تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 مهر 1402 - 8:12
کد خبر : 141081

شب کابوس‌وار کارلوس ؛ شغل مورد علاقه: نـاکامی /این چه آنالیزی بود؟

شب کابوس‌وار کارلوس ؛ شغل مورد علاقه: نـاکامی /این چه آنالیزی بود؟

آرمان شرق-گروه ورزش:معروف است که مربیان بهترین عملکردشان را برابر تیم‌های سابق خود ارائه می‌دهند، چون با زیر و بم آنها آشنا هستند. با این حال کی‌روش از تیمی ۴ گل خورد که سال‌ها با اغلب بازیکنانش کار کرده بود. این ترکیب اولیه تیم ملی است که فقط محمد محبی در آن با کارلوس کار نکرده: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، محمد محبی، سامان قدوس، مهدی طارمی و سردار آزمون به نظر شما عجیب نیست؟

شب کابوس‌وار کارلوس ؛ شغل مورد علاقه: نـاکامی /این چه آنالیزی بود؟

شغل مورد علاقه: نـاکامی
دنیای اقتصاد : در طول تقریبا یک دهه اخیر و به جز یک برهه کوتاه، عادت داشتیم هر وقت که کارلوس کی‌روش روی نیمکت می‌نشیند، برای برد دعا کنیم، چرا که برنده شدن او به معنای موفقیت ما بود. هروقت هم که او ناکام می‌شد، ما سرافکنده می‌شدیم و آن‌قدر حضور او برایمان آشنا بود که پس از رفتنش بازهم بودند کسانی که حرص‌وجوش نتایجش در یک جای دیگر را می‌خوردند.

سه‌شنبه شب اما آزمونی بود برای کسانی که ذوب در سرمربی پرتغالی بودند و در تمام این سال‌ها حتی از ناکامی‌هایش هم دستاورد می‌ساختند. این‌بار اما زمین سفتی که کارلوس خودش آبیاری کرده بود، باعث شد تا هنگام سقوط تمام استخوان‌هایش بشکند. هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد ایران امیر قلعه‌نویی، با ۴ گل قطر کارلوس کی‌روش را شکست دهد و حالا که این اتفاق افتاده جدا از اینکه باید بابت این پیروزی بزرگ ملی‌پوشان خوشحال بود، یک بار دیگر ناکامی موسیوی پرتغالی عیان شد.

پس از اتفاقات تلخ جام جهانی ۲۰۲۲ و نتایجی که به هیچ عنوان قابل دفاع نبود، کی‌روش احتمالا برای همیشه از فوتبال ایران رخت بر بست، اما درست در نزدیکی‌مان سکنی گزید. از زمانی که او هدایت تیم ملی قطر را برعهده گرفته، دو برد برابر کویت و جامائیکا و یک پیروزی برابر تیم دوم مکزیک به دست آورده و ۷ مسابقه را با شکست پشت سر گذاشته است. تیم او در حالی از پاناما ۴ گل خورده و مغلوب هائیتی شده که تقریبا دو ماه دیگر باید به عنوان مدافع عنوان قهرمانی پای به جام ملت‌های آسیا بگذارد و از آن قهرمانی مقتدرانه که تنها با یک گل خورده آن هم در فینال به دست آمد، دفاع کند.

البته که این برد فرصت خوبی برای مدافعان سرمربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی هم بود، چرا که در تمام این سال‌ها سقف آرزوهای ما حضور شخصی مثل کی‌روش بود. وقتی ما با قلعه‌نویی‌(صرف‌نظر از تمام کاستی‌ها) می‌توانیم ۴ گل به کی‌روش بزنیم، یعنی اینکه اگر قرار است یک مربی متوسط خارجی با کارنامه‌ای نه چندان روشن به فوتبال ما بیاید، اعتماد به نیروی وطنی هم مقرون‌به‌صرفه‌تر است و هم بهتر. هرچند نتایج جام ملت‌ها عیار ژنرال در دومین دوره حضورش روی نیمکت تیم ملی را بهتر عیان می‌کند. فعلا از برد ۴ گله خوشحالیم و امیدوار به اینکه این توفان پیروزی‌های پیاپی در بازی‌های دوستانه با رقبای آسیایی، به پایان طلسم نزدیک به ۵۰ ساله قهرمانی در آسیا منتج شود.

این چه آنالیزی بود؟

بعد از شکست ۴برصفر تیم ملی قطر برابر ایران، انتقادها از کارلوس کی‌روش به بالاترین حد ممکن رسیده است. به هر حال او نتایج خوبی به دست نیاورده و ۸ بازی از ۱۰ مسابقه اخیرش را نبرده است. در این میان شکست‌های ناباورانه‌ای هم از جمله برابر هاییتی و باخت ۴ گله به پاناما به چشم می‌خورد. با این حال شکست سنگین اخیر برابر ایران یک معنای متفاوت هم دارد؛ اینکه کارلوس حتی نتوانسته تیمی را که نزدیک به یک دهه با آن کار کرده به‌طور کامل بشناسد!

معروف است که مربیان بهترین عملکردشان را برابر تیم‌های سابق خود ارائه می‌دهند، چون با زیر و بم آنها آشنا هستند. با این حال کی‌روش از تیمی ۴ گل خورد که سال‌ها با اغلب بازیکنانش کار کرده بود. این ترکیب اولیه تیم ملی است که فقط محمد محبی در آن با کارلوس کار نکرده: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، محمد محبی، سامان قدوس، مهدی طارمی و سردار آزمون به نظر شما عجیب نیست؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.