تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 7:37
کد خبر : 151650

سرخابی‌ها در ایستگاه ۲۴ ؛ پرسپولیس یک امتیاز را جبران می کند

سرخابی‌ها در ایستگاه ۲۴ ؛ پرسپولیس یک امتیاز را جبران می کند

آرمان شرق-گروه ورزش:اگر پرسپولیس افت و نوسان نداشته باشد و بازی‌های خودش را درست انجام دهد و ببرد، صد درصد تیم‌های دیگر امتیاز از دست می‌دهند.یک امتیاز اختلاف در صدر جای لغزش وجود دارد.

سرخابی‌ها در ایستگاه ۲۴ ؛ پرسپولیس یک امتیاز را جبران می کند

«اعتماد»- در دو بازی مهم هفته بیست و چهارم لیگ برتر، استقلال در تهران میزبان شمس آذر قزوین است و پرسپولیس در آبادان به مصاف صنعت نفت خواهد رفت . دو بازی حساس این هفته که می‌تواند سرنوشت صدر جدول را تغییر بدهد. امتیاز از دست دادن هر کدام از تیم‌های سرخابی‌ها در مقابل حریفان شهرستانی یا جایگاه آبی‌ها در صدر را مستحکم می‌کند یا سرخ‌ها را به صدر می‌رساند. به بهانه این دو بازی حساس با محمود کلهر، کارشناس فوتبال که سابقه بازی در این دو تیم مطرح پایتخت را دارد، گفت‌وگویی ترتیب دادیم ‌. کلهر اعتقاد دارد این پرسپولیس همان تیم یحیی است که با حضور بازیکنان جدید به خوبی تقویت شده است و چنانچه دچار نوسان نشود قرمزها باز هم می‌توانند به عنوان قهرمانی برسند و در طرف مقابل در مورد استقلال می‌گوید جواد نکونام برای رسیدن به موفقیت باید از پرداختن به حواشی دوری کند و با حفظ آرامش، شاگردانش را دچار استرس نکند. در ادامه چکیده‌ای از گپ و گفت با محمود کلهر را در ادامه می‌خوانید.

بازی پرسپولیس مقابل صنعت نفت را چطور می‌بینید؟

پرسپولیس الان شرایطش فوق‌العاده برتر از سایر تیم‌هاست. با آمدن دو، سه تا بازیکن شرایط تغییر کرد و الان شرایط برای این تیم ایده‌آل شده است. این تیم می‌تواند تا ۹۰ درصد قهرمان شود، افت چشمگیر تیم‌های سپاهان و تراکتور را هم در نظر بگیرید و پرسپولیس می‌تواند از این فرصت به نفع خودش استفاده کند.

وضعیت صنعت نفت را چطور ارزیابی می‌کنید؟

صنعت تیم خیلی خوبی است، اما مشکل اساسی تیم حواشی اطراف آن است و اینکه در بخش دفاعی دچار مشکل هستند و به راحتی گل می‌خورند و امتیازات زیادی از دست دادند. البته فراموش نکنید تیم‌هایی که پایین جدول هستند الان خطرناک‌ترند و آنها بعد از بازی با سپاهان که برنده شدند، می‌توانند کار را برای تیم‌هایی که مدعی قهرمانی هستند، سخت‌تر کنند‌.الان تیم‌های ته جدولی با تمام وجودشان بازی می‌کنند و تیمی موفق می‌شود که تمرکز لازم را داشته باشد و با آرامش بازی کند و بتواند به گل برسد. پرسپولیس می‌تواند این بازی را ببرد با توجه به ضعف دفاعی حریف و قدرت هجومی که دارد. اورونوف و آل‌کثیر خریدهای خوبی بودند تا این تیم را زهردارتر ببینیم.

