تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 - 10:31
کد خبر : 132494

در تور دبی به این قوانین احترام بگذارید!

در تور دبی به این قوانین احترام بگذارید!

  یکی از سفرهای خارجی محبوب ایرانیان، تور دبی است و سالانه گردشگران بسیاری را از ایران به‌سمت خود جذب می‌کند. کوتاهی مسافت و ارزان‌بودن این سفر نسبت به سفرهای خارجی اروپایی یکی از دلایل محبوبیت دبی برای ایرانی‌ها به شمار می‌آید. البته چند سالی هم هست که بازار خرید و اجاره ملک توسط ایرانی‌ها

 

یکی از سفرهای خارجی محبوب ایرانیان، تور دبی است و سالانه گردشگران بسیاری را از ایران به‌سمت خود جذب می‌کند. کوتاهی مسافت و ارزان‌بودن این سفر نسبت به سفرهای خارجی اروپایی یکی از دلایل محبوبیت دبی برای ایرانی‌ها به شمار می‌آید.

البته چند سالی هم هست که بازار خرید و اجاره ملک توسط ایرانی‌ها در دبی حسابی گرم شده و تعداد علاقمندان زندگی در دبی یا گذراندن تعطیلات در آنجا روز به روز بیشتر می‌شود. باوجود‌اینکه گردشگران معمولا مدت زمان زیادی در دبی اقامت ندارند باز هم باید به قوانین آنجا پایبند باشند و به فرهنگ مردم بومی احترام بگذارند. در این مطلب به قوانین دبی در سفرهای گردشگری نگاهی میندازیم.

بهترین زمان سفر به دبی

آب‌وهوای دبی خشک و بیابانی است و همان طور که احتمالا خودتان هم می‌دانید درکل دو فصل برای این نوع آب‌وهوا تعریف شده است؛ تابستان و زمستان. نیمه اول سال هوا کم‌کم گرم شده و گاهی دمای هوا به بیش از ۴۰درجه سانتیگراد می‌رسد. رطوبت هوا در این زمان از سال افزایش پیدا می‌کند و شرجی‌بودن محیط آزاردهنده می‌شود.

در نیمه دوم سال یعنی پاییز و زمستان هوای دبی بسیار مطبوع و دل‌نشین می‌شود. می‌توان گفت در زمستان آب‌وهوای دبی مانند بهار ایران است. دمای هوا مناسب بوده و بارش باران دلپذیر و رویایی است. بیشتر مسافران ماه فوریه را برای سفر با تور دبی انتخاب می‌کنند. البته گردشگران بسیاری هم ترجیح می‌دهند در روزهای نوروز به دبی بروند تا هم بتوانند از جاذبه‌های آن بازدید کنند و هم در جشن‌ها و فستیوال‌های مختلف دبی شکت داشته باشند.

آشنایی با فرهنگ مردم دبی

فرهنگ مردم دبی ترکیبی از رسوم سنتی و مدرنیته امروز است. البته هرچقدر هم خود را با تمدن و فرهنگ اروپایی سازگار کنند باز هم به سنت‌ها و آداب‌ورسوم بومی خود پایبندند. یکی از معروف‌ترین رسوم مردم دبی، مهمان‌نوازی آنهاست که باعث شده با مهربانی و صبر زیادی با گردشگران برخورد کنند.

پوشش زنان بومی در دبی لباس‌هایی بلند و گشاد همراه با روسری و گاهی نقاب است و مردان معمولا از لباس‌های بلند و سفید استفاده می‌کنند. مردم دبی اکثرا مسلمان هستند و با حفظ میراث فرهنگی و دینی خود، نمادهایی از دین اسلام که ترکیبی از شکوه و زیبایی مدرن شهری است را در شهر به کار برده‌اند..

خیابان‌های تمیز و ماشین های لوکس مردم دبی احتمالا در نگاه اول چشم شما را هم خیره می‌کند و کم‌کم متوجه قانون‌مندی مردم در زمان رانندگی و احترام به حقوق شهروندی خواهید شد.

تور دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی کم نیست. این شهر مجموعه‌ای بی‌نظیر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و تفریحی را در دل خود جای داده است. امکانات جذاب تفریحی و زیبایی‌ها و شکوه این شهر ساحلی، دبی را به یکی از مقاصد مهم گردشگری در کشور امارات متحده عربی تبدیل کرده است. گردشگران با خرید تور دبی برنامه سفر خود را می‌چینند و راهی این شهر توریستی می‌شوند تا خود را به زیبایی‌های خیره‌کننده دبی مهمان کنند.

