تاریخ انتشار : یکشنبه 5 شهریور 1402 - 6:57
کد خبر : 137618

شکست تحقیر‌آمیز والیبال ایران مقابل ژاپن

شکست تحقیر‌آمیز والیبال ایران مقابل ژاپن

آرمان شرق-گروه ورزش:باخت به ژاپن در ارومیه در ادامه باخت‌های والیبال ایران در رقابت‌های بین‌المللی دیگر بود. باخت‌هایی که نشان می‌دهد یک جای کار حسابی می‌لنگد. باخت‌هایی که نشان داد ضعف‌هایی وجود دارند و این ضعف‌ها را نمی‌توان پشت نتایج چند سال پیش تیم ملی، مصاحبه‌های عجیب و غریب، وعده‌های بی‌پشتوانه و عنوان نایب قهرمانی آسیا پنهان کرد.

شکست تحقیر‌آمیز والیبال ایران مقابل ژاپن

 

تیم ملی والیبال ایران غروب روز گذشته در فینال مسابقات قهرمانی آسیا در سالن غدیر ارومیه به مصاف ژاپن رفت و در یک نمایش غیر قابل باور با نتیجه سه بر صفر و به سادگی شکست خورد.

فینال مسابقات والیبال قهرمانی آسیا روز گذشته از ساعت ۱۸ در شرایطی آغاز شد که علاقه‌مندان به والیبال سالن غدیر ارومیه را به غوغاکده‌ای تبدیل کرده بودند. تیم ملی ایران بعد از پیروزی برابر چین خودش را به فینال رسانده بود و ژاپن با شکست قطر در رقابت پایانی حضور داشت.
قبل از فینال به نظر می‌رسید دو تیم یک رقابت تنگاتنگ و نفسگیر را به نمایش بگذارند و حتی خیلی‌ها خودشان را برای تماشای ۵ ست آماده کرده بود. اما در اواسط ست نخست بود که مشخص شد اوضاع برای شاگردان بهروز عطایی اصلا خوب پیش نمی‌رود. در امتیازهای میانی این ست ژاپن کم‌کم فاصله خود را با ایران زیاد کرد و با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به پیروزی دست پیدا کرد.
از آنجایی که تیم ژاپن تیم قدرتمندی به حساب می‌آید و ایران در این مسابقات یک‌بار سابقه از دست دادن ست نخست را داشت اکثر والیبال‌دوستان تصور کردند که شاگردان عطایی با توجه به حمایت پرشور هواداران می‌توانند به بازی برگردند. خیالی که خیلی زود خام بودنش مشخص شد.
در ست دوم اوضاع از ست اول هم بدتر شد و تغییرات بهروز عطایی نتوانست تغییری در ریتم منظم ژاپنی‌ها ایجاد کند. تیم ایران بسیار به هم ریخته و بی‌برنامه بازی می‌کرد و در سمت مقابل رقیب واقعا سرحال بود. نتیجه چنین تقابلی باخت با اختلاف ۷ امتیاز در این ست برای ایران بود. ژاپن در این ست ۲۵ بر ۱۸ برنده شد.
حتی بدبین‌ترین هوادار تیم ملی والیبال هم تصور نمی‌کرد شرایط برای ایران مقابل ژاپن به این شکل پیش برود و در حالی که مشخص بود سروقامتان کشورمان شانسی برای موفقیت ندارند همه ته دل‌شان آرزو می‌کردند ورق برگردد و بچه‌ها با گرفتن یک ست به بازی برگردند.
این اتفاق رخ نداد و ژاپن در همان اواسط ست برنده بازی را مشخص کرد. زمانی که تابلوی امتیازات عدد ۲۰ بر ۱۳ را به نفع ژاپن نشان داد هواداران دیگر دست از تشویق کشیدند و تنها به نظاره بازی مشغول شدند و حتی در مقاطعی به تشویق حریف پرداختند!
ژاپن که در امتیازات پایانی آنچنان به خودش فشار نمی‌آورد، توانست این ست را هم با حساب ۲۵ بر ۱۸ به نفع خود به پایان برساند و مقتدرانه عنوان قهرمانی آسیا را مقابل چشمان هزاران هوادار والیبال ایرانی کسب کند.
باخت ایران مقابل ژاپن در رقابت‌های قبلی نظیر المپیک و لیگ جهانی و مسابقات قهرمانی جهان رقم خورده بود سخت به نظر می‌رسید اما نه آنقدر که باخت روز گذشته در ارومیه. اول به خاطر ناامیدی این همه هوادار که در طول مسابقات همه جوره تیم را حمایت کردند و دوم به خاطر اینکه تیم ایران اصلا رقابتی نشان نداد. ژاپن در بازی نیمه‌نهایی یک ست به قطر داد، اما شاگردان عطایی حتی نتوانستند در یک ست به صورت پایاپای با رقیب بالا بروند چه برسد به پیروزی در یک ست. به همین دلیل می‌توان گفت باخت ایران مقابل ژاپن یک شکست تحقیرآمیز بود. شکستی که باید خیلی سریع فدراسیون والیبال را به واکنش وادارد وگرنه در ادامه اوضاع ممکن است از این هم بدتر شود و کسب سهمیه المپیک به خطر بیفتد.
باخت به ژاپن در ارومیه در ادامه باخت‌های والیبال ایران در رقابت‌های بین‌المللی دیگر بود. باخت‌هایی که نشان می‌دهد یک جای کار حسابی می‌لنگد. باخت‌هایی که نشان داد ضعف‌هایی وجود دارند و این ضعف‌ها را نمی‌توان پشت نتایج چند سال پیش تیم ملی، مصاحبه‌های عجیب و غریب، وعده‌های بی‌پشتوانه و عنوان نایب قهرمانی آسیا پنهان کرد./اعتماپ

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.