پرسپولیس بعد از چند نتیجه ضعیف با یحیی و جدایی این مربی عملکردش رو به پیشرفت بوده. علتش چیست؟

یحیی صد درصد این تیم را درست کرده و اگر او بود شاید نتایج بهتری می‌گرفت، با توجه به آمدن یکسری از بازیکنانی که در زمان مربیگری یحیی به تیم اضافه نشدند‌. اگر یحیی بد بود که سه قهرمانی با تیم به دست نمی‌آورد و این همه نتایج خوب نمی‌گرفت. پایه‌گذار این فصل پرسپولیس یحیی است و اوسمار هم مطمئنا تجربه زیادی از کار کنار یحیی به دست آورده و از آن استفاده می‌کند. یحیی شایستگی‌هایش را در پرسپولیس نشان داد و این مربی بزرگ شایسته تقدیر است.

نظر شما درباره خریدهای پرسپولیس که این روزها خیلی به تیم‌شان کمک می‌کنند، چیست؟

اورونوف و عیسی خیلی به کار پرسپولیس می‌آیند حالا عبدالکریم هم خوب است، اما در برگشت‌هایش ضعیف است با این حال او هم باتجربه و موثر است. آنها شیوه تیم را تغییر دادند. عیسی که رفت، گفتم مهره تاثیر‌گذاری رفت حالا که برگشته می‌بینید چطور کار می‌کند یا اورونوف. پرسپولیس به چنین بازیکنی نیاز داشت و تمام این بازیکنان توانستند به تیم کمک کنند.

پرسپولیس می‌تواند یک امتیاز عقب‌افتادگی را جبران کند؟

اگر پرسپولیس افت و نوسان نداشته باشد و بازی‌های خودش را درست انجام دهد و ببرد، صد درصد تیم‌های دیگر امتیاز از دست می‌دهند.یک امتیاز اختلاف در صدر جای لغزش وجود دارد.

وضعیت استقلال مقابل شمس آذر را چطور می‌بینید؟

الان استقلال و پرسپولیس مقابل هر تیمی قرار می‌گیرند باید سه امتیاز را کسب کنند و شمس آذر هم نشان داده جلوی تیم‌های بزرگ همیشه خوب بازی کرده است. دقیقی تیم خوبی درست کرده و کار برای استقلال حتی در ورزشگاه آزادی سخت خواهد بود. الان هیچ تیمی از قبل بازنده نیست و آخر فصل رسیدیم و همه در آمادگی و هماهنگی کامل هستند. استقلال نباید لغزش داشته باشد وگرنه از کورس عقب می‌ماند.

درباره اعتراض‌های پی در پی نکونام صحبتی دارید؟

خودم اعتقاد دارم روی نیمکت استقلال کسی نشسته که بازیکن بزرگی بوده و حالا سال‌هاست در مربیگری نتایج بدی هم نگرفته و در تیم‌هایی که کار کرده نتایج درخور توجهی کسب کرده و شایستگی‌هایش را نشان داده است. در کنار او کادرفنی خوبی است که در زمان فوتبال هم طرفداران دوست‌شان داشتند، اما به نظرم جواد باید نوع رفتارش طوری باشد که بازیکنانش را دچار استرس نکند. اینها برای تیم سم است و به تیم ضربه می‌زند. او باید با تجربه و توانایی که دارد آرامش را به تیم تزریق کند. این بیشتر می‌تواند کمک کند تا پرداختن به مسایل حاشیه‌ای. مطمئنا اگر این کار را انجام دهد جواد جزو بهترین مربیان ایران است.

درباره بازیکنان خارجی استقلال که این روزها عملکرد خوبی دارند چه صحبتی دارید؟

بلانکو و ماشاریپوف به نظر من فوق‌العاده هستند. بلانکو که هم قدرت سرزنی دارد و هم روی زمین عالی کار می‌کند و ماشاریپوف هم عالی کار می‌کند. حُسن بزرگی که الان در فوتبال ماست و امیدوارم همیشگی باشد حضور بازیکنان تاثیرگذار خارجی است نه اینکه بازیکنان بنجل را جذب کنیم! سال‌های سال بود که همین مشکل را داشتیم و امیدوارم از این بعد این اتفاق رخ ندهد. الان ببینید چند تا بازیکنانی که به پرسپولیس و استقلال آمدند، تاثیرگذار بودند و نتایجی که دو تیم گرفتند با حضور این بازیکنان خارجی باکیفیت تاثیرگذار بوده است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.