تاریخ انتشار : دوشنبه 19 تیر 1402 - 6:13
کد خبر : 134309

تیر خلاص به پیکر بی‌جان تیم ملی؛کوبا ۳ – ایران ۲

تیر خلاص به پیکر بی‌جان تیم ملی؛کوبا ۳ – ایران ۲

آرمان شرق-گروه ورزش:در جدول نهایی لیگ ملتها ایران با دو برد، ده شکست و تنها یازده امتیاز در رتبه چهاردهم قرار گرفت و حتی در این هفته از پیروزی مقابل کوبا و بلغارستان که از ایران وضعیت بدتری داشتند نیز عاجز بود.

تیر خلاص به پیکر بی‌جان تیم ملی؛کوبا ۳ – ایران ۲

کوبا ۳ - ایران ۲: چه خوب که VNL تمام شد!

به گزارش “ورزش سه”، تیم ملی والیبال ایران در حالی چهارمین بازی خود در هفته سوم لیگ ملت‌ها را در آناهایم آمریکا انجام داد که از ۱۱ مسابقه قبلی آمار عجیب و تلخ ۹ شکست و فقط دو پیروزی را به ثبت رسانده بود و حالا تعداد باخت‌های ایران در این تورنمنت دو رقمی شد.

تیمی که حالا می‌توان گفت وارد شرایط بسیار بحرانی و پیچیده شده و اصلاً وضعیت خوبی را تجربه نمی‌کند. ایران اگرچه در هفته سوم سرمربی و سه بازیکن خود را نداشت اما انتظار می‌رفت حداقل مقابل بلغارستان یا کوبا به پیروزی برسد که در این دیدارها نیز بازنده بود.

1896302

در جدول نهایی لیگ ملتها ایران با دو برد، ده شکست و تنها یازده امتیاز در رتبه چهاردهم قرار گرفت و حتی در این هفته از پیروزی مقابل کوبا و بلغارستان که از ایران وضعیت بدتری داشتند نیز عاجز بود.

*ایران همانند بازی‌های قبلی در آمریکا از امین اسماعیل‌نژاد، وادی و صالحی به دلیل صادر نشدن ویزا بهره نمی‌برد.

*بهروز عطایی نیز که نتوانست ویزای آمریکا را بگیرد باید از تلویزیون بازی آخر شاگردانش را تماشا کند‌.

*علی حاجی‌پور، پاسور تیم ایران، در ست سوم دیدار با آرژانتین از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد و مسابقه با کوبا را از دست داد.

*بر اساس آخرین معاینات پزشکی مرتضی شریفی نیز امکان حضور در ترکیب تیم ایران مقابل کوبا را ندارد تا مشکلات تیم ایران مضاعف شود.

ایران*ترکیب تیم ملی والیبال ایران برابر کوبا:
تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ با ترکیب سید محمد موسوی، بردیا سعادت، شهروز همایونفرمنش، امیرحسین اسفندیار، علی رمضانی، محمد ولی‌زاده و محمدرضا حضرت‌پور برابر کوبا به میدان می‌رود.

*مردان والیبال ایران با لباس سرمه‌ای مقابل کوبا قرار می‌گیرند و لیبروها نیز پیراهن سفید بر تن می‌کنند.

1896285

*ست اول: کوبا ۲۵ – ۲۲ ایرانایران :

ست اول پایاپای شروع شد اما در ادامه ایران توانست دو امتیاز اختلاف بیندازد. این اختلاف امتیاز کم کارساز نبود و کوبا که در امتیاز ۱۹ به ایران رسیده بود، دو امتیاز متوالی گرفت تا در امتیازات حساس پایانی دو پوئن جلو بیفتد. در ادامه وقت استراحتی که طلوع کیان گرفت نیز کارساز نبود و ایران که در این تورنمنت بارها در امتیازلت حساس عقب افتاده بود، در ست اول این بازی نیز ۲۵ بر ۲۲ شکست خورد.

*ست دوم: کوبا ۲۶ – ۲۸ ایرانایران:

این ست بسیار نفسگیر و پرافت و خیز دنبال شد و در شرایطی که ایران می‌توانست خیلی زودتر کار را در این ست تمام کند بازی گره خورد. در ابتدا کوبا بهتر کار را شروع کرد و در امتیاز دهم سه پوئن از ایران جلو افتاد اما ایران عقب افتادگی‌ها را جبران کرد و در امتیاز ۱۴ ایران با یک اختلاف پیش افتاد‌. در ادامه نتیجه ۲۰ بر ۱۶ به نفع ایران شد و در حالی که تصور می‌شد ایران به سادگی ست را می‌گیرد، کوبا اختلاف را جبران کرد و کار حساس و پایاپای پیش رفت‌. با این حال ایران در دو امتیاز پایانی با دفاع و دریافت بهتر نتیجه را ۲۸ بر ۲۶ به نفع خود کرد.

1896286

*ست سوم:کوبا ۲۵- ۲۳ ایرانایران

ایران این ست را خوب شروع کرد و در امتیاز ۱۵، سه پوئن از حریف جلو بود. با این حال بعد از آن ایران دو امتیاز دیگر گرفت و کوبا ۶ امتیاز و آنها جلو افتادند‌. کوبا اختلاف امتیاز حداقلی خود را حفظ کرد و در پایان با نتیجه نزدیک ۲۵ بر ۲۳ پیروز شد. سرویس‌های خوب لوپز و عملکرد قابل توجه هررا در ستی که بازهم دریافت ایران تعریفی نداشت نتیجه را دو بر یک به سود کوبا کرد.

*ست چهارم: کوبا ۲۸- ۳۰ ایرانایران:

این نفس گیرترین ست بازی بود که دو تیم از ابتدا تا انتهای بازی پایاپای پیش رفتند و هیچ‌گاه تیمی اختلاف زیادی با دیگری ایجاد نکرد. ایران که در آستانه یک باخت دیگر قرار داشت به خصوص در امتیازات پایانی خیلی محکم بازی کرد و با دفاع خوب و استفاده از اشتباهات حریف در نهایت ۳۰ بر ۲۸ پیروز شد تا کار به ست پنجم بکشد.

*ست پنجم:کوبا ۱۵- ۱۰ ایرانایران:

تیم ملی ایران خیلی زود در ست آخر عقب افتاد و وقتی نتیجه ۵ بر یک شد می‌شد شکست ایران پیشبینی کرد اما ملی پوشان نتیجه را ۶ بر ۵ کردند. با این حال در ادامه باز هم کوبا بود که اختلاف را زیاد کرد و در نهایت با نتیجه ۱۰ بر ۵ ایران را شکست داد و برنده این مسابقه شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.