تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1402 - 7:22
کد خبر : 140690

برای یاد گرفتن فروش منافع ملی به اتاق ۲۱۵ کلاس جواد ظریف مراجعه کنید!

برای یاد گرفتن فروش منافع ملی به اتاق ۲۱۵ کلاس جواد ظریف مراجعه کنید!

آرمان شرق-گروه بین الملل:کل توافق موقت ژنو‌ سه صفحه بود. آمریکایی ها برای قبولاندن روایت خود یک صفحه گزاره برگ از آن سه صفحه را بلافاصله در اختیار رسانه ها قرار دادند. مطبوعات ایران تحلیل‌های خود از توافق ژنو را بر محور گزاره برگ یک صفحه ای امریکا قرار دادندواشنگتن پست یک هفته بعد در گزارشی گزاره برگ آمریکا از توافق ژنو را مورد انتقاد قرار داده و نوشت حذفیات این گزاره برگ بیش از واقعیت استبرجام ثابت کرد که روایت آمریکایی ها در آن گزاره برگ غلط است اما هنوز در خبرگزاری فارس و غیره به آن گزاره برگ استناد می شود در تابلو اعلانات دانشکده حقوق می نویسند برای یاد گرفتن روش وادادگی و‌ فروش منافع ملی به اتاق ۲۱۵ کلاس جواد ظریف مراجعه کنید.

برای یاد گرفتن فروش منافع ملی به اتاق ۲۱۵ کلاس جواد ظریف مراجعه کنید!

اگر می‌خواهیم از آرمان‌هایمان در جهت منافع ملی دفاع کنیم، باید پشت میز باشیم، نه روی میز

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف صبح امروز در جلسه رونمایی از کتاب «سازمان های بین‌المللی، اصول و چالش ها» در خانه اندیشمندان علوم انسانی گفت: من نمی‌توانستم باور کنم‌ که یک مقام رسمی اسرائیل انگونه صحبت کند و رسما انجام جنایت جنگی را تایید کند و از تنبیه جمعی شامل گرسنگی دادن و قطع برق و آب حرف بزند.

وزیر اسبق امورخارجه کشورمان ادامه داد: چندی قبل فیلمی منتشر شد که عملیات اسرائیلی‌ها در غزه را نشان می‌داد و شهرک نشینان در حال تماشای کشتار مردم غزه بودند.واقعا نیاز است یکبار دیگر مفاهیم را بررسی کنیم و ببینیم چه بر سر بشریت و انسانیت آمده که از کشته شدن انسان‌ها احساس خوشحالی کند. از هیچ مرگی نباید خوشحال شد.

وی ادامه داد: جهان امروز در یک تحول بی‌سابقه‌ای است که باعث می‌شود با دنیایی که از توازن قوا به سوی جهان دو قطبی حرکت کرد قابل مقایسه نباشد.دیگر دولت تنها کنشگر در هیچ حوزه روابط بین‌الملل نیست. کنشگرانی وارد بحث شده‌اند که حتی در حوزه امنیتی هم با دولت‌ها رقابت دارند. امروز بازیگران غیردولتی از جمله شرکت‌های خصوصی امنیتی می‌توانند سلاح‌های کشتار جمعی بسازند.

ظریف افزود: اینکه رئیس جمهور آمریکا با روسای شرکت های هوش مصنوعی جلسه می‌گذارد و این جلسه محرمانه اعلام می‌شود باید توجه کرد.دولت‌ها دیگر به تنهایی نمی‌توانند چالش‌ها را حل کنند.دیپلماسی چندجانبه ابزار مشروعیت جمعی است. شما نمی‌توانید قدرت را تغییر بدهید. درست است که ما از حاکمیت برابر سخن می‌گوییم اما واقعا تساوی حاکمیت به معنای تساوی قدرت که نیست.

وی بیان کرد: کوبا و ایالات متحده که هم قدرت نیستند. هرچند هر دو یک رای دارند.اتفاقی که در سازمان‌های بین‌المللی رخ می‌دهد مشروعیت دادن به کنش ‌ها و محدود کردن کنش‌های فردی است.رژیم صهیونیستی از ابتدای تشکیلش با امنیتی سازی حیات پیدا کرد. ابتدا بحث هولوکاست را مطرح کرده، به مقدار زیادی باج گرفته و بعد به کار خود ادامه داده است.هیچ بازی امنیتی بدون سابقه به نتیجه نمی‌رسد. هولوکاست یک واقعیت است اما آن جنایت مجوز جنایت نسل‌کشی فلسطینی‌ها نیست.

