حقیقت آن است که در این سه هفته فوتبال خوب کم نداشتیم و خیلی از تیم‌ها نمایش‌های جذاب و تماشاگرپسندی ارائه داده‌اند. از این نظر، لیگ بیست‌ودوم درست در نقطه مقابل دو فصل اخیر قرار می‌گیرد که سطح کیفی پایین مسابقات، صدای عالم و آدم را در آورده بود. مخصوصا پارسال واقعا لیگ بدی داشتیم و خیلی‌ها نسبت به شرایط فوتبال باشگاهی در کشور هشدار می‌دادند. با این حال در آغاز فصل جدید شرایط تغییر کرده؛ آنچه نمی‌تواند بی‌ارتباط با ریخت‌وپاش مفصل باشگاه‌ها در نقل‌وانتقالات، بازگشت لژیونرها و البته حضور مربیان خارجی جدید در لیگ برتر باشد.

   یک هفته دیوانه‌وار

در مسابقاتی  که آخر هفته گذشته برگزار شد، کلی بازی خوب و تماشاگرپسند داشتیم. در ۸ بازی این هفته ۱۹ گل به ثمر رسید که میانگین ۳۷/ ۲ گل در هر بازی را نشان می‌دهد. آمار خیره‌کننده‌ای نیست، اما برای لیگ ما که فصل گذشته بعضا در ۸ مسابقه آمار ۷ گل زده را هم به جا گذاشته بود، واقعا دلگرم‌کننده به نظر می‌رسد. مساله فقط هم به تعداد گل‌ها مربوط نمی‌شود. این هفته حداقل پنج گل بسیار زیبا به ثبت رسید؛ میلاد زکی‌پور، بازیکن سپاهان یک کاشته تماشایی به گل‌گهر سیرجان زد، هادی محمدی با پیراهن تراکتور یک سوپرگل برابر فولاد به ثمر رساند، مسعود زائر کاظمینی هم با پیراهن ملوان یک گل تماشایی برابر نساجی به ثمر رساند و البته دو گل سه امتیازی سرخابی‌ها هم زیبا بود؛ کوین یامگا با یک ضربه زیرکانه و زیبا دروازه مس کرمان را باز کرد و میلاد سرلک هم نخستین گل فصل جدید پرسپولیس را برابر آلومینیوم با یک ضربه نرم و دقیق به ثمر رساند. غیر از این گل‌های تماشایی، خود مسابقات هم جذاب بودند. به‌طور مثال دو دیدار پایانی هفته بین گل‌گهر و سپاهان که به تساوی ۲-۲ انجامید و بازی فولاد و تراکتور که با برتری ۳‌بر‌۲ تیم خوزستانی به پایان رسید، به‌شدت جذاب و نفسگیر دنبال شدند. همه اینها نوید یک فصل خوب و باکیفیت را می‌دهد.

  تیم‌های قابل احترام

غیر از تیم‌های مدعی که به هر حال انتظارات از آنها بالاست و بعضا خوب هم ظاهر شده‌اند، برخی تیم‌های متوسط و کم‌هزینه نیز فوتبال بدی بازی نمی‌کنند. هر دو تیم شمالی نساجی و ملوان تا اینجا خوب ظاهر شده‌اند، ذوب‌آهن و آلومینیوم سرسخت بوده‌اند و تیمی مثل نفت مسجدسلیمان هم که پارسال کلا ۱۴ گل زده بود، طی سه هفته ابتدایی فصل جدید ۵ گل به ثمر رسانده و بعد از سپاهان بهترین خط حمله لیگ را دارد! گویا در فصلی هستیم که قرار نیست هیچ تیمی به هیچ تیمی «مفت» امتیاز بدهد.

  سرخابی‌ها عقب هستند

جالب اینجاست که فعلا در فصل جدید پرسپولیس و استقلال جزو تیم‌هایی نبوده‌اند که مردم از تماشای بازی آنها راضی باشند. استقلال البته یک نیمه نمایش خوب برابر ملوان داشت، اما این هفته مس کرمان را به سختی و با خوش‌شانسی برد. پرسپولیس هم در حالی برابر آلومینیوم اراک نخستین پیروزی فصلش را به دست آورد که واقعا نمایش خوبی نداشت و تنها یک ضربه داخل چارچوب به ثبت رساند. پرسپولیس در دو مسابقه قبلی هم خوب و چشم‌نواز بازی نکرده و این جالب نیست. سرخابی‌ها هزینه‌های بسیار زیادی کرده‌اند، بازیکنان سرشناس فراوانی دارند و انتظارات از آنها خیلی بالاتر از این حرف‌هاست./ دنیای اقتصاد