سواحل دبی با برنامه‌ها و جشن‌های مختلف ساحلی، پارک‌ها و مناظر طبیعی کنار آثار تاریخی و موزه‌ها و بناهای قدیمی دل هر بیننده‌ای را به دست می‌آورد. البته جاذبه‌های تفریحی دبی بیشترین طرفدار را بین گردشگران دارد و بیشتر آن‌ها ترجیح می‌دهند شور و هیجان تفریحات دبی را تجربه کنند تا اینکه زمان خود را در موزه‌ها و بازدید از آثار تاریخی آنجا سپری کنند. معروف‌‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی:
برج خلیفه، برج العرب، جزیره نخل، مسجد جمیرا، دبی کریک، اپرای دبی، سافاری دبی، آکواریوم لاست چمبرز، ساحل جمیرا، پارک‌های آبی، شهربازی آی ‌ام‌ جی‌ ورد، ساحل لامر، موزه آینده، مراکز خرید و بازارهای دبی و…

قوانین فرودگاهی دبی

اولین محلی که با رسیدن به دبی باید با قوانین آن روبه‌رو شوید، فرودگاه دبی است. مانند همه کشورهای دنیا، امارات متحده عربی هم قوانین سفت و سختی را برای ورود کالا، خوراکی و دارو توسط مسافران، وضع کرده است.

  • مهم‌ترین نکته، حمل دارو در این کشور است. به همراه داشتن بسیاری از داروهای مسکن و آرام‌بخش، حتی دارو‌های آنتی‌هیستامین در امارات متحده عربی جرم است.
  • ورود کالا بیشتر از تعدادی که نشان‌دهنده مصرف شخصی باشد، جریمه دارد.
  • واردکردن اقلام خوراکی ماننده میوه و سبزیجات، آجیل، برنج، ادویه، غذای کودک و… تا وزن خاصی آزاد و برای هر کیلوگرم بیشتر از حد تعیین‌شده، جریمه دارد.
  • واردکردن هر وسیله، نقاشی یا تصویری‌ که توهین به مقدسات باشد، ممنوع است.
  • واردکردن مشروبات الکلی برای مسلمانان، انواع غذای خانگی پخته شده، حیوانات مرده، سلاح سرد، سیگار الکترونیک، لوازم آتش‌بازی، وسایل قمار، ارز جعلی و هر وسیله‌ای که امنیت کشور را به خطر بیندازد در امارات متحده عربی ممنوع است.

تور دبی

قوانین گردشگری در دبی

در سفر به این شهر توریستی با تور دبی حتما به‌ خاطر داشته باشید که رفتار شما نشان‌دهنده شخصیت شماست و هرقدر ادب و شخصیت بیشتری از خود نشان بدهید، احترام بیشتری از سمت مردم دریافت می‌کنید. مردم دبی به فرهنگ و رسوم خود به‌شدت متعهد هستند و به‌هیچ‌وجه بی‌احترامی به رسوم و فرهنگ خود را تحمل نمی‌کنند. در بازدید از دبی موارد زیر را رعایت کنید:

  • در بازدید از مکان‌های مذهبی لباس پوشیده بپوشید و در مکان‌های عمومی لباس‌های نامتعارف بر تن نکنید. پوشیدن لباس‌های باز در ساحل‌ها و پارک‌های آبی مانعی ندارد.
  • صدای موزیک را خیلی بلند نکنید یا از هندزفری استفاده کنید.
  • هنگام خرید چانه نزنید.
  • خرید و فروش مشروبات الکلی در دبی ممنوع است.
  • فراموش نکنید که بی‌احترامی به سمبل‌های دینی یا فرهنگ مردم، جریمه‌های سنگینی به‌همراه دارد.
  • در ماه رمضان خوردن و آشامیدن و سیگار کشیدن در مکان‌های عمومی ممنوع است.
  • عکاسی از مردم دبی بدون اجازه آن ها، عکاسی از سازمان‌ها و ساختمان‌های دولتی و عکس‌برداری و فیلم‌برداری از صحنه‌های تصادف ممنوع است و جریمه‌های قانونی و مالی به‌همراه دارد.

دبی دیدنی‌های بسیاری دارد و می‌توانید با برنامه‌ریزی، بازدیدی جامع از این شهر رنگ و نور داشته باشید. تفریحات شبانه و حال‌وهوای خاص این شهر در شب فراموش‌نشدنی است. اگر با خرید تور دبی به این شهر دیدنی سفر کردید، با رعایت قوانین و مقررات آنجا، سفری خاطره‌انگیز برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.