تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1402 - 14:53
کد خبر : 139699

نبیل باهویی ؛ امید یا کابوس؟

نبیل باهویی ؛ امید یا کابوس؟

آرمان شرق-گروه ورزش:از نظر گلزنی دوران حضور او در تیم بروماپویکارنا تیم ناشناخته سوئدی که شروع دوران حرفه‌ای‌اش بوده هم جالب است. نبیل در این تیم طی۵۹ بازی ۱۸ گل زده و ۷ پاس گل داده است که نمی‌تواند چندان مورد توجه باشد. نبیل در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ هم برای گراس هاپرز سوییس بازی کرد که برای این تیم در ۳۴ بازی ۴ گل زد و ۷ پاس گل داد.

نبیل باهویی ؛ امید یا کابوس؟

نبیل باهویی و آمار و ارقامی که نا امید کننده است

به گزارش ایلنا، نبیل باهویی مهاجم جدید پرسپولیس در دو مقطع برای تیم AIK سوئد بازی کرده که هر دو مقطع بهترین عملکرد را در دروان فوتبال حرفه‌ای ۱۵ ساله‌اش داشته است. دوره اول مربوط به سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ است و دوره دوم به قبل از حضورش در القطر برمی‌گردد که حد فاصل ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ می‌شود. نبیل در مجموع این دو مقطع ۱۸۰ بازی برای تیم آ اک سولنا بازی کرده که ۶۶ گل زده و ۲۹ پاس گل داده است.

از نظر گلزنی دوران حضور او در تیم بروماپویکارنا تیم ناشناخته سوئدی که شروع دوران حرفه‌ای‌اش بوده هم جالب است. نبیل در این تیم طی۵۹ بازی ۱۸ گل زده و ۷ پاس گل داده است که نمی‌تواند چندان مورد توجه باشد. نبیل در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ هم برای گراس هاپرز سوییس بازی کرد که برای این تیم در ۳۴ بازی ۴ گل زد و ۷ پاس گل داد.

در بقیه تیم‌هایی که این مهاجم حضور داشته نه آمار تعداد بازی‌هایش جالب است نه گلزنی‌اش. مهم‌تر اینکه او در آخرین تیمش که القطر یا همان قطر اسپورت کلاب بوده اصلاً گل نزده و پاس گل هم نداده است چرا که ظاهراً بیشتر وینگر بوده تا مهاجم نوک!

باهویی زمستان سال گذشته به تیمی پیوست که بشار رسن در خط میانی‌اش همه کاره بود اما دقت کنید به آمار بازی‌هایش در لیگ ستارگان قطر؛ ۸ بازی، ۲۵۱ دقیقه حضور در میدان، بدون گل زده و پاس گل با یک کارت زرد.

اما آمار بازی به بازی نبیل باهویی در قطر را نگاه کنید:

۲/۱۲/۱۴۰۱ در بازی با السیلیه که با نتیجه یک – یک تمام شد باهویی دقیقه ۷۴ وارد میدان شد.

۶/۱۲/۱۴۰۱ در بازی با السد که دو بر صفر پیروز شدند از شروع نیمه دوم به میدان رفت.

۱۱/۱۲/۱۴۰۱ در مصاف با الشمال که سه بر صفر پیروز شدند از شروع نیمه دوم وارد میدان شد.

۲۲/۱۲/۱۴۰۱ در دیدار با الاهلی که به باخت سه بر یک القطر انجامید فیکس بود اما در پایان نیمه بیرون رفت.

۲۷/۱۲/۱۴۰۱ در بازی با الدحیل ۳ بر یک شکست خوردند. در این بازی هم فیکس بود اما دقیقه ۴۰ از زمین بیرون رفت که به نظر می‌رسد علتش مصدومیت بوده است.

۲۶/۱/۱۴۰۲ بعد از حدود یک ماه مقابل السد از دقیقه ۷۳ وارد میدان شد. در این بازی هم تیمش دو بر صفر باخت.

۱۱/۲/۱۴۰۲ در بازی با الغرافه که تیمش با یک گل باخت از دقیقه ۷۷ وارد میدان شد و ۱۳ دقیقه بازی کرد.

۱۸/۲/۱۴۰۲ در بازی با‌ام صلال که به تساوی بدون گل انجامید از دقیقه ۶۰ وارد میدان شد و ۳۰ دقیقه بازی کرد.

نبیل بعد از بازگشت از مصدومیت در دو دیدار مقابل الاهلی و الریان هم اصلاً بازی نکرد اما چند نکته در این آمار وجود دارد. اول اینکه آخرین باری که او در یک مسابقه رسمی به میدان رفته نزدیک به ۵ ماه قبل است. دیدار پرسپولیس و الدحیل روز دوشنبه هفته آینده ۱۰ مهرماه برگزار خواهد شد و این ۵ ماه دور بودن از شرایط مسابقه نگران‌کننده و ترسناک است. باهویی در تمرین اول با پرسپولیس فقط ۱۵ دقیقه دور زمین دوید و در ظاهر شرایط بدنی بدی نداشت. حداقل اینکه از نظر ظاهری اضافه وزن نداشت و می‌شود از این لحاظ امیدوار بود که زودتر به شرایط مسابقه خواهد رسید اما حضور او در دیدار با الدحیل کمی ریسکی خواهد بود. با این حال شاید گل‌محمدی چاره‌ای جز بازی دادن به او نداشته باشد.

با توجه به مصدومیت وحید امیری و ناکارآمدی شهاب زاهدی، پرسپولیس در خط حمله نیاز به تغییراتی خواهد داشت و شاید یحیی مجبور شود که به این مهاجم بازی بدهد. برخی از پرسپولیسی‌ها می‌گویند چون او در لیگ ستارگان قطر بازی کرده و الدحیل را می‌شناسد به درد این بازی می‌خورد اما باید دید تا آن روز شرایط فنی‌اش چگونه خواهد بود و اصلاً آنقدر کیفیت دارد که در آن مسابقه مهم و حساس فیکس باشد. باهویی از اولین و آخرین تقابلش با الدحیل خاطره خوشی ندارد. در هشت مسابقه‌ای که او برای القطر به میدان رفت، بازی با الدحیل تنها مسابقه‌ای بود که او در ترکیب اصلی قرار می‌گرفت اما مصدوم شد و دقیقه ۴۰ از زمین بیرون رفت تا یک ماه دور از میدان باشد. در واقع به نظر می‌رسید او به محض پیدا کردن جایگاهش در ترکیب القطر مصدوم شده وهمین باعث شد در بازگشت دوباره نیمکت‌نشین باشد. نکته اینکه باهویی در فوتبال آسیا سابقه حضور در لیگ عربستان و الاهلی جده را هم دارد. او در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ طی ۱۳ بازی برای این تیم ۴۸۹ دقیقه به میدان رفت اما گلی نزد و تنها دو پاس گل داد.

حالا مهاجمی که در دو تیم آسیایی‌اش ۲۱ بازی انجام داده گلی نزده تنها امید هواداران پرسپولیس برای گلزنی مقابل الدحیل و بازی‌های بعد از آن است اما نبیل بیشتر یک وینگر بوده و پرسپولیس بهتر از آنها را روی نیمکت دارد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.