پیشکسوت فوتبال گفت: در نیمه دوم پرسپولیس با تغییر تاکتیک بازی یک طرفه‌ای را به نمایش گذاشت و حتی می‌توانست برنده از این میدان بیرون بیایید.

محمود کلهر در گفت‌وگو با میزان، درباره تساوی سرخپوشان مقابل ذوب‌آهن در هفته سوم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: پرسپولیس روی اشتباهات فردی خودش باعث شد که ذوب‌آهن جلو بیفتد، اما نیمه دوم با تعویض‌هایی که گل‌محمدی کرد یک بازی یک طرفه را دیدیم. البته مشاهده کردیم که تعویض‌ها چقدر تأثیرگذار بود به خصوص تعویض گولسیانی که حضورش باعث شد پرسپولیس بازی را به تساوی بکشاند و تیمش را از شکست نجات بدهد.

وی ادامه داد: بازی کاملاً یک طرفه‌ای به نفع پرسپولیس در جریان بود و مخصوصاً در نیمه دوم که پرسپولیس سراپا حمله بود. ذوب‌آهن برای مساوی آمده بود و با تعداد نفرات زیاد سعی می‌کرد فضا به پرسپولیس برای طراحی حمله ندهد که کار را برای سرخپوشان دشوار کرده بود.

*رفیعی اشتباهات فردی زیادی داشت

کلهر درباره گل به خودی سروش رفیعی گفت: تعجب کردم که رفیعی که بازیکن تأثیرگذاری است نیمه اول چقدر اشتباهات فردی داشت. فکر می‌کنم این اتفاق در بعضی مواقع هم افتاد و دیدیم که سروش پشت ۱۸ قدم دچار اشتباهات فردی شد؛ نمی‌دانم شاید مشکل خاصی داشت. او خیلی روی فرم نبود و یک گل به خودی هم زد. به نظرم بیرانوند هم فکر نمی‌کرد که ضربه رفیعی چنین شدتی داشته باشد. سرعت توپ زیاد بود و بیرانوند آن طرف دروازه بود و فکر می‌کرد سروش توپ را به نعمتی می‌دهد و او به علیرضا می‌دهد تا از دروازه بازی را شروع کند. این مشکل اساسی از خط هافبک پرسپولیس بود و شاید بیرانوند هم زاویه درستی نداشت و گل دریافت کرد.

*مشکل گلزنی پرسپولیس هنوز وجود دارد

کلهر درباره اینکه مشکل گلزنی پرسپولیس هنوز وجود دارد و این تیم مهاجم تمام کننده ندارد، گفت: شهاب زاهدی در ۳ دیدار کامل بازی کرده و به نظرم از بازی‌های آینده این بازیکن باید تأثیرگذار باشد و گل بزند. ما در این ۳ بازی چیزی از زاهدی ندیدیم. با توجه به اینکه او مهاجم خوبی است باید توانایی فنی خود را نشان بدهد وگرنه جای خود را از دست می‌دهد.

کارشناس فوتبال درباره اینکه پرسپولیس ۳ امتیاز حساس خانگی را از دست داد و می‌تواند در بازی‌های بعدی موفق شود، گفت: همچنان معتقدم پرسپولیس شانس اول قهرمانی است و با همین نفراتی که در اختیار دارد و اضافه شدن یاسین سلمانی، بهتر خواهد شد. سلمانی در بازی با ذوب آهن فوق العاده بود و در آینده بیشتر از او خواهیم شنید. به نظرم یحیی در ۲ بازی آینده ترکیب اصلی تیمش را پیدا خواهد کرد و فکر می‌کنم پرسپولیس روند خوبش را پیدا خواهد کرد.

*بازی با تیم‌های گردن کُلفت به درد فوتبال ما می‌خورد

کلهر درباره اینکه حریفان پرسپولیس در آسیا چطور دیده است، گفت: گروه سختی است؛ تیم‌های عربستانی فوق‌العاده سرمایه‌گذاری کرده‌اند و خودشان را تجهیز کردند، بهترین بازیکنان را به خدمت گرفتند و این بازی‌ها به درد ما می‌خورد و با انگیزه‌تر در این مسابقات حضور پیدا می‌کنیم. فکر می‌کنم تیم‌های الدحیل، النصر و استقلال تاجیکستان گردن کلفت هستند، مخصوصاً تیم الدحیل قطر که همیشه بازی با این تیم سخت بوده.

او افزود: تبلیغات وسیعی برای لیگ عربستان می‌شود و این تیم‌ها به لیگ قهرمانان آمدند تا خودشان را نشان دهند و قهرمان شوند. به نظرم این‌ها به فوتبال ما کمک می‌کند که بهتر تجهیز بشویم و تدارک و برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم تا مقابل این تیم‌ها به مشکل نخوریم که این توانایی را داریم.

*تعجب می‌کنم چرا گولسیانی در ترکیب ثابت حضور ندارد

کلهر درباره اینکه به نظرش پرسپولیس به مهاجم نیاز ندارد، گفت: اگر عبدی را نگه می‌داشتند خیلی تأثیرگذار بود. او خودش را در لیگ قهرمانان آسیا و در بازی دربی نشان داد و تعجب کردم که چرا او را از دست دادند، چون او هم می‌توانست در بازی با ذوب‌آهن تأثیرگذار باشد، اما نظر گل‌محمدی مطمئناً ارجح‌تر است، زیرا شناخت بهتری از بازیکنانش دارد.

کارشناس فوتبال در مورد تعویض‌های نیمه دوم پرسپولیس تأکید کرد: گل‌محمدی با تعویض‌هایش به پرسپولیس کمک کرد تا برای رسیدن به گل بیشتر فضا داشته باشد و نتیجه را به نفع خود تغییر دهد. وحید امیری به سمت چپ رفت، علی نعمتی در وسط و گولسیانی هم به خط حمله اضافه شد. تعجب می‌کنم چرا گولسیانی که فصل قبل موثرترین بازیکن بود، امسال در ترکیب ثابت حضور ندارد. در دیدار با ذوب‌آهن زمانی که به بازی آمد نیز تأثیرگذار بود و گل هم زد. سلمانی هم وقتی وارد زمین شد نشان داد در بازی‌های بعدی خیلی به کار پرسپولیس خواهد آمد. یاسین تکنیکی است، مهارت شوتزنی دارد و ارسال‌های دقیقی برای مهاجمان انجام می‌دهد.

*گل‌محمدی می‌توانست عبدی را حفظ کند

کلهر ادامه داد: در مجموع پرسپولیس نیمه دوم مسلط به بازی بود و با تغییر تاکتیک توانست موقعیت‌های زیادی را روی دروازه ذوب‌آهن ایجاد کند. حتی توانایی پیروز شدن را داشت، اما با دفاع فشرده رقیب به گل دوم دست نیافت تا در نهایت بازی با تساوی به اتمام برسد.

پیشکسوت فوتبال در خصوص کمبود مهاجم در تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد: گل‌محمدی می‌توانست مهدی عبدی را در تیمش حفظ کند، چون با کمبود مهاجم مواجه است. همچنین شهاب زاهدی باید شرایط آرمانی خودش را به دست آورد، اگر این شکلی بازی کند جایگاهش را در پرسپولیس از دست خواهد داد.