تاریخ انتشار : یکشنبه 12 فروردین 1403 - 0:41
کد خبر : 150829

بوستان‌ها در روز ۱۳ فروردین؛ تعطیل یا فعال؟

بوستان‌ها در روز ۱۳ فروردین؛ تعطیل یا فعال؟

آرمان شرق-گروه جامعه: وزارت کشور اعلام کرد: با توجه به در پیش بودن روز طبیعت و همزمانی آن با ایام ماه مبارک رمضان به ویژه سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (علیه السلام) و حرمت این ماه مقرر شده در روز ۱۳ فروردین همه پارک ها، بوستان ها و تفرجگاه ها مثل سنوات قبل که مصادف با ماه مبارک رمضان بود بسته است و یک ساعت قبل از اذان مغرب بازگشایی شود.

بوستان‌ها در روز ۱۳ فروردین؛ تعطیل یا فعال؟

تکذیب خبر تعطیلی بوستان‌ها در روز ۱۳ فروردین

تهران – ایرنا – معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، صدور اطلاعیه مبنی بر تعطیلی پارکها و بوستان‌ها را در ۱۳ فروردین روز طبیعت تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، «سید مجید میر احمدی» در گفت وگو با پاد، صدور اطلاعیه مبنی بر تعطیلی پارکها و بوستان‌ها را در ۱۳ فروردین روز طبیعت تکذیب و اعلام کرد: اطلاعیه‌ها از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور منتشر و به اطلاع عموم رسانده می‌شود و در این زمینه اطلاعیه‌ای وجود نداشته است.

وزارت کشور: پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌های در روز ۱۳ فروردین بسته است

همه پارکها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌های در روز ۱۳ فروردین بسته است و یک ساعت قبل از اذان مغرب بازگشایی خواهد شد.

به گزارش انتخاب، وزارت کشور اعلام کرد: با توجه به در پیش بودن روز طبیعت و همزمانی آن با ایام ماه مبارک رمضان به ویژه سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (علیه السلام) و حرمت این ماه مقرر شده در روز ۱۳ فروردین همه پارکها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها مثل سنوات قبل که مصادف با ماه مبارک رمضان بود بسته است و یک ساعت قبل از اذان مغرب بازگشایی شود.

عقب نشینی یا آشفتگی در تصمیم گیری؟

صداوسیما: وزارت کشور می‌گوید پارک‌ها و تفرجگاه‌ها در ۱۳ فروردین تعطیل است / وزارت کشور: چنین بیانیه‌ای نداده ایم / فرماندار قزوین: طبق دستورالعمل بالادستی، پارک ها در تمام کشور تعطیل خواهد بود

صداوسیما از قول وزارت کشور اعلام کرد: با توجه به در پیش بودن روز طبیعت و همزمانی آن با ایام ماه مبارک رمضان به ویژه سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (علیه السلام) و حرمت این ماه مقرر شده در روز ۱۳ فروردین همه پارک ها، بوستان ها و تفرجگاه ها مثل سنوات قبل که مصادف با ماه مبارک رمضان بود بسته است و یک ساعت قبل از اذان مغرب بازگشایی شود.

صداوسیما از قول وزارت کشور اعلام کرد که همه پارکها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌های در روز ۱۳ فروردین بسته است و یک ساعت قبل از اذان مغرب بازگشایی خواهد شد.

به گزارش انتخاب، وزارت کشور اعلام کرد: با توجه به در پیش بودن روز طبیعت و همزمانی آن با ایام ماه مبارک رمضان به ویژه سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (علیه السلام) و حرمت این ماه مقرر شده در روز ۱۳ فروردین همه پارکها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها مثل سنوات قبل که مصادف با ماه مبارک رمضان بود بسته است و یک ساعت قبل از اذان مغرب بازگشایی شود.

معاون امنیتی وزارت کشور اعلام کرد که این وزارتخانه هیچ اطلاعیه‌ای مبنی بر تعطیلیِ بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها در روز ۱۳ فروردین صادر نکرده است.

فرماندار قزوین: طبق دستورالعمل بالادستی، پارک ها تعطیل است

وزارت کشور در حالی اطلاعیه تعطیلی بوستان ها و تفرجگاه ها در روز ۱۳ فروردین را تکذیب می کند که فرماندار قزوین در مصاحبه با صداوسیما می گوید این استان براساس «دستورالعمل بالادستی» و همگام با کل استان های کشور، پارک ها را در روز سیزده فروردین تا یک ساعت قبل از اذان مغرب تعطیل می کند.

واکنش وزیر کشور به خبر تعطیلی پارک‌ها در روز سیزده‌به‌در

احمد وحیدی وزیر کشور با انتشار پیامی نوشت: مردم فهیم ایران همیشه حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کردند. نوروز و سنت‌های اسلامی یک پیوند دیرینه دارند. در وزارت‌خانه هیچ تصمیمی برای تعطیلی گرفته نشده است. مراقب توطئه دشمنان باشیم.
وزیر کشور با انتشار پیامی هرگونه تصمیم‌گیری درباره تعطیلی بوستان‌های تهران در روز طبیعت را تکذیب کرد.

به گزارش «انتخاب»، احمد وحیدی وزیر کشور با انتشار پیامی نوشت: مردم فهیم ایران همیشه حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کردند. نوروز و سنت‌های اسلامی یک پیوند دیرینه دارند. در وزارت‌خانه هیچ تصمیمی برای تعطیلی گرفته نشده است. مراقب توطئه دشمنان باشیم.

