تاریخ انتشار : جمعه 30 تیر 1402 - 16:02
کد خبر : 135322

شبکه اجتماعی رترو ؛ جایگزین اینستاگرام؟

شبکه اجتماعی رترو ؛ جایگزین اینستاگرام؟

آرمان شرق-گروه جامعه:رترو یک اپلیکیشن نوظهور متمرکز بر عکس است. احتمالا این شبکه برای بسیاری از افراد یادآور بیریل باشد. در رترو نیز برخی محدودیت‌ها جهت ایجاد تمایز برای کاربران اعمال می‌شود. به‌طور مثال حساب اشخاص در این شبکه به‌صورت پیش‌فرض خصوصی است. تنها در صورت درخواست و قبول کردن آن دسترسی به محتوای افراد مقدور می‌شود.

شبکه اجتماعی رترو ؛ جایگزین اینستاگرام؟

رترو علیه اینستاگرام 1
بنیانگذاران اپلیکیشن رترو که به تازگی وارد بازار شبکه‌های اجتماعی شده است، قصد دارند از رترو جایگزینی برای اینستاگرام بسازند. آنها براساس نیاز کاربران به شبکه‌ای بدون تبلیغات زیاد و صرفا براساس تصاویر خانودگی و دوستانه، این شبکه اجتماعی را راه‌اندازی کرده‌اند.
به گزارش تجارت‌نیوز، رترو؛ این نامی که از آن به‌عنوان جایگزین اینستاگرام یاد می‌شود، یک شبکه‌ اجتماعی است که کاربران ناراضی از اینستاگرام را در سبد اهداف خود قرار داده است. بسیاری از کاربران معقدند اینستاگرام به دلیل مقاصد تجاری از هدف اصلی خود فاصله زیادی گرفته است. دی‌ان‌ای بنیانگذاران رترو به کمپانی متا می‌رسد و با تجارب آنجا چنین کسب وکاری را راه‌اندازی کرده‌اند.
اما چرا کاربران اینستاگرام ناراضی هستند؟ این شبکه اجتماعی در ابتدا با هدف به اشتراک‌گذاری عکس‌ها و لحظات با دوستان عرضه شد. در حال حاضر بسیاری از کاربران اینستاگرام تنها با اهداف مالی داخل این شبکه فعالیت می‌کنند. همچنین تبلیغات آزاردهنده در  تمامی نقاط این شبکه به چشم می‌خورند. به همین علت شبکه اجتماعی رترو قصد دارد در قالب نسخه‌های قدیمی اینستاگرام فعالیت خود را آغاز کند.
ظهور رترو از دل اینستاگرام
برخی از افراد حاضر در تیم بنیانگذاران اینستاگرام بهار سال گذشته متا را ترک کردند. آنان معتقدند کاربران از دنبال‌کردن بازاریابان به تنگ آمده‌اند و تمایل دارند دوستان و خانواده خود را دنبال کنند. نتیجه این اندیشه خلق شبکه‌ای تازه موسوم به (رترو) شد.
اسکرین شات رترو 3
رترو چیست؟
رترو یک اپلیکیشن نوظهور متمرکز بر عکس است. احتمالا این شبکه برای بسیاری از افراد یادآور بیریل باشد. در رترو نیز برخی محدودیت‌ها جهت ایجاد تمایز برای کاربران اعمال می‌شود. به‌طور مثال حساب اشخاص در این شبکه به‌صورت پیش‌فرض خصوصی است. تنها در صورت درخواست و قبول کردن آن دسترسی به محتوای افراد مقدور می‌شود.
اسکرین شات رترو 1
رترو چگونه کار می‌کند؟
در این شبکه به‌اشتراک‌گذاری تصویر از سوابق دوربین، پیش‌نیاز دسترسی به عکس‌های افراد است. پس از منتشرکردن عکس‌ها براساس هفته‌ها مرتب‌سازی می‌شوند. همه عکس‌های قدیمی‌تر از ۴ هفته برای مشاهده نیازمند کلید خصوصی هستند. تا این لحظه در این شبکه خبری از فیلترها نیست. البته کلیپ‌های ویدیویی با محدودیت ۶۰ ثانیه‌ای روبه‌رو هستند.
موسسان رترو چه کسانی هستند؟
شبکه Retro توسط شرکت (Lone Palm Labs) بنیانگذاری شد. تیم پشت این شرکت همانطور که ذکر شد از کارکنان سابق متا تشکیل شده‌اند: نیتن شارپ، بنیانگذار و مدیر اجرایی لون پالم لبز مدیریت بخش‌هایی مانند استوری اینستاگرام، دوستیابی فیسبوک و گروه‌های فیسبوک را در کارنامه خود دارد.
رایان اولسون، یکی دیگر از بنیانگذاران و مدیر ارشد فناوری رترو، نزدیک به هفت سال مدیریت مهندسی اینستاگرام را بر عهده داشت.
نیتن شارپ معتقد است که تغییر ۱۰ ساله اینستاگرام از یک اپلیکیشن با محوریت به‌اشتراک‌گذاری عکس با دوستان به یک فید مملو از اینفلوئنسرها، موجب نیاز کاربران به رترو شده است.
نام کاربری خود را ثبت کنید
رترو در حال حاضر تنها برای کاربران آیفون در دسترس است. اما بدون داشتن دسترسی به IOS نیز کاربران می‌توانند از طریق سایت این برنامه نام کاربری خود را رزرو کنند. طبق تحقیقات انجام شده اگر افراد عجله کنند، ممکن است حتی نام‌های دو حرفی نصیب‌شان شود.
اسکرین شات رترو 2
جمع‌بندی
به دلیل تغییر کلی فضای مجازی با گذش زمان و حرکت این شبکات به سمت تجاری شدن، بعید است که رترو جای اینستاگرام را بگیرد. اما کاربران زیادی پس از فراگیری این شبکه قادر خواهند بود تا متحوای واقعی خود را با آشنایان به اشتراک بگذارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.