تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آبان 1402 - 1:24
کد خبر : 142465

شانس صعود پرسپولیس و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا

شانس صعود پرسپولیس و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا

آرمان شرق-گروه ورزش: پرسپولیس هم به احتمال بسیار زیاد در رده دوم گروه قرار خواهد گرفت و تنها با اتفاقات عجیب‌وغریب این تیم خواهد توانست به‌عنوان تیم اول صعود کند یا رتبه دوم خود را از دست دهد و این تیم باید چشم‌انتظار نتایج سایر گروه‌ها باشد تا سرنوشت صعودش مشخص شود. نکته امیدبخش برای پرسپولیس آن است که این تیم برخلاف سپاهان، با النصر و الدحیلی بازی دارد که شاید انگیزه همیشگی را نداشته باشند.

شانس صعود پرسپولیس و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا

بررسی شانس صعود پرسپولیس و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا

شرق: سپاهان و پرسپولیس شانس مناسبی برای صعود به مرحله حذفی دارند، اما بازی‌های حساسی برای این دو تیم در پیش است. به گزارش فوتبال ۳۶۰، با نتایج هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا، تکلیف یکی از سه نماینده ایران مشخص شد و نساجی خیلی زود غزل خداحافظی را خواند و دو بازی بعدی این تیم تشریفاتی خواهد بود. پرسپولیس و سپاهان، دو نماینده با‌سابقه ایران، در رده دوم گروه‌های خود قرار دارند و دو بازی باقی‌مانده را با نهایت حساسیت دنبال خواهند کرد. سپاهان در این هفته به یک پیروزی بزرگ دست یافت تا مسابقات را امیدوارانه دنبال کند و پرسپولیس هم با لغزش بی‌موقع در تاجیکستان، شانس صعودش کمتر شد.

سپاهان؛ پیروزی در ۲ بازی و صعود قطعی

با نتایج این هفته، گروه سوم مسابقات تبدیل به یکی از حساس‌ترین گروه‌ها شد. امیدهای آلمالیق با شکست سنگین برابر سپاهان رنگ باخت و نیروی هوایی عراق با خلق شگفتی و غلبه بر الاتحاد، شرایط این گروه را پیچیده‌تر کرد. در این گروه الاتحاد با ۹ امتیاز صدرنشین‌ است و سپاهان و نیروی هوایی با هفت امتیاز در تعقیب این تیم هستند‌. سپاهان به خاطر تفاضل گل بهتر، دوم است. دو بازی بعدی سپاهان با دو رقیب این تیم در راه صعود است و سپاهان با پیروزی در هر دو مسابقه با خیال راحت به‌عنوان تیم نخست صعود خواهد کرد. سپاهان اگر در این دو بازی امتیاز از دست دهد، احتمالا در رده دوم یا سوم قرار خواهد گرفت. بازی هفته بعد سپاهان برابر نیروی هوایی بسیار تعیین‌کننده خواهد بود و پیروزی در این دیدار جایگاه دوم زردپوشان اصفهان را تضمین خواهد کرد.

جایگاه دوم در انتظار سرخ‌پوشان

گروه پنجم مسابقات قبل از آغاز رقابت‌ها گروه مرگ خوانده می‌شد و توقع می‌رفت که تا هفته آخر تکلیف این گروه نامعلوم باشد، اما در این گروه النصر با ۱۲ امتیاز مقتدرانه در صدر است و صعود این تیم تقریبا قطعی شده است. پرسپولیس هم به احتمال بسیار زیاد در رده دوم گروه قرار خواهد گرفت و تنها با اتفاقات عجیب‌وغریب این تیم خواهد توانست به‌عنوان تیم اول صعود کند یا رتبه دوم خود را از دست دهد و این تیم باید چشم‌انتظار نتایج سایر گروه‌ها باشد تا سرنوشت صعودش مشخص شود. نکته امیدبخش برای پرسپولیس آن است که این تیم برخلاف سپاهان، با النصر و الدحیلی بازی دارد که شاید انگیزه همیشگی را نداشته باشند.

دوئل غیرمستقیم پرسپولیس و سپاهان در آسیا

با توجه به شرایطی که سپاهان و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا دارند، این دو تیم نه‌تنها در لیگ بلکه در آسیا هم رقیب یکدیگر برای صعود محسوب می‌شوند. بر اساس قوانین این فصل از لیگ قهرمانان آسیا، از پنج تیم دوم منطقه غرب آسیا، سه تیم به مرحله حذفی راه خواهند یافت. بین تیم‌های دوم این منطقه، نوفباخور ازبکستان از گروه چهارم بهترین وضعیت را دارد. این تیم ۱۰ امتیازی و هم‌امتیاز با الهلال صدرنشین است و به نظر می‌رسد یکی از سه تیم صعود‌کننده از این گروه باشد. از طرف دیگر در گروه اول، پاختاکور با چهار امتیاز دوم است و شانس کمی برای‌ تیم دوم این گروه می‌توان متصور شد. با این اوصاف، در دو هفته باقی‌مانده در سه گروه، رقابت گرمی برای کسب دو جایگاه دیگر دومی شکل خواهد گرفت. در‌حال‌حاضر سه تیم دیگر دوم رقابت بسیار نزدیکی دارند. سپاهان، نسف‌قارشی و پرسپولیس ۷ امتیازی هستند. سپاهان با تفاضل گل فوق‌العاده‌ای که در این هفته به دست آورد، دوم است. نسف‌قارشی با یک تفاضل گل بهتر از پرسپولیس سوم است و پرسپولیس چهارمین تیم دوم است و در صورت حفظ این ترتیب امتیازات، سپاهان به مرحله بعد صعود کرده و پرسپولیس حذف خواهد شد. شانس بزرگ پرسپولیس این است که بازی‌های گروه پنجم در هفته آخر پس از بازی سایر گروه‌ها برگزار خواهد شد و سرخ‌پوشان با آگاهی از نتایج سایر گروه‌ها می‌دانند که کسب چه نتیجه‌ای مقابل الدحیل تضمین‌کننده صعود آنهاست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.