تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آذر 1402 - 7:36
کد خبر : 143948

ده نفره شدن النصر به ضرر پرسپولیس شد!

ده نفره شدن النصر به ضرر پرسپولیس شد!

آرمان شرق-گروه ورزش:پرسپولیس بهتر از حریف بازی کرد و موقعیت گل هم ایجاد‌ کرد اما در زدن ضربات آخر ضعف داشت. مشکل کمبود مهاجم‌ است. در یک‌ صحنه هافبک نزدیک بود گل بزند اما مهاجم ‌خودی مانع شد واقعا نمی‌دانم‌ یک‌ مهاجم در این سطح چرا باید این‌ کار را انجام ‌دهد. خودش باید پاسخگو باشد!

ده نفره شدن النصر به ضرر پرسپولیس شد!

«اعتماد»: پرسپولیس در هفته پنجم مرحله گروهی‌ لیگ قهرمانان آسیا برابر النصر عربستان قرار گرفت که درنهایت تلاش دو تیم برای گلزنی بی‌فایده بود و بازی دو‌ تیم قدرتمند غرب آسیا برنده نداشت. نماینده کشورمان با این مساوی برای صعود به مرحله بعد باید در هفته آخر هر سه امتیاز بازی را کسب کند تا شانس‌ صعود داشته باشد. بهزاد داداش‌زاده یکی از پیشکسوتان پرسپولیس اعتقاد دارد مقصر عدم‌ نتیجه‌گیری در چند بازی گذشته این تیم ‌مدیریت است!

آنالیز فنی شما از بازی پرسپولیس و النصر چیست؟

ابتدا از اینجا شروع کنم که پرسپولیس همیشه در آسیا خوب بوده حتی یک‌ وقت‌هایی که باخته، ‌خوب کار کرده است. در زمان بازی ما وقتی می‌باختیم خوب بودیم و این‌ تیم ‌همیشه آسیایی بوده و هست ‌اما مشکلاتی به وجود آمده که باعث به‌هم ریخته شدن تیم می‌شود.

چه مشکلاتی؟

یعنی تا این حد هیات‌مدیره و مدیرعامل وجود نداشت که تیم سه روز زودتر به عربستان برود؟ این هم از مشکلاتی است ‌که تمرکز بازیکنان را به‌هم می‌زند. غیر از این استقبال مدیر تیم از النصر هم هست. به درویش می‌گویم ‌آن زمان که ‌در پرسپولیس بودم‌ شما ‌هم ‌طرفدار این تیم بودید اما آن استقبالی که شما از النصر کردید‌ آنها یک درصد استقبال کردند؟ الان خوب شد؟ آیا ارزشش را داشت؟ پرسپولیس در تهران به مدیرعاملش باخت.

حالا از لحاظ فنی درخصوص همین بازی‌ نظرتان را بگویید.

به نظر من‌ تیم النصر ۱۱ نفره بود ‌شرایط بهتر می‌شد. اما وقتی یک تیم ۱۰ نفره می‌شود تمرکز هر دو تیم به‌هم می‌خورد و ناخواسته‌ یک انرژی مضاعف برای تیم روبه‌رو ایجاد‌ می‌شود و یک استرس به تیم‌ حریف می‌دهد. پرسپولیس خوب بازی کرد اما از اول هم گفتیم نیاز به مهاجم ششدانگ داریم. پرسپولیس به جای پول دادن به زاهدی و این مهاجم خارجی یک مهاجم خارجی خوب می‌خرید خیلی بهتر بود چون همچنان در گلزنی مشکل داریم. در لیگ‌ هم پرسپولیس روی ضعف تیم‌های مقابل گل می‌زند وگرنه‌ مهاجم گلزن ندارد.

۱۰ نفره شدن النصر به سود پرسپولیس نبود؟

پرسپولیس بهتر از حریف بازی کرد و موقعیت گل هم ایجاد‌ کرد اما در زدن ضربات آخر ضعف داشت. مشکل کمبود مهاجم‌ است. در یک‌ صحنه هافبک نزدیک بود گل بزند اما مهاجم ‌خودی مانع شد واقعا نمی‌دانم‌ یک‌ مهاجم در این سطح چرا باید این‌ کار را انجام ‌دهد. خودش باید پاسخگو باشد!

پرسپولیس در خط‌ حمله زاهدی را هم دارد که وینگر است.

به نظر من شهاب زاهدی بازیکن بدی نیست اما بازیکنی که با آن همه سر و صدا می‌آید باید مشکل‌گشا باشد وگرنه فوروارد تیم امید را بازی می‌دادند حداقل آینده‌ خوبی می‌توانست‌ داشته باشد. متاسفانه ‌انتخاب‌ها ‌اشتباه بود و بودجه به اندازه کافی نداشتند. پرسپولیس در آسیا هم‌ حاشیه داشت‌ مثل همین کنسل شدن پرواز آن‌هم یک روز قبل مسابقه!

