تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 مرداد 1402 - 7:52
کد خبر : 136098

هزینه تحصیل داروسازی در چین چقدر است؟

هزینه تحصیل داروسازی در چین چقدر است؟

آرمان شرق-گروه بازار:اگر شما هم قصد دارید در یکی از دانشگاه‌های معتبر چین ادامه تحصیل دهید؛ بهتر است با مؤسسات معتبر ارائه‌دهنده خدمات مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به خارج از کشور مشورت کنید. نظر شما در مورد هزینه تحصیل داروسازی در چین چیست؟

هزینه تحصیل داروسازی در چین چقدر است؟

تحصیل داروساری در چین

در سال‌های اخیر، دانشگاه‌های برتر کشور چین به دلیل شهرت جهانی که پیدا کرده‌اند، مقصد بسیاری از دانشجویان برای ادامه تحصیل شده‌اند. از طرفی پایین‌بودن هزینه‌های تحصیل در این کشور، نسبت به سایر کشور‌های اروپایی و آمریکایی، همچنین اعتبار بالای مدرک تحصیلی دانشگاه‌های آن، در کنار امکانات مدرن آموزشی، باعث شده تا بسیاری از دانشجویان ایرانی نیز برای ادامه تحصیل به‌خصوص در رشته داروسازی، کشور چین را انتخاب کنند. دانشگاه‌های داروسازی کشور چین جزو بهترین و معتبرترین مراکز آموزشی جهان به شمار می‌روند. در چند سال گذشته بیش از ۵۰ کالج معتبر در ۱۹ استان چین اقدام به برگزاری دوره‌های داروسازی بالینی و جذب دانشجویان خارجی کرده‌اند؛ اما هزینه تحصیل داروسازی در چین چقدر است؟ در ادامه این متن همراه ما شوید تا در مورد شرایط رشته داروسازی در کشور چین برای شما توضیح دهیم.

​معرفی رشته داروسازی در چین

رشته داروسازی در دانشگاه‌های چین، شامل مطالعات علوم پایه همچون زیست‌شناسی و شیمی، دوره‌های بالینی اصلی از جمله دروس آمار زیستی، طب داخلی و اصول تشخیص می‌شود. به طور کلی سبک آموزش، کادر آموزشی و امکانات دانشگاه‌های این کشور با بسیاری از دانشگاه‌های سطح اول جهان در کشور‌های اروپایی و آمریکا برابری می‌کند.

همچنین امکان ادامه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های داروسازی کشور چین به دو زبان انگلیسی و چینی فراهم است. به این نکته نیز توجه داشته باشید که هزینه تحصیل در رشته داروسازی در چین نسبت به دانشگاه‌های سایر کشور‌ها، بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. از طرفی شما می‌توانید بورسیه کامل تحصیلی چین را دریافت کرده و به‌صورت رایگان در این کشور تحصیل کنید.

​مدت زمان دوره‌های تحصیلی رشته داروسازی در چین

طول دوره برنامه‌های تحصیلی رشته داروسازی در کشور چین، مشابه دانشگاه‌های آمریکا، انگلستان، فرانسه و بسیاری از کشور‌های توسعه‌یافته است. از این رو با گذراندن ۴ سال تحصیلی می‌توانید مدرک کارشناسی داروسازی عمومی، در ادامه با گذراندن ۲ الی ۳ سال، مدرک کارشناسی ارشد داروسازی و همچنین با اتمام ۳ سال تحصیلی دیگر، مدرک دکترای داروسازی را از دانشگاه‌های چین دریافت کنید.

