تاریخ انتشار : دوشنبه 26 شهریور 1397 - 21:51
کد خبر : 40461

اقدام ضد انسانی، ضد اسلامی دولت چین

آرمان شرق: در حاشیه یک بیابان در غرب چین، در یک ساختمان در پشت حصار با سیم های خاردار، ایغور ها مجبور به یادگیری زبان چینی، قانون و مهارت های شغلی هستند. صدها نفر از مسلمانان قومی اویغور روزهای خود را با یک برنامه آموزشی محرمانه تحت فشار سپری میکنند، جایی که آنها مجبور به

آرمان شرق: در حاشیه یک بیابان در غرب چین، در یک ساختمان در پشت حصار با سیم های خاردار، ایغور ها مجبور به یادگیری زبان چینی، قانون و مهارت های شغلی هستند. صدها نفر از مسلمانان قومی اویغور روزهای خود را با یک برنامه آموزشی محرمانه تحت فشار سپری میکنند، جایی که آنها مجبور به گوش دادن به سخنرانی ها، خواندن شعارهای حزب کمونیست چینی و نوشتن مقالات “خود انتقاد” در نقش بازداشت شدگان آزاد شده هستند. هدف حذف هر گونه نشانی از اسلام است.

این اردوگاه خارج از هوتان، شهر باستانی وحشی در کویر تاکلاملکان، یکی از صدها مکانی است که چین در چند سال اخیر ساخته است. در این مکان ها صدها هزار مسلمان چینی برای هفته ها یا ماه ها نگه داری می شوند تا در واقع شستشوی مغزی شوند.

این مکانها محدود به منطقه غربی چین در سین کیانگ، می شود و این برنامه از زمان عصر مائو از گسترده ترین برنامه های بازداشت در کشور محسوب می شود.

دهها سال است که چین برای محدودکردن اسلام در سین کیانگ، منطقه ای تقریبا به وسعت آلاسکا که بیش از نیمی از جمعیت ۲۴ میلیون نفر آن مسلمان هستند، تلاش می کند. اکثر این مسلمانان اویغورها هستند که دین، زبان و فرهنگ آنها، همراه با سابقه جنبش های استقلال و مقاومت در برابر حکومت چینی، پکن را به زانو درآورده است.

پس از یک سلسله حملات ضد دولتی خشونت آمیز در سال ۲۰۱۴، رهبر حزب کمونیست، زی جین پینگ، به شدت به سرکوب مسلمانان پرداخت، او در تلاش بود تا اویغورهای قومی و دیگر اقلیت های مسلمان را به شهروندان و طرفداران حزب وفادار تبدیل کند.

مقامات، علاوه بر بازداشت های دسته جمعی و گسترش نظارت پلیس، حتی به نصب دوربین در خانه های برخی افراد، اقدام کرده اند. فعالان حقوق بشر و کارشناسان می گویند که این کمپین جامعه اویغور را در معرض آسیب قرار داده است.

چین به طور قاطع گزارش هایی در مورد سوء استفاده در سین کیانگ را رد کرد. ماه گذشته در جلسه ی سازمان ملل متحد در ژنو، گفت که این اردوگاه ها آموزش مجدد را اجرا نمی کنند و تنها آموزش شغلی را ارائه می دهند.

طبق شواهد موجود در گزارش های خبری که در اینترنت صورت می گیرد، و همچنین گزارش های شاهدان عینی تعداد زیادی از بازداشت شدگان سابق به کشورهایی مانند ترکیه و قزاقستان فرار کرده اند.

روزهای طولانی در اردوگاه بازآموزی معمولا با دویدن آغاز می شود. سپس آنها باید شعارهای وطن پرستانه چینی، مانند “بدون حزب کمونیست، چین جدیدی وجود نخواهد داشت” را بخوانند. کسانی که نتوانند کلمات را به یاد بیاورند، از صبحانه محروم می شوند. مقامات اسلام را ممنوع نکرده اند اما محدودیت های بسیاری را برای چگونگی انجام آن اعمال کرده اند، از جمله ممنوعیت دعا در حضور دوستان یا مهمانان.

تمام مقامات یک نقطه مشترک اصلی دارند: بیان عظمت حزب کمونیست چینی و عقب ماندگی فرهنگ اویغور و ماهیت پیشرفته فرهنگ چینی.

حدود ۱٫۵ درصد جمعیت کل چین در سین کیانگ زندگی می کنند. اما بر اساس اطلاعات رسمی که توسط مدافعان حقوق بشر چینی گزارش شده است، این منطقه بیش از ۲۰ درصد دستگیری ها را در سال گذشته در سراسر کشور به خود اختصاص داده است. این ارقام شامل افرادی نیست که در اردوگاه های بازآموزی قرار دارند.

در مدارس، مهد کودک، ایستگاه های گاز و بیمارستان ها سیم خاردار نصب می شود در فروشگاه ها، ورودی های آپارتمان و … دوربین نصب شده است.

اکثر اویغورها سنی هستند. مردان ریش بلند داشتند، و زنان لباس های با حجاب داشتند که بخشی از لباس سنتی اویغور ها به حساب می آمد. حالا ریش و حجاب ممنوع است و مردم باید تحت نظارت دوربین ها به مساجد بروند و عبادت کنند.
هزینه های امنیتی در سین کیانگ افزایش یافته است، در سال گذشته تقریبا ۸٫۵ میلیارد دلار تقریبا دو برابر سال گذشته برای پلیس، دادگاه ها و سایر سازمان های اجرای قانون اختصاص داده شده است.

منبع: شفقنا

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.