تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1402 - 7:17
کد خبر : 149077

مرتضی فنونی‌زاده:رفیعی باید خودش را نشان دهد

مرتضی فنونی‌زاده:رفیعی باید خودش را نشان دهد

آرمان شرق-گروه ورزش:الان رفیعی باید خودش را نشان دهد آن هم در یک بازی سخت در اصفهان. از کجا می‌دانیم شاید رفیعی بتواند قابلیت‌های خودش را نشان دهد و شاید طوری بازی کند مثل دهه شصت که قلیچ و سلطانی یک بازی درمیان بازی می‌کردند او با بیرانوند هم همینطور شود! این بازی را به سلامت بگذارند در آینده بیشتر می‌شود از او
استفاده کرد.

مرتضی فنونی‌زاده:رفیعی باید خودش را نشان دهد

پرسپولیس با برتری مقابل تراکتور فاصله‌اش را با صدر جدول کمتر کرد. شاگردان اوسمار که نیم فصل دوم را با شکست مقابل آلومینیوم شروع کرده بودند در مقابل تراکتور با دو گل برتری از ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی خارج شدند و حالا در ادامه فصل با روحیه بهتری به مصاف رقبا خواهند رفت. گلزنی عیسی آل کثیر بازیکنی که ابتدای فصل به سپاهان رفته بود و در نیم فصل مجدد پرسپولیسی شد نقطه عطف این بازی برای سرخپوشان پایتخت بود و مهدی ترابی با درخشش در این مسابقه نشان داد به دوراج اوج بازگشته است. البته پرسپولیسی‌ها پس از اینکه دوگل به تراکتور زدند خوش شانس بودند که حملات تیم تبریزی به بار ننشست و اگر تیم‌رقیب در زدن ضربات آخر دقت بیشتری داشتند چه بسا ممکن بود در پایان نتیجه دیگری رقم بخورد. با مرتضی فنونی‌زاده یکی از پیشکسوتانی که از منتقدان گل محمدی سرمربی سابق پرسپولیس بود در خصوص بازی و شرایط این تیم گپ و گفتی ترتیب دادیم که در زیر چکیده‌ای از آن را می‌خوانید.

بازی پرسپولیس مقابل تراکتور چطور بود؟

نیمه اول بازی چندان جالبی را از هردو تیم شاهد نبودیم! اما به لحاظ مالکیت، بیشتر توپ در اختیار پرسپولیس بود، غیبت تماشاگران هم باعث شد دست پرسپولیس خالی شود. در نیمه دوم پرسپولیس توفانی شروع کرد که منجر به گل شد. این برد خیلی برای پرسپولیس اهمیت داشت اگرچه بازی خوبی را ارایه نداد اما تراکتور فوق‌العاده کار کرد به خصوص بعد از اینکه دو تا گل خوردند.

پرسپولیس سزاوار این برد بود؟

استقلال هم بازی‌هایش را می‌برد اما تیم‌های حریف بهتر هستند. تراکتور بعد از اینکه دوتا گل خورد چیزی برای از دست دادن نداشت و آمد حمله کرد. دفاع و دروازه‌بان پرسپولیس خوب کار کردند وگرنه نتیجه بازی می‌توانست آبستن حوادث دیگری شود. پرسپولیس سه امتیاز را گرفت اما بازی زیبایی را به نمایش نگذاشت.

به اوسمار می‌شود به عنوان سرمربی اعتماد کرد؟

هنوز آن قابلیت‌های خودش را نشان نداده . اوسمار کاری نمی‌تواند انجام دهد. او زمان گل محمدی هم تیم را تمرین می‌داد الان با باز شدن پنجره نقل و انتقالات می‌توانیم از بچه‌های تازه وارد استفاده کنیم و می‌شود امیدوار بود به روزهای آینده‌. بعد از چهار، پنج بازی می‌شود فهمید او می‌تواند یا نه‌. الان تیم بدون برنامه بازی می‌کند و امید بستیم به ضربات ایستگاهی و کارهای ترکیبی نمی‌بینم.این برد به لحاظ روحی برای تیم خوب بود.

عیسی هم با گل برگشت! درباره حضور دوباره او در پرسپولیس چه نظری دارید؟

اگر از نیم فصل بود به شما قول می‌دهم تا الان حداقل هفت، هشت گل زده بود. عیسی به خاطر مسائل مالی رفت اما با وجود اسدی و مغانلو جایی برای او نبود و خودش هم متوجه شد و برگشت. یکی از خریدهای خوب پرسپولیس خود او است و بالاخره انتظار می‌رود حداقل یک بازی در میان گل بزند. در همان نیمه نشان داد که گلزن است و باید بیشتر از او استفاده کرد. اوسمار باید سیستم تیم را عوض کند.

با چه سیستمی ارنج کند بهتر است؟

این سیستم ۱-۳-۲-۴ نخ نما شده است! با توجه به اینکه سه دفاع مرکزی خوب دارند می‌توانند ۲-۵-۳ را امتحان کنند و با د‌و مهاجم بازی کنند. شهاب و عیسی کنارهم باشند. یک مقدار هوادارها از عیسی دلگیر هستند اما عیسی می‌تواند با گلزنی‌هایش این دلگیری‌ها را از بین ببرد.

نظر شما درباره بقیه خریدهای پرسپولیس چیست؟

سه، چهارتا خرید داشتند حالا عیسی که بازیکن پرسپولیس بوده و باید دید بقیه در چه شرایطی هستند. پرسپولیس بیشتر به تغییر سیستم نیاز دارد.

درباره غیبت بیرانوند دربازی بعدی چه نظری دارید؟

الان رفیعی باید خودش را نشان دهد آن هم در یک بازی سخت در اصفهان. از کجا می‌دانیم شاید رفیعی بتواند قابلیت‌های خودش را نشان دهد و شاید طوری بازی کند مثل دهه شصت که قلیچ و سلطانی یک بازی درمیان بازی می‌کردند او با بیرانوند هم همینطور شود! این بازی را به سلامت بگذارند در آینده بیشتر می‌شود از او
استفاده کرد.

در این دو بازی که پرسپولیس با اوسمار در لیگ انجام‌داده به لحاظ فنی بهتر از زمان یحیی کار کردند؟

شرایط آن زمان کمی بهتر بود. مالکیت توپ زمان یحیی بیشتر بود الان شاید یک بار موقعیت ایجاد کنیم آن هم به‌طور نصف و نیمه!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.