وزیر امورخارجه اسبق کشورمان عنوان کرد: از نظر حقوق بین‌الملل نمی‌توان به توجیه جنایت علیه شهروندان، علیه شهروندان یک طرف دیگر جنایت کرد.این بازی امنیتی با هولوکاست شروع شد اما امروز با استفاده از تصویرسازی تروریسم ادامه دارد. به گونه‌ای که در واکنش به اقدام یک فلسطینی یک شهر ویران می‌شود.از بعد از جنگ کویت اسرائیل از ایران به عنوان یک تهدید برسازی کرد. اسرائیل برای حیاتش نیاز به برسازی دشمن داخلی و دشمن خارجی دارد.

ظریف تاکید کرد: اسراییل می‌خواهد ایران را تهدید معرفی کند. بسیار خوشحالم که رهبری در سخنرانی روز سه‌شنبه برنامه اسراییل را منتفی کرد. این یک ضرورت برای امنیت ملی ایران بود.در دیپلماسی دوجانبه مثلا مذاکره با عراق شما اگر در مذاکرات شرکت نکنید عراق نمی‌تواند به تنهایی برای شط العرب تصمیم بگیرد.اما در دیپلماسی چندجانبه اگر در مذاکرات مربوط به دریای کاسپین شرکت نکنید، به ضرر شما تصمیم خواهند گرفت.

وی گفت: شما FATF را نمی‌پذیرید، پالرمو و CFT را نمیپذیرید اما مقررات سختگیرانه تری را مجبور می‌شوید اعمال کنید. یعنی با پولشویی مبارزه می‌کنید و گزارش کامل آن را ارائه می‌دهید اما در تصمیم‌گیری‌ها نقشی ندارید.نه شما می‌توانید با عدم حضور مانع اعمال مقررات بین‌المللی شوید و نه می‌توانید با حضور خود همه چیز را تعیین کنید.

ظریف با بیان این‌کنه کنش دیپلماسی چندجانبه برقراری توازن میان مشروعیت و محدودیت است، اظهار داشت:این واقعیت روابط بین‌الملل است. مشروعیت با گروه تولید می‌شود نه با یکجانبه‌گرایی.ممکن است بگوییم مشروعیت اصلا اهمیت ندارد. اگر مهم نیست چرا اینقدر برای مشروعیت فشار متحمل می‌شویم؟مگر ما چند سال روی مشاع بودن کاسپین تاکید نکردیم؟ آیا کاسپین مشاع شد؟ حالا فکر کنید باز هم تاکید کنیم. چه خواهد شد؟اگر کنوانسیون جامع خزر را امضا نکرده بودیم، همان بلایی که در بستر بر سر ما آوردند در ساحل هم بر سر ما می‌آوردند.در معادلات بین‌المللی یا شما دور میز می‌نشینید یا روی میز قرار می‌گیرید. حالت سومی وجود ندارد.نمی‌شود جلوی این روند را گرفت. این یک واقعیت است.اگر می‌خواهیم تاثیر گذار باشیم و می‌خواهیم از آرمان‌هایمان که در جهت منافع ملی ما هستند دفاع کنیم، باید پشت میز باشیم، نه روی میز.این نیاز به شجاعت دارد. پشت میز قرار گرفتن شجاعت می‌خواهد. برای گوشت قربانی شدن شجاعتی لازم ندارید. باید از کشورتان دفاع کنید. اجازه ندهید روندها بدون شما شکل گیرد.

وی یادآور شد:کل توافق موقت ژنو‌ سه صفحه بود. آمریکایی ها برای قبولاندن روایت خود یک صفحه گزاره برگ از آن سه صفحه را بلافاصله در اختیار رسانه ها قرار دادند. مطبوعات ایران تحلیل‌های خود از توافق ژنو را بر محور گزاره برگ یک صفحه ای امریکا قرار دادندواشنگتن پست یک هفته بعد در گزارشی گزاره برگ آمریکا از توافق ژنو را مورد انتقاد قرار داده و نوشت حذفیات این گزاره برگ بیش از واقعیت استبرجام ثابت کرد که روایت آمریکایی ها در آن گزاره برگ غلط است اما هنوز در خبرگزاری فارس و غیره به آن گزاره برگ استناد می شود در تابلو اعلانات دانشکده حقوق می نویسند برای یاد گرفتن روش وادادگی و‌ فروش منافع ملی به اتاق ۲۱۵ کلاس جواد ظریف مراجعه کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.