انتقاد‌ شما به‌ مدیریت ‌است؟

بله‌.‌ صددرصد! فقط از یحیی به عنوان یک‌ رفیق می‌پرسم چرا تعویض‌هایش را دیر انجام می‌دهد؟ البته شاید‌ به ‌همین ‌یک‌ امتیاز اکتفا کرد و برمی‌گردد به تفکرات مربی. شنیدم بعضی از نیمکت‌نشینان سرما ‌خورده‌ بودند اما اینها را برای من پیشکسوت روشن کنند خب ما هم در محافل و کوچه و خیابان ‌هستیم و مردم انتقاد می‌کنند و ما هم باید پاسخگو شویم. الان بیایند واقعیت‌ها را بگویند. اگر ‌هیات‌مدیره با درویش مشکل دارد یا بودجه به او‌ نمی‌دهند درویش بیاید و بگوید. اگر یحیی بازیکن ‌نخواسته باز هم درویش بیاید بگوید. هیچ ‌چیز بهتر از صداقت نیست. راز موفقیت پرسپولیس هم به صداقت و پشت‌ همدیگر بودن است اما وقتی دروغگویی باشد یک ‌جا سر باز می‌کند و‌ اختلافات زیاد می‌شود.

با این وضعیت پرسپولیس می‌تواند از گروهش صعود کند؟

بازهم ‌کار به ‌اما و اگر رسیده است. پرسپولیس باید امتیازات کامل را بگیرد و در آن طرف هم‌ منتظر توقف رقبا باشیم. خدا کند که هم پرسپولیس و هم سپاهان صعود کنند و شارجه امارات حذف شود!

عملکرد سایر خطوط چطور بود؟

پرسپولیس دفاع چپ کلاسیک هم‌ می‌خواهد. نعمتی بازیکن متعصب و خوبی است‌ اما دفاع چپ کلاسیک‌ نیست. مدافع که ارسال خوبی داشته باشد و‌ بازیکن حریف را دور بزند و در حمله ‌هم ‌خوب ظاهر شود. در بازی با النصر نعمتی می‌توانست چند بار سانتر کند اما چون چپ پا نیست نمی‌تواند و فقط به خاطر پرسپولیس و یحیی در آن پست بازی می‌کند! هافبک طراح هم ‌نداریم، البته سروش بازیکن ‌خوبی است اما او یک‌ نیمه‌ای است و کامل نیست.‌

یکی از صحنه‌های آموزشی بازی هم صداقت رونالدو بود که به ‌داور گفت روی ‌او خطا نشده. می‌تواند برای فوتبال ما هم ‌الگو باشد ‌این‌طور نیست؟

بله. البته ‌داور به رونالدو لطف کرد و‌ جواب صداقت او را داد وگرنه ‌به او کارت می‌داد. به نظر من ‌هم ‌این باید در فوتبال ما درس شود بازیکن خودش باید وجدان داشته باشد. الان ‌ما در پیشکسوتان‌ هم‌ همین واقعیت‌ها را می‌گوییم. این باید تزریق شود به سایر تیم‌ها که برای نتیجه گرفتن‌ دست به هر کاری می‌زنند. در لیگ یک، دو و سه هم‌ همین وضعیت بد هست.

یکی از معضلات پرسپولیس در این فصل بحث سقف قرارداد بوده است. اگر شما مربی پرسپولیس بودید سقف قرارداد را رعایت می‌کردید؟

وقتی یک قانون است همه باید اجرا کنند. ولی اولا این یک قانون کشک است که یکسری مدیران برای منافع تیم‌های خودشان لحاظ کردند. مثلا مدیری این قانون را گذاشته اما برای تیم خودش قانون را دور می‌زند! اسم‌ نمی‌برم‌ اما‌ همه می‌شناسند. اگر قانون است برای همه تیم‌ها باید اجرا شود.

آخرین نمونه‌ که شکایتش در کمیته انضباطی وجود دارد از تیم اسبق شما استقلال است.

عرض کردم‌ قانون را همه باید رعایت کنند حالا‌ می‌خواهد سپاهان باشد یا استقلال و پرسپولیس فرقی ندارد. فقط باید صادق باشند، نباید وارد سیاه‌بازی بعضی‌ها شد! بعضی‌ها خوب بلدند و با جادو‌ و جنبل بازیکن و مربی شدند و الان‌ هم‌ همین کار را می‌کنند!

صحبت ‌پایانی شما؟

از پیشکسوتان و هواداران خواهش می‌کنم تحت هر شرایطی از این ‌تیم حمایت کنند. این تیم‌ همان تیم است که سال‌های سال قهرمانی آورد، مشکل و اختلاف همیشه هست اما باید درون‌ خودمان‌ حل کنیم و نباید ‌آتو ‌دست دیگران بدهیم! اگر خودزنی نکنیم باز هم‌ در لیگ‌ و حذفی قهرمان می‌شویم اما از نظر امکانات از تیم‌های دیگر آسیا عقب‌تریم. در این بازی‌ها کار خیلی سخت است.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.