مدعی بودن در خون آنهاست
دنیای اقتصاد : از عجایب لیگ برتر فوتبال ایران همین بس که هفته ششم آن، یک هفته پس از هفته هفتم برگزار شده و هنوز هم بازی‌های آن به طور کامل انجام نشده چون به جز نبرد دیروز ذوب آهن با مس رفسنجان و پیکار تراکتور با شمس آذر قزوین، یک بازی هم از این هفته هشتم دی ماه برگزار می‌شود؛ جایی که گل گهر سیرجان میزبان سپاهان است. از هم گسیختگی برنامه باعث شده تا جدول لیگ برتر در همین هفته‌های ابتدایی دچار تشت آمار شود و تیم‌هایی وجود دارند که یک یا دو بازی کمتر از بقیه انجام داده‌اند. به این مورد کاستن امتیاز از سپاهان و پرسپولیس را هم باید اضافه کرد اما با این حال مشخص شده که مدعیان امسال همان تیم‌های همیشگی هستند.

اوضاع نکو

پس از دعواهای ابتدای فصل و مشکلات عجیب و غریب باشگاه در راه جذب بازیکن، اتفاق قابل پیش بینی این بود که جواد نکونام در استقلال نتیجه نمی‌گیرد. یعنی یا او از این تیم جدا می‌شود و یا یک فصل دیگر زمان می‌خرد. روی کاغذ آبی‌ها از لحاظ مهره پایین‌تر از سپاهان و پرسپولیس قرار دارند و شاید بتوان آنها را همتراز تراکتور دانست. اما پس از انجام ۷ مسابقه تنها شکست تیم مربوط می‌شود به بازی در خانه سپاهان آنهم در شبی که آنها خیلی هم مستحق از دست دادن امتیاز نبودند. به نظر می‌رسد تفکرات نکونام خیلی زودتر از آنچه که تصور می‌شد در استقلال شکل گرفته و روحیه جنگندگی به خوبی به بازیکنان منتقل شده است؛ تصدیق این ادعا را می‌توان در نتیجه بازی با هوادار جست و جو کرد. در شبی که آبی‌ها برای اولین بار در این فصل در جریان بازی دروازه‌شان باز شد، با دو گل از تیم محمود فکری عقب افتادند اما توانستند در نیمه دوم نتیجه را جبران کنند و پس از حدود ۲۰ سال در لیگ برتر، یک شکست دو گله را با برتری سه بر دو عوض کنند. این روزها دیگر کسی از اختلاف نکونام و خطیر چیزی نمی‌گوید و رسانه‌های طرفدار طرفین هم فعلا دست از سنگ پراکنی برداشته‌اند.

   درخواست نطلبیده

سریال قهر و آشتی‌های یحیی گل محمدی در بازی پیکان و با برتری قاطعانه برابر این تیم به پایان رسید ولی نکته مهم برتری پرسپولیس در قزوین نه استقبال فوق العاده تماشاگران این شهر از کاروان آنها بود و نه نشستن یحیی روی نیمکت بود. اینکه سرخپوشان با هت‌تریک شهاب زاهدی برنده از زمین خارج شدند، قطعا همه طرفداران را خوشحال کرده است. شهاب تنها مهاجم نوک کلاسیک در ترکیب فعلی پرسپولیس محسوب می‌شود و نمایش‌های پرانتقادش در هفته‌های قبل این نگرانی را به وجود آمد که در فصل طولانی تیم، چه کسی می‌خواهد بار گلزنی را به دوش بکشد. با این حال او در دو هفته اخیر موفق به گلزنی شده و از روحیه بسیار خوبی برخوردار است تا خیال گل محمدی از این بابت راحت باشد. اما دیگر دغدغه فکری سرمربی سرخ‌ها به خط دفاعی تیمش مربوط می‌شد؛ جایی که گئورگی گولسیانی یکی از عوامل اصلی قهرمانی فصل قبل به دلیل ترافیک خط دفاعی نیمکت نشین شده و تهدید به جدایی کرده بود. اما با پارگی رباط صلیبی مرتضی پورعلی گنجی، مدافع گرجستانی بار دیگر به ترکیب بازگشت و در صورت هماهنگی با زوجش در خط دفاع، به نظر پرسپولیس مشکلی در این ناحیه از زمین نخواهد داشت که هیچ، حواشی هم کم شده است