تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 - 19:57
کد خبر : 66969

دستاوردهای بیمه آسیا در سال گذشته

دستاوردهای بیمه آسیا در سال گذشته

ارمان شرق- بیمه آسیا از سال ۱۳۳۸ به منظور انجام انواع معامله‌های بیمه و عملیات بازرگانی شروع به فعالیت کرد. این شرکت در انواع رشته‌های بیمه به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهد. بیمه آسیا دومین شرکت بیمه مستقیم در نگهداری ریسک و قبول بیمه اتکائی در کشور محسوب می‌شود.

«بیمه آسیا» در سال گذشته توانست بیش از ۸ هزار و ۴۵۲ میلیارد تومان حق بیمه تولید کند، که این رقم در مقایسه با سال ۱۳۹۸ رشدی بالغ بر ۴۱ درصد داشته است.

باین مجموعه همچنین در سال ۱۳۹۹ چهار هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده که این مورد نیز ۳۸ درصد بیشتر از سال ۱۳۹۸ بوده است. بیمه آسیا در سال گذشته سهم خود را در دو رشته پرریسک بیمه شخص ثالث و بیمه درمان به میزان دو درصد کم کرده و در مقابل سهم رشته‌های کم ریسک مانند بیمه بدنه خودرو را در سبد خود افزایش داد.

این مجموعه همچنین طی سال گذشته همچنین تراز خود را به میزان یک هزار و ۱۷۲ میلیارد تومان نسبت به سال ۱۳۹۸ بالا برد. بیمه آسیا تا اسفندماه سال گذشته ۹۸۴ میلیارد تومان حق بیمه تولید کرد.

ضمن اینکه این شرکت ۷۰۱ میلیارد تومان از زیان بیمه شدگان را طی مدت مذکور جبران کرده است؛ در مجموع در پرونده عملیاتی سال ۱۳۹۹ این شرکت بیمه، تراز عملیاتی مثبت ۳ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان و نسبت خسارت ۵۷/۵۴ درصدی ثبت شده است.

وضعیت بیمه آسیا در بازار سهام

بیمه آسیا در خصوص میزان فروش لیگ ستارگان صنعت بیمه حاضر در بازار سهام در انتهای سال گذشته نیز، رتبه اول را به دست آورد. از لحاظ میزان خسارت پرداختی نیز با پرداخت چهار هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان در رتبه اول قرار گرفت. همچنین در سال قبل، مجوز اتکایی قبولی از داخل بیمه آسیا با تائید بیمه مرکزی اجرائی شد.

این مجموعه بیشتر از ۱۰ درصد سهم بازار بیمه کشور و سطح یک توانگری مالی را در اختیار دارد. همچنین این مجموعه دارای ظرفیت مجاز نگهداری بالایی در بین شرکت‌های خصوصی بیمه و بیشتر از ۵ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال ظرفیت مجاز قبولی اتکایی است.

بیمه آسیا از سال ۱۳۳۸ به منظور انجام انواع معامله‌های بیمه و عملیات بازرگانی شروع به فعالیت کرد. این شرکت در انواع رشته‌های بیمه به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهد. بیمه آسیا دومین شرکت بیمه مستقیم در نگهداری ریسک و قبول بیمه اتکائی در کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در حال حاضر بیش از ۱۰۰ شعبه و اداره پرداخت خسارت و حدود سه هزار نمایندگی حقیقی و حقوقی در نقاط مختلف کشور دارد. مجموعه بیمه آسیا رتبه اول تولید و سهم بازار را در میان شرکت‌های بیمه خصوصی نیز دارا است. این شرکت با بیش از دو هزار و ۴۰۰ نفر نیرو و سرمایه‌ای بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد ریال به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.