کاخ سفید: بر روی آزادسازی زندانیان آمریکایی در ایران کار می‌کنیم

کاخ سفید: بر روی آزادسازی زندانیان آمریکایی در ایران کار می‌کنیم

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید درباره آزادسازی زندانیان آمریکایی در ایران گفت: ما روی این پرونده‌ها، سخت کار می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری که مشروح آن در وبگاه کاخ سفید منتشر شده است، در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی زندانیان آمریکایی در کشورهای خارجی، از جمله ایران گفت: ما روی تمامی این پرونده‌ها، سخت کار می‌کنیم. می‌دانم که این جواب رضایتبخشی برای شما نیست اما امیدوارم درک کنید که چرا نمی‌توانیم علنی در این باره مذاکره کنیم و گفت‌وگوهایی را که در این زمینه داریم به طور علنی فاش کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تبادل پیام‌های دیپلماتیک با ایران به منظور احیای توافق هسته‌ای گفت: برجام در حال حاضر در دستور کار قرار ندارد. ما فعلا روی این موضوع متمرکز نیستیم.

کربی ادامه داد: در حال حاضر چیزی درباره امر مسلم این که ما می‌خواهیم اطمینان پیدا کنیم ایران به توانمندی تسلیحات هسته‌ای دست نیابد، تغییر پیدا نکرده است. رییس جمهور(جو بایدن) هنوز بر این باور است که یک راهکار دیپلماتیک برای این موضوع ارجحیت دارد.

کربی در ادامه بدون اشاره به این که آمریکا خود به طور یکجانبه از برجام در زمان دولت دونالد ترامپ خارج شد ادعا کرد: ایرانی‌ها با حسن نیت مذاکره نمی‌کردند. هیچ تمایلی به حرکت در این جهت نشان نداده‌اند. با توجه به تمامی دیگر کشمکش‌های داخلی در ایران و حمایت ایران از روسیه در [جنگ] اوکراین، ما موضوع برجام را در اولویت قرار نداده‌ایم.