​زمان ثبت‌نام دانشجویان رشته داروسازی در چین چه موقع است؟

به طور کلی دانشگاه‌های چین برای رشته داروسازی هر سال در دو نوبت دانشجو پذیرش می‌کنند. از این رو اگر قصد ادامه تحصیل در رشته داروسازی در یکی از دانشگاه‌های برتر کشور چین را دارید، یک بار در ماه سپتامبر و بار دیگر در ماه مارس، فرصت ثبت‌نام و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور برای شما فراهم خواهد بود.

images_1690798392_64c78938c96b3.jpg

​شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش دانشگاه در چین

اگر به دنبال تحصیل داروسازی در چین در مقطع کارشناسی هستید، باید حداقل ۱۸ سال داشته و در ابتدای دوره، فارغ‌التحصیل دبیرستان باشید. در ادامه باید با مطالعه شرایط دانشگاه موردنظرتان، مدارک لازم را تهیه کرده و ارسال کنید. سپس با ثبت درخواست پذیرش و طی‌کردن مراحل آن، منتظر بررسی مدارک توسط دانشگاه مقصد و اعلام نتیجه توسط ایمیل باشید. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که تمامی مدارک باید به زبان چینی یا زبان انگلیسی ترجمه شوند.

به طور کلی مدارک موردنیاز برای ارائه به دانشگاه عبارت‌اند از:

  • نامه درخواست شخصی

  • رزومه علمی مدرک دبیرستان

  • گواهی سلامت

  • توصیه‌نامه

  • فتوکپی پاسپورت معتبر

  • گواهی تمکن مالی

  • گواهی فارغ‌التحصیلی

  • عکس در ابعاد گذرنامه

  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره ۵ الی ۶.۵ یا تافل با نمره ۷۰ الی ۹۰

  • برای تحصیل به غیر از زبان انگلیسی، مدرک زبان چینی HSK با نمره ۴ الی ۵

​شرایط و مدارک اخذ ویزای تحصیلی چین

پس از دریافت نامه پذیرش تحصیل داروسازی در چین از دانشگاه موردنظرتان، نوبت به اخذ ویزای تحصیلی چین می‌رسد. برای این منظور شما باید نامه دانشگاه را به همراه مدارکی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، به سفارت چین در کشور محل زندگی خود برای دریافت ویزای نوع X1، ارسال کنید. البته به یاد داشته باشید که پس از ورود به کشور چین، باید در کم‌تر از ۳۰ روز برای دریافت کارت اقامت خود اقدام کنید.

برخی از این مدارک عبارت‌اند از:

  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار

  • عکس در ابعاد گذرنامه

  • اصل و کپی‌نامه پذیرش تحصیلی

  • فرم‌های تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی

هزینه تحصیل داروسازی در چین

​هزینه تحصیل داروسازی در چین چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل داروسازی در چین، مقرون به صرفه بودن آن نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی است وهزینه‌های زندگی در چین برای دانشجویان خارجی، معقول‌تر است. به طور کلی، شهریه‌‌‌‌‌ تحصیل داروسازی در چین، مناسب است؛ اما هر چه رتبه دانشگاه بهتر باشد، هزینه نیز بیشتر خواهد بود. لیست هزینه ها به شرح زیر میباشد :

نوع هزینه میزان هزینه
تحصیل به زبان انگلیسی یا چینی ۵۰۰۰ الی ۷۰۰۰ دلار در سال
هزینه زندگی با خوابگاه ۳۰۰ الی ۵۰۰ دلار در ماه

​سخن پایانی

همان‌طور که به آن اشاره کردیم؛ داروسازی به یکی از رشته‌های محبوب و پرطرفدار در میان دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است. برخی از دانشگاه‌های چین با قرارگرفتن در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان، توجه بسیاری از دانشجویان خارجی به‌خصوص ایرانی‌ها را برای ادامه تحصیل به خود جلب کرده‌اند. از طرفی این مراکز علمی، بهترین امکانات تحصیل در رشته داروسازی همچون آزمایشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی مجهز را در کنار شرایط و هزینه مناسب در اختیار متقاضیان قرار داده‌اند. از این رو سالانه افراد بسیاری برای تحصیل داروسازی در چین و گذراندن دوره‌های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این رشته اقدام می‌کنند.

اگر شما هم قصد دارید در یکی از دانشگاه‌های معتبر چین ادامه تحصیل دهید؛ بهتر است با مؤسسات معتبر ارائه‌دهنده خدمات مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به خارج از کشور مشورت کنید. نظر شما در مورد هزینه تحصیل داروسازی در چین چیست؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.