داشت. تمام تجربیات قبلی در این عملیات به کار آمد. آنچه رخ داد امداد الهی بود و فقط از عملیات سایبری و از راه‌اندازی سامانه‌ها نبود که اگر بود عملیات افشا می‌شد.

ابطحی تأکید کرد: در ۱۴ دقیقه رزمندگان ۲۲ پایگاه غلاف نوار غزه را در اختیار گرفتند. رزمندگان مقتدری از غزه خارج شدند و آتش به اختیار به مناطق مختلف کرانه باختری رفتند و عملیات ترکیبی هوایی، زمینی و زیرزمینی انجام شد. جهاد اسلامی و دیگر گروه‌ها، بعد از این عملیات، وارد عملیات شدند. این عملیات جبهه دوست و دشمن را در جهان مشخص کرد.

همایش یادواره شهدای خبرنگاران فلسطینی

خالد قدومی نماینده حماس در ایران، نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: ما بعد از جنگ میدانی و نظامی جنگ دیگری که داریم، جنگ روایتی است که در رأس آن آمریکا قرار دارد و وزیر خارجه آمریکا در زمان این عملیات در تل آویو بود. حدود ۷۰ نفر از شهروندان غیرنظامی در این عملیات شهید و ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شدند و ۸۰ نفر از خبرنگاران نیز به شهادت رسیدند.

وی تأکید کرد: خبرنگاران غربی اخبار دروغ منتقل می‌کنند اما چون برخی انسان‌های خوبی هستند امروز عذرخواهی کردند و خشونت علیه کودکان و تجاوز به زنان توسط مقامت را دروغ خواندند.  بایدن و دولت آمریکا حس کردند تهدید واقعی و جدید علیه رژیم اتفاق افتاد و پیش آمدند. سرمایه‌گذاری هشت میلیارد دلاری آمریکایی‌ها در حمایت از رژیم صهیونیستی برای کشتار فلسطینی‌ها است. حدود پنج هزار سرباز فلسطینی از گردنه‌های قسام در این عملیات شرکت کردند.

قدومی افزود: اکنون فرصت طلایی برای اسلام است که تا آزادی فلسطین در این عملیات شرکت کنند. اکنون دست ما پر است و ۱۵۰ نظامی صهیونیستی در بند جبهه مقاومت هستند. همچنین ۷۵۰ صهیونیستی نظامی و غیرنظامی مفقود شده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.