تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مهر 1401 - 23:25
کد خبر : 114293

نوسانات قیمت دلار در ۹ سال اخیر / رکورد تاریخی جدید دلار!

نوسانات قیمت دلار در ۹ سال اخیر / رکورد تاریخی جدید دلار!

آرمان شرق-گروه اقتصاد:دلار یکبار دیگر در مسیر صعودی قدم برداشت و روی قله ۳۱ هزار و ۸۵۶ تومان ایستاد. این عدد تا نهمین روز از مهر ماه امسال، به‌عنوان رکورد تاریخی قیمت دلار به‌حساب می‌آمد، اما ۳۳ هزار و ۱۱۷ تومان هم دوام چندانی نداشت و دلار در دو روز متوالی بعدی، رکورد‌های خود را بهبود بخشید تا نهایتا عدد ثبت شده در روز ۱۱ مهرماه ۱۴۰۱ را به‌عنوان رکورد تاریخی جدید دلار ثبت کنیم؛ ۳۳ هزار و ۲۴۶ تومان!

آرمان شرق-گروه اقتصاد:دلار یکبار دیگر در مسیر صعودی قدم برداشت و روی قله ۳۱ هزار و ۸۵۶ تومان ایستاد. این عدد تا نهمین روز از مهر ماه امسال، به‌عنوان رکورد تاریخی قیمت دلار به‌حساب می‌آمد، اما ۳۳ هزار و ۱۱۷ تومان هم دوام چندانی نداشت و دلار در دو روز متوالی بعدی، رکورد‌های خود را بهبود بخشید تا نهایتا عدد ثبت شده در روز ۱۱ مهرماه ۱۴۰۱ را به‌عنوان رکورد تاریخی جدید دلار ثبت کنیم؛ ۳۳ هزار و ۲۴۶ تومان!

نوسانات قیمت دلار در ۹ سال اخیر / رکورد تاریخی جدید دلار!

قیمت طلا از مهر ماه سال ۱۳۹۲ در حالی هزار و ۳۰۸ درصد رشد کرده که بازدهی دلار ظرف همین مدت، نهایتا ۹۸۳ درصد برآورد می‌شود

 قیمت طلا مهرماه شگفت‌انگیزی را پشت سر می‌گذارد؛ دست‌کم دوباره رکورد تاریخی قیمت خود را شکسته و در مقایسه با مهر سال ۱۳۹۲، با رشد ۱۳۰۸ درصدی روبرو است. شاید باور نکنید، اما در هفته پایانی مهر ۹۲، یک گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت ۹۶ هزار و ۵۷۱ تومان به‌فروش می‌رسید. در آن روز دلار در بازار آزاد سه هزار و ۲۲ تومان قیمت داشت.

به گزارش فرارو، برای اینکه در روز‌های غبار آلود پیش‌رو بی‌گدار به‌آب نزنید و سرمایه‌تان را به‌خطر نیندازید، خواندن گزارش زیر را توصیه می‌کنیم.

شماره یک | قیمت طلا ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱، به محدوده یک میلیون و ۳۶۰ هزار تومان در هر گرم رسیده است. این عدد نسبت به نرخ پایانی روز گذشته، تفاوت چندانی را تجربه نمی‌کند، اما در مقایسه با روز سه‌شنبه ۱۲ مهرماه که قیمت طلا تحت تاثیر سلسه اخبار و حوادث غیراقتصادی، به یک میلیون و ۳۹۸ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده بود، تقریبا ۳۸ هزار تومان افت کرده است.

شماره دو | قیمت طلا ۱۶ خرداد ۱۴۰۱، رکورد تاریخی از خود به‌جا گذاشت که تا امروز دست‌نخورده باقی مانده است. در آن روز قیمت طلا ۱۸‌عیار به یک میلیون و ۴۷۲ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. این ماجراجویی برای طلا چندان خوش‌یمن نبود و حدود دو ماه بعد شاهد سقوط قیمت طلا ۱۸ عیار به کف یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۸۳۳ تومان بودیم. قیمت طلا از هفته پایانی مرداد دوباره در مسیر گرانی قدم برداشته و تا ۱۲ مهرماه حداقل ۱۴۳ هزار و ۷۰۰ تومان، معادل ۱۱ درصد رشد کرد.

شماره سه | قیمت طلا امروز در اواخر مهرماه ۱۴۰۱، در حالی به محدوده یک میلیون و ۳۶۰ هزار تومان رسیده که در مقایسه با اوایل دهه ۹۰، تقریبا ۱۴ برابر شده است. احتمالا باور نمی‌کنید، اما در هفته پایانی مهرماه ۱۳۹۲، می‌توانستید یک گرم طلای ۱۸ عیار را با قیمت ۹۶ هزار و ۵۷۱ تومان خریداری کنید. در آن روز دلار هم در بازار آزاد سه‌هزار و ۲۲ تومان قیمت داشت. رشد قیمت طلا از آن موقع تا حالا حدود هزار و ۳۰۸ درصد برآورد می‌شود. اگر در آن روزها، با پرداخت ۹۶۵ هزار و ۷۱۰ تومان، ۱۰ گرم طلا خریداری می‌کردید، الان با فروش آن‌ها صاحب ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پول می‌شدید.

