پیشکسوت پرسپولیس گفت: باید به اوسمار فرصت داد تا ببینیم در آینده چه اتفاقاتی قرار است در پرسپولیس رقم بزند و سپس درباره عملکردش اظهارنظر کنیم.

حمید درخشان در گفت‌و گو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که به نظر شما برد جلوی تراکتور باعث شد که اوسمار خودش را به هواداران ثابت کند؟ اظهار کرد: اشکال ما این است که ملاک ارزیابی سرمربی را روی یک یا دو بازی قرار می‌دهیم در حالی که باید نیم فصل دوم سپری شود و پرسپولیس چند بازی انجام دهد تا ببینیم تفکرات این سرمربی چیست و به چه شکلی می‌تواند روی تیم تاثیر بگذارد. این که قبلا در این تیم دستیار بوده بحثی نداریم اما حالا که سکان تیم را برعهده گرفته باید ببینیم افکار فنی این مربی در چه حد و اندازه‌ای است. آیا افکار او می‌تواند روی تیم پرسپولیس تاثیرگذار باشد و در تیم تغییرات ایجاد کند؟

وی گفت: اگر بخواهد ادامه دهنده مسیر یحیی گل محمدی باشد طبیعی است چیزهایی که یحیی یاد داده او نیز یاد گرفته، حال این که سرمربی تیم شده باید دید در تفکرات خود می‌تواند در نوع بازی خود تغییراتی ایجاد کند یا خیر؟ بنابراین ابتدا باید به این سرمربی فرصت داد تا در آینده ببینیم چه اتفاقاتی قرار است در پرسپولیس ایجاد کند و سپس درباره عملکرد او اظهارنظر داشته باشیم.

این پیشکسوت پرسپولیس همچنین در پاسخ به این پرسش با توجه به این که بیرانوند محروم شده و مقابل ذوب آهن نیست اوسمار مجبور است از دروازه‌بان امیدش استفاده کند، خاطرنشان کرد: بعضی وقت‌ها ناچار هستید ریسک کنید و راه دیگری ندارید حال امکان دارد این ریسک جواب بدهد یا برعکس شود، زمان خود من نیز این موضوع اتفاق افتاده به طوری که بعضی وقت‌ها نیما نکیسا که جوان آینده داری بود به جای دروازه بان اصلی می‌گذاشتم حتی در جام جهانی نیز به عنوان گلر اصلی بازی کرد. قطعا محرومیت بیرانوند فرصت خوبی برای جوانان است که خود را ثابت کنند که می‌توانند دروازه‌بان خوبی در آینده باشند. قطعا این فرصت سکوی پرتابی برای آن جوان در آینده خواهد بود.

درخشان در پاسخ به این پرسش با وجود این که همیشه از نبیل باهویی انتقاد می‌شود اما آمار بهتری نسبت به بلانکو، مهاجم استقلال داشته ولی فشاری روی بلانکو نیست، دلیل این اتفاق چیست؟ اظهار کرد: وقتی بازیکن خارجی می‌آوریم نباید بشینیم تا ببنیم این بازیکن خواسته‌ی تیم ما را برآورده می‌کند یا خیر؟ اصلا فلسفه بازیکن خارجی چیست یعنی این که به تیم ما کمک کند نه این که ما به او کمک کنیم. ما باید بازیکن خارجی بیاوریم که سطح آن از بازیکنان داخلی ما بالاتر باشد، وقتی بازیکن خارجی خرید می کنید باید به تیم کمک کند اگر ضعیف است نگه داشتن آن حتی برای یک ساعت جایز نیست. برای چه باید پول اضافی داد.  بازیکن خارجی این قدر باید خوب باشد که در نیم ساعت اول بازی خودش را نشان دهد که با بازیکن داخلی فرق دارد.

وی در پایان افزود: نبیل باهویی از ابتدای لیگ تاکنون چند گل برای پرسپولیس به ثبت رسانده؟ بازیکنی که آمار گل او پایین است چرا باید از وجود چنین بازیکنی همچنان استفاده کنیم. این بازیکن مشخصا ضعیف است و نگه داشتن او یعنی این که پول بیت المال را دور می‌ریزیم و انتخاب درستی نیست.