گفتنی است در روزهای اخیر خبری به نقل از خبرگزاری صداوسیما روایت روایت شده بود که بر اساس آن، از قول وزارت کشور اعلام شده بود: «با توجه به در پیش بودن روز طبیعت و همزمانی آن با ایام ماه مبارک رمضان به ویژه سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (علیه السلام) و حرمت این ماه مقرر شده در روز ۱۳ فروردین همه پارکها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها مثل سنوات قبل که مصادف با ماه مبارک رمضان بود بسته است و یک ساعت قبل از اذان مغرب بازگشایی شود.»

با این حال دیروز معاون امنیتی وزارت کشور در گفت وگو با پاد، پایگاه اطلاع رسانی رسمی دولت، صدور اطلاعیه مبنی بر تعطیلی پارکها و بوستان‌ها در ۱۳ فروردین را تکذیب و اعلام کرد: «اطلاعیه‌ها از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور منتشر و به اطلاع عموم رسانده می‌شود و در این زمینه اطلاعیه‌ای وجود نداشته است.»

ویژه برنامه‌های شهرداری تهران در بوستان‌ها طی شب‌های قدر

 ویژه برنامه‌های شهرداری تهران در بوستان‌ها طی شب‌های قدر

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به تقارن شب‌های قدر با روز جمهوری اسلامی و روز طبیعت گفت: برنامه‌های متنوعی برای این ایام در بوستان‌ها و دیگر مراکز مهم شهر بعد از افطار طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به تقارن شب‌های پرفضیلت قدر با روز جمهوری اسلامی و روز طبیعت، بیان داشت: برنامه‌های متنوعی برای این دو روز با رنگ و بوی ایام شهادت امیرالمومنین علی (ع) طراحی شده که در بوستان‌ها و دیگر مراکز مهم شهر بعد از افطار اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری آئین روز ملی پرچم، اضافه کرد: این برنامه امسال هم در منطقه گردشگری عباس‌آباد با حضور نمایندگان کشورهای خارجی و شهردار تهران به مناسبت روز جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.

محمدخانی همچنین ویژه‌برنامه‌های ایام شهادت امیرالمومنین علی (ع) را یادآوری کرد و افزود: در این شب در بوستان لاله برنامه‌های ویژه‌ای برای گرامیداشت شب‌های قدر طراحی شده است. هم‌چنین رویداد فاخر فرهنگی «شهر شهدا» نیز در فرهنگسرای خاوران آماده میزبانی از شهروندان است.

سخنگوی شهرداری تهران با اعلام آنکه در روز طبیعت نیز همه بوستان‌های پایتخت آماده پذیرایی از شهروندان محترم هستند، خاطرنشان کرد: در بهار امسال سازمان بوستان‌ها و فضای سبز برنامه‌های ویژه‌ای برای زیباسازی شهر و تجهیز و مراقبت از پارک‌ها اجرایی کرده و در همه ایام نوروز و ماه مبارک از جمله روز طبیعت پس از اذان مغرب پذیرای همشهریان عزیز خواهد بود.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد مجموعه برنامه‌های فرهنگی-مذهبی پیش‌بینی شده بتواند موجبات رضایت شهروندان محترم را در واپسین روزهای تعطیلات نوروزی همزمان با شب‌های پر برکت قدر فراهم کند.

این مکان‌های تاریخی در ۱۳بدر تعطیل شدند

این مکان‌های تاریخی در ۱۳بدر تعطیل شدند

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: «موزه‌ها، محوطه‌ها و اماکن تاریخی شش روز در سال تعطیل هستند که یکی از آن روزها، سال‌روز شهادت امام علی (ع) است. بر این اساس، دوشنبه سیزدهم فروردین برابر با ۲۱ ماه رمضان تمام این اماکن فرهنگی ـ تاریخی تعطیل هستند.»

موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی زیرنظر وزارت میراث فرهنگی سیزدهم فروردین‌ماه تعطیل هستند.

به گزارش ایسنا، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: موزه‌ها، محوطه‌ها و اماکن تاریخی شش روز در سال تعطیل هستند که یکی از آن روزها، سال‌روز شهادت امام علی (ع) است. بر این اساس، دوشنبه سیزدهم فروردین برابر با ۲۱ ماه رمضان تمام این اماکن فرهنگی ـ تاریخی تعطیل هستند.

روز تاسوعا و عاشورا، سال‌روز شهادت امام صادق (ع)، چهاردهم خرداد (سال‌روز رحلت امام خمینی (ره)) و سال‌روز رحلت پیامبر (ص) از روز‌های دیگری هستند که موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش این وزارتخانه تعطیل هستند.

این اماکن تاریخی از روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین فعالیت خود را از سر می‌گیرند و به دلیل همزمانی با شب قدر، تا ساعت ۱۷ باز هستند.

روز پس از شب قدر نیز ساعت فعالیت موزه‌ها، پایگاه‌ها و بنا‌های تاریخی از ۱۰ صبح خواهد بود.

بازدیدکنندگان و گردشگران برای اطلاع دقیق‌تر از ساعت کاری هر مجموعه به تارنما یا صفحات آن در فضای مجازی مراجعه کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.