شاید شانس این داور سرشناس جایی بود که خود آشوری پنالتی را از دست داد وگرنه باید شاهد اعتراضات خیلی بیشتری از مجتبی حسینی می‌بودیم. برسیم به بازی بعدی و نبرد شمس آذر و استقلال در قزوین و باز هم این جنجال‌های داوری است که زیبایی مسابقات را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در روزی که استقلال با پنالتی دقیقه ۲۴ کوین یامگا از حریف پیش افتاد، اکثر کارشناسان داوری ادعا داشتند که یاسر همرنگ در اعلام این ضربه به سود آبی‌ها اشتباه کرده؛ هرچند در دقایق ابتدایی و قبل‌تر از این صحنه مهرداد محمدی به شکل مشکوکی در محوطه جریمه شمس‌آذر سرنگون شد که آن صحنه از برخورد مدافع با یامگا بر سر پنالتی، بیشتر خطا به نظر می‌رسید. شاید داور از ترس اعتراض دوباره استقلالی‌ها ترجیح داد تا این تصمیم را بگیرد.

از قزوین به تبریز برویم تا بازهم جنجال را تجربه کنیم. جایی که تراکتور با ۳ گل نساجی را از پیش‌رو برداشت، اما گل اول این تیم در دقیقه ۳۱ حسابی جنجال به پا کرد. در تصاویر مشخص است که گوستاوو در هنگام زدن گل در موقعیت آفساید قرار داشته و کمک‌داور هم پرچم خود را بالا برد، اما امیر سامان سلطانی که داور وسط بود و ابتدا گل را نپذیرفت، برای مشورتی طولانی به سمت کمکش رفت و ناگهان گل قبول شد. همین باعث شد تا مهدی رحمتی در اقدامی که شاید در همه جای دنیا حیرت‌انگیز باشد، اما در ایران تبدیل به یک سنت زشت شده، تصمیم بگیرد تیمش را از زمین مسابقه بیرون بکشد تا این‌گونه اعتراضش را نشان دهد! ضمن اینکه خمز هم به اخراج آلوز اعتراض شدیدی داشت. نکته دیگر داوری پر از ایراد فوتبال ایران را در دو صحنه حساس بازی سپاهان و ملوان ببینید. جایی که در دقیقه ۱۵ ملوان گل اول بازی را با پنالتی زده و گل تساوی میزبان هم مشکوک به آفساید بوده اما تقریبا هر کارشناس داوری‌ای نظر منحصربه‌فردی در خصوص این دو صحنه دارد و اینجاست که باید گفت حتی VAR هم نمی‌تواند به داد داوری‌های پر حرف و حدیث برسد.

اما برسیم به گل سرسبد بازی‌های پنج‌شنبه؛ نبرد پرسپولیس و صنعت نفت که پر از اتفاق بود. از اخراج مدافع صنعت و پنالتی مشکوک پرسپولیس تا گل ثانیه‌های پایانی آبادانی‌ها. برخی گفتند اخراج سنگرگیر اشتباه بوده، بعضی دیگر پنالتی پرسپولیس را درست و عده‌ای از کارشناسان آن را نادرست دانستند و البته درباره گل دقیقه ۹۵ بازی هم با وجود اینکه در ظاهر توپ از خط رد شده‌ بود، بازهم با استناد به آن صحنه معروف گل ژاپن به اسپانیا در جام جهانی برخی نظر عکسی درباره آن داشتند. خلاصه که اینجا مجموعه درگیری بر سر داوری است و بعید است حتی کمک‌داور ویدئویی هم از این حرف و حدیث‌ها بکاهد.