تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 تیر 1402 - 18:50
کد خبر : 134646

ثروت خارجی پرسپولیس ؛ چهار میلیون دلار

ثروت خارجی پرسپولیس ؛ چهار میلیون دلار

آرمان شرق-گروه ورزش:درآمد خارجی پرسپولیس چهار میلیون دلار نزدیک است. پرسپولیس پیش از این بابت حضور در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا ۲.۶ میلیون دلار درآمد به دست آورده بود که به دلیل پایبندی کنفدراسیون فوتبال آسیا به تحریم بین‌المللی، این رقم به قرمزها پرداخت نشد.

ثروت خارجی پرسپولیس ؛ چهار میلیون دلار

ثروت خارجی پرسپولیس سر به فلک کشید!

به گزارش “ورزش سه”، فیفا صبح امروز در خروجی وبسایت خود فایل ۷۱ صفحه‌ای را قرار داد که حاکی از میزان درآمد حاصله باشگاه‌ها از حضور بازیکنانشان در جام جهانی است. فیفا این تقسیم‌بندی را بر اساس دو سال اخیر پروفایل بازیکنان انجام داده و به ازای هر روز حضور در جام جهانی ۱۰ هزار دلار به باشگاه‌ها پرداخت کرده است.

نکته مهم اینکه فیفا اگرچه درآمد روزانه خود را افزایش داده، اما با توجه به اینکه اردوی پیش از اولین بازی از دو هفته به یک هفته کاهش یافته، بنابراین درآمد باشگاه‌ها نیز عملا تحت تاثیر این تغییر، پایین آمده است. با این حال، باشگاه پرسپولیس موفق شد با حضور بازیکنانش در جام جهانی، درآمد قابل توجهی را به دست بیاورد.

علیرضا بیرانوند، وحید امیری، مرتضی پورعلی‌گنجی و مهدی ترابی ۴ بازیکن پرسپولیس بودند که بیشترین درآمد را به این باشگاه دادند، اما با توجه به محاسبه دو سال اخیر هر بازیکن، نفراتی چون رامین رضاییان، حسین کنعانی و شجاع خلیل‌زاده نیز در این مکانیسم درآمدی به سود پرسپولیس عمل کردند تا درآمد قرمزها به ۶۶۷ هزار و ۶۳ دلار افزایش پیدا کند.

این عددی است که درآمد خارجی پرسپولیس را به چهار میلیون دلار نزدیک می‌کند. پرسپولیس پیش از این بابت حضور در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا ۲.۶ میلیون دلار درآمد به دست آورده بود که به دلیل پایبندی کنفدراسیون فوتبال آسیا به تحریم بین‌المللی، این رقم به قرمزها پرداخت نشد.

در ادامه پرسپولیس بابت حضور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا نیز چیزی در حدود ۵۰۰ هزار دلار به دست آورد که این رقم نیز در حساب فیفا بلوکه شد تا درآمد سرخپوشان از ۳.۱ میلیون دلار هم بالاتر برود.

حالا با این رقم پاداش فیفا، مجموع میزان جوایز سرخپوشان به عددی رسیده که معادل استخدام چهار بازیکن در حد و اندازه یورگن لوکادیاست، اما هنوز این باشگاه امکان دسترسی به این رقم را ندارد.

در بهترین حالت، پرسپولیس امکان این را خواهد داشت تا از درآمد خود در فیفا برای پرداخت بدهی استفاده کند که البته این باشگاه همچین بدهی‌ای هم ندارد که مورد استفاده قرار دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.