شماره چهار | قیمت طلا تا نیمه دهه ۹۰ در محدوده ۹۰ هزار تومان قرار داشته است. مهر ۹۲، می‌توانستید هر گرم طلا ۱۸ عیار را ۹۶ هزار و ۵۷۱ تومان بخرید. در مهر ۹۳، قیمت همین مقدار طلا روی عدد ۹۶ هزار و ۲۳۱ تومان قرار گرفت. هفته آخر مهر ۹۴، قیمت طلا به ۹۶ هزار و ۳۶۶ تومان رسید. قیمت طلا در مهر ۹۵ به حدود ۱۱۰ هزار تومان در هر گرم افزاش پیدا کرد. هر گرم طلای ۱۸ عیار در مهر ۹۶، توسط زرگر‌ها به قیمت ۱۲۲ هزار و ۶۵۰ تومان فروخته شده است. یک سال بعد در مهر ۹۷، قیمت طلا رشد چشم‌گیری پیدا کرده و تا ۴۲۳ هزار و ۸۷۰ تومان پیش رفته است. همین مقدار طلا، یک سال بعد یعنی مهر ۹۸، به ۴۰۴ هزار و ۵۲۰ تومان ارزش رسید. آن‌هایی که فرصت را غنیمت ندانستند، یک‌سال بعد بدجوری پیشمان شدند، چون در مهر ۱۳۹۹، قیمت طلا به یک میلیون و ۴۶۲ هزار و ۱۸۰ تومان در هر گرم رسید. مهرماه پارسال هم قیمت طلا را گرمی یک میلیون و ۱۳۷ هزار و ۸۰۰ تومان درنظر بگیرید.

شماره پنج | قیمت طلا در حالی طی ۹ سال گذشته هزار و ۳۰۸ درصد رشد کرده که بازدهی دلار ظرف همین مدت، ۹۸۳ درصد برآورد می‌شود. در مهرماه ۱۳۹۲، هر دلار سه هزار و ۲۲ تومان ارزش داشت. یک سال بعد این عدد به سه هزار و ۲۴۰ تومان رسید. در هفته آخر مهر ۱۳۹۴، قیمت دلار به سه هزار و ۳۸۶ تومان افزایش پیدا کرد. سه هزار و ۵۸۶ تومان را باید قیمت دلار در هفته آخر مهرماه ۱۳۹۵ در نظر بگیرید. یک سال بعد، یعنی در مهر ۱۳۹۶، قیمت دلار از چهار هزار تومان گذشت. مهرماه ۱۳۹۷، اوضاع غیرقابل پیش‌بینی بوده و همزمان با ۳.۵ برابر شدن قیمت هر گرم طلا، ارزش دلار هم سه برابر شده و به ۱۱ هزار و ۶۵۰ تومان رسیده است. هفته آخر مهر ۱۳۹۸ دلار را در جایگاه ۱۱ هزار و ۳۷۸ تومان مشاهده کردیم. دلار در هفته آخر مهر ۱۳۹۹ یکبار دیگر در مسیر صعودی قدم برداشت و روی قله ۳۱ هزار و ۸۵۶ تومان ایستاد. این عدد تا نهمین روز از مهر ماه امسال، به‌عنوان رکورد تاریخی قیمت دلار به‌حساب می‌آمد، اما ۳۳ هزار و ۱۱۷ تومان هم دوام چندانی نداشت و دلار در دو روز متوالی بعدی، رکورد‌های خود را بهبود بخشید تا نهایتا عدد ثبت شده در روز ۱۱ مهرماه ۱۴۰۱ را به‌عنوان رکورد تاریخی جدید دلار ثبت کنیم؛ ۳۳ هزار و ۲۴۶ تومان! قیمت دلار پس از شلوغ‌کاری‌های اخیر، در ۹ روز اخیر کمی آرام گرفته و بین ۵۵۰ تا ۷۵۰ هزار تومان ارزان شده است.

مقایسه قیمت طلا و دلار در هفته ۹ سال اخیر

تاریخ قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار  قیمت دلار
مهر ۱۳۹۲ ۹۶ هزار و ۵۷۱ تومان سه هزار و ۲۲ تومان
مهر ۱۳۹۳ ۹۶ هزار و ۲۳۱ تومان سه هزار و ۲۴۰ تومان
مهر ۱۳۹۴ ۹۶ هزار و ۳۶۶ تومان سه هزار و ۳۸۶ تومان
مهر ۱۳۹۵ ۱۰۹ هزار و ۹۲۳ تومان  سه هزار و ۵۸۶ تومان
مهر ۱۳۹۶ ۱۲۲ هزار و ۶۵۰ تومان  چهار هزار و ۱۶ تومان
مهر ۱۳۹۷ ۴۲۳ هزار و ۸۷۰ تومان ۱۱ هزار و ۶۵۰ تومان
مهر ۱۳۹۸ ۴۰۴ هزار و ۵۲۰ تومان ۱۱ هزار و ۳۷۸ تومان
مهر ۱۳۹۹ یک میلیون و ۴۶۲ هزار تومان ۳۱ هزار و ۸۵۶ تومان
مهر ۱۴۰۰ یک میلیون و ۱۳۸ هزار تومان ۲۷ هزار و ۴۸۳ تومان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.