تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مرداد 1402 - 11:24
کد خبر : 136544

معمای لیست «احمدی‌نژاد» برای انتخابات مجلس

معمای لیست «احمدی‌نژاد» برای انتخابات مجلس

آرمان شرق-گروه سیاست:پنج گروهی که در حال حاضر فعالیت می‌کنند، بدین گونه است، یک جریانی را امروز پایداری‌ها شکل داده‌اند و جلو می‌روند، یک جریانی را آقای قالیباف جلو می‌برد و رهبری می‌کند، یک جریانی را شریان جلو می‌برد، یک جریانی را آقای رییسی جلو می‌برد و یک جریانی را آقای احمدی‌نژاد جلو می‌برد.

معمای لیست «احمدی‌نژاد» برای انتخابات مجلس

آرمان امروز گروه سیاسی: از زمانی که به‌عنوان شهردار تهران سکان هدایت پایتخت را در اختیار گرفت همواره غیرقابل پیشبینی عمل کرده  است و هربار با تئوری جدید وارد میدان رقابت‌های انتخاباتی می‌شود یک بار با دو یار دیرینه خود به سمت محل ثبت نام می‌رود و یک‌بار بنا به مصحلت سکوت اختیار می‌کند. در ماه‌های اخیر اما بیش از گذشته سکوت کرده است و برخی از تحلیل‌گران معتقدند که این سیاستمدار جنجالی به‌دلیل حفظ منافع چهره‌های نزدیک به‌خود که حالا در دولت هستند حرفی نمی‌زند ولی باز هم در فضای سیاسی حضور دارد. از ابتدای اینکه بحث انتخاباتی شروع شد همه منتظر تحرکات احمدی‌نژاد هستند تا بدانند او چه خواهد کرد. روز گذشته خبری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر انجام پیش ثبت‌نام «محمود احمدی‌نژاد»، رییس‌ دولت‌های نهم و دهم در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی منتشر شد که یکی از چهره‌های نزدیک به رییس‌جمهور پیشین در گفت‌وگو با ایلنا ضمن تکذیب این خبر، گفت: احتمالا شاید [فرد ثبت‌نام کننده] یکی از بستگان آقای احمدی‌نژاد باشد و تشابه اسمی باشد.»

«احمد علیرضابیگی» در پاسخ به این سوال که «آیا از عزم احمدی‌نژاد برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس خبر دارد یا خیر؟»، گفت: «چنین اتفاقی اصلا امکان ندارد.» او مورد پیش‌ثبت‌نام خود در برای دوره دوازدهم مجلس با توجه به حکم صادره برای او در پرونده افشای شاسی‌بلندها، اضافه کرد: «بله، بنده پیش‌ ثبت‌نام را انجام دادم و قصد حضور در انتخابات مجلس را دارم.»

رییس ستاد انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که «آیا قرار است نزدیکان و یاران احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس فهرست انتخاباتی داشته باشند؟»، ادامه داد: «خیر، به هیچ عنوان چنین مساله ای مطرح نیست. آقای احمدی‌نژاد در طول سال‌های مختلف در انتخابات مجلس هیچ دخالتی نداشته و در این دوره هم اراده‌ای برای انتشار لیست از سوی ایشان وجود ندارد.»

فراموش نکنید که چهره‌های نزدیک به رییس دولت‌های نهم و دهم با باقی اصولگرایان متفاوت هستند. تاکنون به این صورت بود که تنها در انتخابات ریاست جمهوری با در راس قرار گرفتن احمدی‌نژاد وارد صحنه می‌شدند در غیر این صورت آنها آنقدر با «جبهه پایداری» نزدیکی دارند که می‌توانند به راحتی در لیست‌ آنها قرار بگیرند. توجه داشته باشید که اگر احمدی‌نژاد قصد ورود به انتخابات را داشته باشد می‌تواند بازی را برهم بزند. حضور او می‌تواند خبر ویژه انتخاباتی باشد. زیرا هوادارنی دارد که می‌توانند جو انتخابات در اختیار بگیرند چون آنها همواره نشان دادند که نسبت به او متعصب هستند. در انتخابات ۱۴۰۰ مشاهده کردیم با وجود نزدیک به ۲ و نیم میلیون رای به نام او از صندوق خارج شد. شاید صلاحیت او را در انتخابات ریاست جمهوری را تایید نکنند ولی او می‌تواند برای انتخابات اسفند در صحنه حضور داشته باشد. پنج گروهی که در حال حاضر فعالیت می‌کنند، بدین گونه است، یک جریانی را امروز پایداری‌ها شکل داده‌اند و جلو می‌روند، یک جریانی را آقای قالیباف جلو می‌برد و رهبری می‌کند، یک جریانی را شریان جلو می‌برد، یک جریانی را آقای رییسی جلو می‌برد و یک جریانی را آقای احمدی‌نژاد جلو می‌برد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.