کاپیتان سابق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال، گفت: حضور پررنگ چند تیم در بازار نقل‌وانتقالات نشان می‌دهد این تیم‌ها سقف قرارداد را رعایت نکرده و مهره‌های گران قیمتی را به خدمت گرفته‌اند.

حمید درخشان در گفت‌وگو با ایرنا و در واکنش به شرایط این روزهای سرخ‌پوشان تهرانی، تاکید کرد: سقف قرارداد و سقف بودجه در فوتبال ما رعایت نخواهد شد و امروز شاهد هستیم برخی‌ تیم‌ها با جذب بازیکنان چندین میلیاردی، هزینه‌های بسیاری را در بازار نقل‌وانتقالات انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: سقف قرارداد فقط دست و پای تیم‌های خاص و دولتی را می‌بندد و تیم‌های خصوصی راهکارهای مختلفی برای برون رفت از این شرایط دارند.

سرمربی اسبق پرسپولیس در خصوص شرایط این تیم و جذب بازیکنان جدید، گفت: پرسپولیس نیاز به یک مهاجم کامل و تمام کننده دارد. مهاجمان خوب داخلی جذب تیم‌ها شده و تنها راه این است که یحیی گل‌محمدی یک مهاجم با کیفیت خارجی را به خدمت بگیرد که بتواند در آسیا هم برای پرسپولیس خروجی لازم را داشته باشد. فراموش نکنید پرسپولیس در لیگ برتر و جام‌حذفی به کسب جام عادت کرده و امروز هواداران انتظارات به مراتب بیشتری دارند و می‌خواهند تیم محبوبشان در آسیا هم با اقتدار ظاهر شده و نتایج خوبی بگیرد.

درخشان گفت: پرسپولیس در جذب بازیکنان مد نظر خود عملکرد قابل قبولی داشته و بازیکنانی را به خدمت گرفته که یحیی به آنها نیاز داشت اما در خط حمله باید تا فرصت داریم اقدام لازم صورت گیرد. پرسپولیس در آسیا کار بسیار سختی دارد چرا که تیم‌های عربی و آسیایی با هزینه‌های بسیاری که کرده‌اند بازیکنان مطرح را به خدمت گرفته و اگر می‌خواهیم در فضایی برابر رقابت کنیم چاره‌ای نداریم جز اینکه از این قانون تبعیت کرده و مهره‌های کلیدی خود را جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه لیگ برتر فوتبال ایران خروجی نداشته و بازیکن مستعدی در آن دیده نشد، گفت: باید به تیم‌های پایه و رده‌های سنی توجه لازم را داشت، امروز شاهد هستیم بازیکنان از یک تیم به تیم دیگری می‌روند و لیگ نیاز دارد تا با ورود بازیکنان جدید، چرخه حضور بازیکنان را به گردش در آورد.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در مورد لغو اردوی خارجی این تیم هم تصریح کرد: در کشور خودمان هم شرایطی را می‌توان ایجاد کرد که تیم اردوهای تمرینی خود را بر پا کند و شاید تنها تفاوت آن این باشد که در اردوی خارجی امکان بازی‌های تدارکاتی بهتری فراهم است و تیم در شرایط آرامتری آماده حضور در لیگ می‌شود.